miercuri, 3 mai 2017

Ariadna Rodica - Vultur - cantec de munte

Vulturul

Ieri am vazut un vultur murind
Plutea spre abisuri de nedeslusit
Si aripa lui abia falfaind
Nicicand nu credeam ca zbura spre zenit


Era in amurg si cerul plangea
Cu stropi de argint pe lesu-i zdrobit
Un vultur e mort si in inima mea
Nu pot sa iubesc desi am iubit

Nu plange, iubito, tu n-ai nici o vina
Eu sunt cel ce pleaca cu ochi tristi si goi
In fata mea parca ar sta o straina
Desi n-am uitat tot ce-a fost intre noi

Acum vreau sa plec oriunde-as putea
Sa uit, sa ma-ngrop in noaptea adanca
Dar iarta-mi, iubito, ca nu pot schimba
Destinul ce-mi pune in cale o stanca

cantec de munte



-----------------------------------------------
Pictura de Ariadna Rodica

Sandro Botticelli - Nasterea lui Venus - Detaliu


* * *

cine esti tu Venus?
zambind,
sa faci ca micul meu
poem sa tremure
de cate ori iti
rostesc numele.

iti inmanez inima mea, tie
iubesc viata şi navighez cu tine,
in indepartata mare.
ia-mă
nu-mi trimite inima-napoi…

(cav)


--------------------------------------------------------------
Sandro Botticelli - Nasterea lui Venus - Detaliu. 1484-1485. Este una dintre cele mai renumite picturi din istoria artelor. Prin aceasta lucrare artistul se dovedeste a nu fi doar un creator al frumusetii sublime ci si un interpret al mitului zetitei Venus. Cu chipul unei femei frumoase, cu parul lung si blond, Venus este aparitia onirica a umanitatii superioare care debarca pe tarmul florentin.

Sandro Botticelli - Nasterea lui Venus

VENUS

Venus a fost înviată
Prin graţia ei
Să vadă astă frumuseţe
Care-mi subjugă simţurile…


A venit să mă felicite
Pe-a inimii gingaşă iubire.
A ajuns să împartă cu mine
Stilata nuntă a cochetăriei.
S-a întors cu floarea vieţii
În palmă.

de Muhammad el-Manori (Maroc)


-----------------------------------------------------------------------------------
Sandro Botticelli - Nasterea lui Venus - 1484-1485. Este una dintre cele mai renumite picturi din istoria artelor. Prin aceasta lucrare artistul se dovedeste a nu fi doar un creator al frumusetii sublime ci si un interpret al mitului zetitei Venus. Cu chipul unei femei frumoase, cu parul lung si blond, Venus este aparitia onirica a umanitatii superioare care debarca pe tarmul florentin.

Rene Magritte - Memoria

A SE AFLA SCRIS

Eu scriu pentru corabie

ea scrie pentru că-i plac cuvintele
ea scrie pentru că se grăbeste şi na-re timp
ea scrie pentru că-i plac cărţile
ea scrie împotriva lor
ea scrie pentru a depasi dezastrul
ea scrie cât timp este în istorie
ea scrie impotriva hanurilor, ospătăriilor, cârciumilor
ea scrie împotriva voinţei sale
ea scrie în timp ce este ameninţata
ea scrie câtă vreme războiul continuă
ea scrie să n-o iau razna
ea scrie în timp ce cuvintele fug de ea
ea scrie pentru că este în labirint
ea scrie, scrie ca să poata aprinde focul
ea scrie dimineaţa
ea scrie în pierdere
ea scrie până când răsare soarele
ea scrie pentru că este contra tuturor formelor de autoritate
ea scrie dorinţa nu obiectul ei
ea scrie după citire
ea scrie dezacordul ei
ea scrie să se poata juca
ea scrie şi nu vreau să apere omul căci el nu este slab
ea scrie în vreme ce tot spaţiul ăsta e înaintea ei
ea scrie căci scrisul e singura reacţie care o face să realizezeze că-i libera
ea scrie ca să nu înnebunesca

bla, bla, bla …..

(cav)


----------------------------------------------------------------------------------
„Memoria”, un cap antic de fată păstrând urma însângerată a tragediei, profilat pe cerul albastru şi pe cortina cu sugestii neliniştitoare ale jocului hazardului.

Rene Magritte - Memoria
Data: 1948; Brussels, Belgium
Stilul: Supraeralism
Perioada: Perioada matura
Concepţia de bază a lui Magritte a fost că pictura trebuie să fie poezie, iar poezia trebuie să evoce misterul. „Misterul” este denumit şi „cuvânt cheie”. Întreaga operă a pictorului a fost impregnată de încercarea de a nu dezvălui misterul.
Unele dintre aceste definiţii au o conotaţie religioasă sau mistică. Cuvântul „mister” are şi alte semnificaţii… În 1926, Magritte scria: „Pictura terminată este o surpriză şi autorul ei este primul surprins. Se doreşte mereu să se obţină un efect mai uimitor şi mai neaşteptat”, iar în 1958 menţiona: „O pictură trebuie să fie copleşitoare, năucitoare”, iar spectatorul să ghicească „ascunsul”.
Cheile misterului stau, aşadar, într-o anumită măsură, în imaginaţie şi reproducerile acesteia.
Într-o scrisoare din iunie 1946, adresată de pictor lui Breton, se precizează că „noi nu trăim să facem profeţii care să provoace suprarealismul”, insistând asupra necesităţii unei schimbări. „În cazul în care acest lucru nu se va întâmpla, atunci, în muzeele suprarealiste, vizitatorii se vor plictisi precum o fac în celelalte muzee”.
Referirea la realitate şi mister nu a fost pierdută niciodată, chiar dacă pictorul a căutat noi căi de comunicare între ele. „Vreau să pictez numai tablouri care evocă mister cu acelaşi farmec şi precizie specifice vieţii spiritual”.

Rene Magritte - Marele Razboi

MARELE RAZBOI

Pace
Chiar exista in afara dictionarului?
 


------------------------------------------------------------------
Rene Magritte - Marele Razboi
Titlul original: La Grande Guerre
Data: 1964; Belgium
Stilul: Suparealism
Magritte a pictat un domn cu o palarie tare, guler alb si cravata, dar in locul fetei, a pus un mar. Figura este redata in mod conventional in timp ce marul este pictat cu atentie exagerata. Semnificatia tabloului nu consta in cele doua imagini, a omului si a marului, ci in combinatia lor neasteptata si enigmatica. Astfel, imagini verosimile sunt asociate unui context nepotrivit, inexplicabil, absurd. In acest sens, daca realitatea este identica totdeauna cu ea insasi si nu poate fi schimbata, atunci schemele normale pot fi demontate prin descompunerea combinatiilor obisnuite si reconfigurarea lor intr-o absurditate a banalului.
El a fost practic singurul suprarealist care, printr-o procedură lucidă, a realizat o artă a ficţiunii, citând, asemenea lui Freud, forţele nevrotice.
René François Ghislain Magritte (n. 21 noiembrie 1898, Lessines, Hainaut, Belgia — d. 15 august 1967, Bruxelles) a fost un pictor belgian, reprezentant de frunte al suprarealismului în pictură.