miercuri, 10 mai 2017

David Johnson - Muntele Chocorua, New Hampshire - aniversare


SĂRBĂTORIREA PICTORULUI DAVID JOHNSON

***

de la înălţimea zborului văd
aceeaşi câmpie ce se odihneşte în tăcere
tulburată din când în când
de cântecul unui greier
ce-mi cântă fericit la aterizare.

(cav)



----------------------------------------------------------------------------------
Pictor: David Johnson
Titlul: Muntele Chocorua, New Hampshire
Titlul original: Mount Chocorua, New Hampshire
Data : 1851
Stilul: Luminism
Mod de realizare: Ulei pe panză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
David Johnson (10 mai 1827 - 30 ianuarie 1908) a fost membru al celei de-a doua generații de pictori din școala Hudson River School
Johnson sa născut în New York City , New York . A studiat timp de doi ani la școala antică a Academiei Naționale de Design și a studiat, de asemenea o perioada scurta cu artistul Jasper, Francis Cropsey, din Hudson . Împreună cu John Frederick Kensett și John William Casilear , el a fost cunoscut pentru dezvoltarea Luminismului .
Pe spatele unui tablou făcut la Haines Falls, Kauterskill Clove, în 1849, Johnson a scris "Primul meu studiu din natură, realizat în colaborare cu JF Kensett și JW Casilear". Până în 1850, Johnson expune în mod regulat la Academia Națională de Design din New York, unde a devenit asociat în 1859; În 1861 a fost ales un academician complet.
Lucrările cu semnătură ale lui Johnson sunt, de obicei, mici în format, bine pictate, manipulate delicat și bogat colorate. Pe baza unor desene preliminare și studii aprofundate ale copacilor specifici din mediul lor natural, picturile sale reprezintă reprezentări exacte și invitative ale peisajului nord-estic și "exemple exquisite ale stilului care se numește Luminism". Johnson a pictat numeroase scene Lake George între sfârșitul anilor 1860 și începutul anilor 1870, inclusiv Vederea din Dresda, Lacul George .
Cel mai mare succes al lui Johnson a fost realizat la mijlocul anilor 1870, când a expus picturi de peisaje populare precum Catskills, Lake George și Munții Albi, precum și scene pastorale ale statului central din New York, o zonă pe care el a fost singurul Artist al erei să frecventeze. A expus extensiv în importante centre americane de artă, printre care Chicago , Boston și Philadelphia , și la salonul de la Paris din 1877. Apoi lucrarea sa sa schimbat pentru a reflecta influența școlii franceze Barbizon, o tranziție stilistică care sa întâlnit cu O recepție critică dificilă din partea colegilor săi dar care a paralel cu dilema cu care se confruntă pictorii de școală din Hudson River care încearcă să rămână relevanți, pe măsură ce gusturile estetice s-au schimbat. Bayside, New Rochelle, New York (mai jos) este un exemplu de lucrare ulterioară a lui Johnson, când influența lui Barbizon a eclipsat datoria anterioară școlii Hudson River.
Johnson a murit în Walden , New York, în 1908.

Louis Gallait - Familia pescarului - aniversare

SĂRBĂTORIREA PICTORULUI BELGIAN LOUIS GALLAIT

Nod 23

Mi-am furat trupul de copil,
l-am înfăşurat
şi l-am pus într-un coş împletit, -
şi l-am azvârlit în fluviu
să se ducă şi să moară în deltă.


Nenorocitul, tristul şi tragicul de pescar milos
mi-a venit cu el în braţe
tocmai acum!

de Nichita Stănescu


----------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Louis Gallait
Titlul: Familia pescarului
Titlul original:
Data : 1848 Belgia
Stilul:
Mod de realizare: Ulei pe panză
Dimensiunea: 40 x 31.5 cm
Unde se gaseste: State Museum Fund from the collection of Princes Gorchakov, St Petersburg,
Date despre pictor:
Louis Gallait (9 sau 10 mai 1810 – 20 noiembrie 1887) a fost un pictor belgian.
Gallait s-a nascut in Tournai, Hainaut, Belgia in 1810. A studiat mai intai in orasul sau natal sub indrumarea lui Philippe Auguste Hennequin. In 1832, prima lui pictura, Tribute to Caesar, a castigat un premiu la expozitia de la Ghent. Apoi a plecat la Antwerp pentru a-si continua studiile sub indrumarea lui Mathieu Ignace van Brée, iar in urmatorul an a expus la Salonul de la Bruxelles, Christ Healing the Blind. Aceasta pictura a fost cumparata la o licitatie si expusa in catedrala Tournai. Gallait a plecat apoi la Paris si a trimis la Salonul belgian, Job on the Dunghill, Montaigne Visiting Tasso in Prison, iar la galeria din Bruxelles din 1841 — The Abdication of Charles V. Aceasta i-a adus reputatia europeana si a primit invitatii oficiale pentru a se stabili la Bruxelles.

Nikolaos Lytras - Peeling Quinces - aniversare

SĂRBĂTORIREA PICTORULUI NIKOLAOS LYTRAS

De tine

Un cântec spus de ochii tăi, lăstunii,
Deschişi iubirii, soarelui şi lunii,


Un cântec mut al părului ce-l strângi
În coc, ţinut cu arcul mâinii stângi.

Fetiţa noastră vrea să se deştepte,
Du-i şoapta legănată-a mâinii drepte –

Bătrânii noştri-s obosiţi, adu-le
Un cântec din hotare şi pătule.

Ne însoţim în tot ce-şi poate spune
O bucurie, pân` la soare-apune,

În zile lungi şi-n nopţi cu stele dese,
Cu mângâieri şi şoapte înţelese.

Ieşim la lucru ori ne-ntoarcem iară,
Mă uit la tine seară după seară,

Şi te găsesc în toate şi te laud,
Te strig, te-ascult, te-ascund ca să te caut,

Noi amândoi, ai cărţilor şi-ai pâinii,
Supuşii casei noastre şi stăpânii.

de Ion Horea

----------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Nikolaos Lytras
Titlul: Peeling Quinces
Titlul original: Peeling Quinces
Data :
Stilul: Expresionism
Mod de realizare: Ulei pe panză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:
Date despre pictor:
Nikolaos Lytras ( grec : Νικόλαος Λύτρας , Atena , 2 mai 1883 - decembrie 1927) a fost un pictor modernist grec care sa specializat în portrete și peisaje.
A studiat pictura la Școala de Arte din Atena din 1902-1906 , unde a fost predat de tatăl său Nikiforos Lytras și de Georgios Jakobides . După aceea, sa transferat la Academia de Arte Frumoase din Munchen și a studiat cu Ludwig von Löfftz , printre altele, până în 1912. În timp ce se afla acolo, el a intrat și sub influența lui Der Blaue Reiter , un grup de Expresioniștii pictori și au creat ilustrații pentru romanul " Povestea fără nume" de Penelope Delta .
A părăsit München să se angajeze în războaiele balcanice, servind ca ofițer și făcând schițe de fortificații turcești. Când sa întors acasă, cu mai multe decorațiuni, a început să participe la expozițiile "Asociației Artiștilor Greci", adesea expunând împreună cu sculptorul Gregorios Zevgolis . Mai târziu, au deschis o atelier comun în vechiul atelier al lui Lazaros Sochos . În 1917, sa alăturat lui Konstantinos Parthenis și altora pentru a înființa "Ομάδα Τέχνη", cu scopul de a contracara Academicismul german în arta greacă. Grupul său a câștigat sprijinul lui Eleftherios Venizelos și al Partidului Liberal .
În 1923, el și Parthenis erau candidați pentru preluarea conducerii Școlii de Arte Plastice. Lytras a câștigat poziția, în ciuda opoziției bazate pe faptul că tatăl său a fost un reprezentant important al școlii din München . Contribuția sa principală a implicat schimbarea structurii și a rolului atelierelor; Transformându-le în unități independente. A deținut această funcție până la moartea sa din cauza tuberculozei în 1927.
O retrospectivă majoră a lucrării sale a fost dată la Zappeion în 1929.

Pink Floyd - Learning Τo Fly

Învățând a zbura

În depărtare, o panglică de negru
Intinsa până în punctul fără de întoarcere
Un zbor de fantezie pe un câmp măturat de vânt
Stând singur simțurile mele depănate
O atractie fatala mă capturează rapid,
Cum pot scăpa de această cuprindere irezistibilă?


Nu îmi pot lua privirea de la cerurile rotitoare
Cu limba legată și răsucit, doar un inadaptat legat de pământ, eu

Gheață se formează pe vârfurile aripilor mele
Avertismente neglijate, credeam că m-am gândit la toate
Fără navigator pentru a-mi găsi drumul spre casă
Despovărat, gol și pietrificat
("A soul in tension") Un suflet în tensiune - care învață să zboare
Legat de pământ dar determinat să încerce

Nu îmi pot lua privirea de la cerurile rotitoare
Cu limba legată și răsucit, doar un inadaptat legat de pământ, eu

Blocator fricțiune ... Pregatit ... Mix ... elice ... flapsuri complet inainte... Pregatit ... Zece grade ...
Calibre complete și sucțiune - verificat
Gaz setat la maxim la sută - reverificat
Instrumente de zbor ...
Altimetre - verificat amandoua
Lumini de navigație - pornite
(cuvânt nedeslusibil) - pornit
Stroboscoape pornite
Confirmați 3-8 Echo gata de plecare
Buna ziua din nou, aici 129,4
129,4, gata de plecare.
Poti începe decolarea, vânturi peste 10 noduri.
Ușor cu frânele. Ia-o usor, o să mearga de data asta: doar manevreaza puterea treptat, și ...

Deasupra planetei pe o aripă și o rugăciune,
Haloul meu murdar, un traseu de vapori în aer liber,
Peste nori văd umbra mea zburând
Cu coada ochiului meu lăcrimând
Un vis neamenințat de lumina zilei
Ar putea sufla acest suflet drept prin acoperișul nopții

Nu există o senzație comparabilă cu aceasta
Animație suspendata, o stare de beatitudine

Nu îmi pot lua gândul de la cerurile rotitoare
Cu limba legată și răsucit, doar un inadaptat legat de pământ, eu

Artist: Pink Floyd
Album: A Momentary Lapse of Reason (1987)
Cântec: Learning Τo Fly



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Invatand a zbura la Zalan

William-Adolphe Bouguereau - Seule au Monde


Fata cu vioara

Acum, când ochii ei nu mai privesc,
Când degetele ei prelungi, de ceară,
Nu mai aleargă, nu mai dănţuiesc
Ca un păianjen galben pe vioară,


Acum, când nu mai tremură pe-alei
Ci doarme, în sfârşit, între glicine,
Am să vă spun, prieteni, taina ei,
Taina ei neagră, plină de suspine...

Voi o credeaţi nebună, negreşit,
Când o vedeaţi mereu, fără-ncetare,
Cu sânul gol, cu părul despletit,
Cântând pe uliţi veşnica-i cântare...

Dar adevăru-i altul şi mă tem
Să vi-l mai spun acum, când e zadarnic...
Fata purta cu vioara un blestem!
Şi ce blestem - sălbatic şi amarnic!

Căci tatăl ei, un jidov scund, urât,
Murind, îi hărăzise într-o seară,
Să nu trăiască după el decât
Atâta timp cât va cânta la vioară!

De-aceea, zi de zi, până-n amurg,
Pe străzi, prin pieţe, dornică de viaţă,
Cânta din răsputeri în vechiul burg,
Cânta prin soare, viscole sau ceaţă...

De-aceea alerga necontenit,
Mergea mereu cu vioara sub bărbie,
Îşi aiura descântecul smintit,
Se prăvălea în el ca-ntr-o orgie!

Dar într-o noapte, de prea mult cântat,
Deodată toate corzile plesniră!
Un vaier scurt şi-un ţipăt încleştat
În cerul pulmburiu se-ncolăciră!..

Atunci, cu ochii mari, înspăimântaţi,
Din părul blond îşi smulse patru fire...
Şi voi râdeaţi, nebunilor! Râdeaţi!
Fecioara însă, ea cânta-n neştire...

Ce cântec pur şi nemaiauzit!
N-o să vi-l spun, căci nu se poate spune!
Dar prea mult timp, pe lemnul istovit
Nu dăinuiră nici aceste strune...

Nici ele nu putură, prin alei,
Să-i prelungească marea agonie...
Şi-acum fecioara doarme-n racla ei
Ca o vioară frântă în cutie!

de Radu Stanca


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
William-Adolphe Bouguereau - Seule au Monde
Date: 1870
Stilul: Neoclasicism
Ulei pe panza
Picturile artistului sunt realizate in genul realismului artistic. Se remarca prin contururile precise ale reliefului uman si folosirea unor nuante alese pentru culoarea pielii personajelor, precum si prin temele de inspiratie mitologica. Nudurile feminine sunt cele mai suave si mai poetice din epoca sa, cucerind inimile colectionarilor europeni si americani. Este unul dintre pictorii care au expus constant la Salonul din Paris, de-a lungul intregii sale vieti artistice.