luni, 16 octombrie 2017

Dana Nechita - Toamna la Harsa


* * *

toamna
pe dealurile de la harsa
curge un must dulce

un copac vizitat de nori
se dezbracă de amintiri
în fiecare zi
nu ştiu dacă e bine, sau rău

(cav)



------------------------------------------------------------------------------------------

Pictor: Dana Nechita
Titlul :Toamna la Harsa
Titlul original:Toamna la Harsa
Data: 2017
Stilul:
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea: 40 x 50
Unde se gaseste:

Date despre pictor:

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Tabara de pictura "Vasile Grigore "

Edvard Munch - Lumina lunii

primele secunde

după nouă luni de rotaţii în jurul Pământului, Luna
s-a oprit în Săgetător.
înotând în marea albastră, singur
am căzut din plasa în care eram prins.
orbit de lumină,
am început să plâng
de bucurie,
ne ştiind de fapt că plângeam
pentru durerile care urmau să vină.

(cav)



 


------------------------------------------------------------------------------------ -
Pictor: Edvard Munch
Titlul: Lumina lunii
Titlul original: In the Tepidarium
Data: 1885
Stilul: Simbolism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se găseşte: National Gallery, Oslo
Date despre pictor:

Edvard Munch (/mʉŋk/, n. 12 decembrie 1863, Løten, Norvegia – d. 23 ianuarie 1944, Ekely, Oslo) a fost un pictor norvegian, unul dintre pionierii artei moderne, considerat precursor al expresionismului, mai cu seamă un reprezentant al tradiției artistice europene decât a celei norvegiene. A fost prin natura sa un solitar, dar, paradoxal, l-au interesat foarte mult relațiile interumane, care vor reprezenta esența creației sale.

Arnold Boecklin - baia nimfelor

ANIVERSARE CU SUBIECTE MITOLOGICE ALATURI DE ARNOLD BOECKLIN

Nimfe de apă

ȋn cercuri, ȋn cercuri,
te poarta-n spre ape
te-atrag spre izvoare,
secretul iubirii.

pitite-n fȃntȃni și izvoare
cu parul de aur, fecioare,
iubite de zei,
seduc și te lasa…
sunt nimfe de apa.

de Ioanid Romanescu

 



------------------------------------------------------------------------------------ -
Pictor: Arnold Boecklin
Titlul: baia nimfelor
Titlul original:
Data: 1865
Stilul: Simbolism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se găseşte: Oskar Reinhart Foundation, Winterthur, Elvetia
Date despre pictor:

Arnold Boecklin sau Böcklin (1827 – 1901), pictor simbolist elvețian.

S-a născut la Basel, oraș elvețian aflat la intersecția granițelor elvețiană, franceză și germană și având suburbii în toate cele trei state. A studiat la Academia din Düsseldorf, cu Johann Wilhelm Schirmer, pictor peisagist german. Aici a devenit prieten cu Ludwig Andreas von Feuerbach, filosof și antropolog german, ale cărui teorii au influențat concepțiile lui Marx și Engels.

La insistențele lui Schirmer, care a descoperit talentul tânărului, Arnold Boecklin a fost trimis la Anvers și Bruxelles, unde a studiat și a copiat lucrările pictorilor flamanzi și olandezi. După aceasta, a plecat la Paris și a lucrat la Luvru.

A pendulat apoi ani în șir între Roma, München, Basel, Florența, creând și expunând în fiecare dintre aceste orașe. După aceea s-a stabilit la Zürich, pentru șase ani, pentru a se muta apoi la San Domenico, lângă Florența.

În pictura sa au predominat subiectele mitologice, reprezentate cu ajutorul limbajului specific simbolismului. Picturile lui Arnold Boecklin a fost sursă de inspirație în muzica clasică – Rahmaninov, film – Isle of Dead (1945), poezie – Max Reger, proză – Roger Zelazny (autorul Cronicilor din Amber). În pictură, a fost citat drept pictor favorit de Marcel Duchamp, pictor modern, ce a pictat în stil suprarealist, cubist, dadaist. Influențe ale lui Boecklin se recunosc și la Max Ernst, Salvador Dali, Giorgio de Chirico.

În cinstea acestui artist, Otto Weisert a creat, în anul 1904, fontul Arnold Boecklin, din grupul de fonturi Art Nouveau.

duminică, 15 octombrie 2017

Philip de Laszlo - Winifred, Duchesse of Portland,

e mult

e mult de-atunci
a fost un zâmbet
sau poate că n-a fost nimic
dar răni adânci
eu port în suflet
din focu-acela atât de mic

tu ai uitat
din întâmplare,
sau poate n-ai ştiut nimic,
te-am aşteptat cu nerăbdare
şi iertător ca un bunic

trecut-au anii
şi vor mai trece
mereu voi fi un gânditor
tu n-ai venit
rămas-ai rece
la focul meu aprins de dor.

(cav )

 


 ------------------------------------------------------------------------------------ -
Pictor: Philip de Laszlo
Titlul: Winifred, Duchesse of Portland,
Titlul original: Winifred, Duchesse of Portland,
Data: 1935
Stilul: Impresionism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea: 90.2 x 9.2
Unde se găseşte: Colectie privata

Date despre pictor:

Philip Alexius de László, MVO (n. 30 aprilie 1869 - d. 22 noiembrie 1937 ) a fost un pictor maghiar cunoscut mai ales pentru portretele sale de personaje regale și aristocrate. În 1900, sa căsătorit cu Lucy Guinness Stillorgan, County Dublin , și a devenit cetățean britanic în 1914.

Sir Lawrence Alma-Tadema - Tepidarium

nud

răscolitoare linii, deschid tentante feţe,
tulburători ţi-s sânii, pietroşi de tinereţe

pielea catifelată, genunchii albi rotunzi
privirea o desfată, comori pe care le ascunzi.

cu şoldurile pline, şi coapse dăltuite
trezeşti fiori şi patimi, şi-n inimi împietrite.

(cav)

 


------------------------------------------------------------------------------------ -
Pictor: Sir Lawrence Alma-Tadema
Titlul: Tepidarium
Titlul original: In the Tepidarium
Data: 1881
Stilul: Romanticism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se găseşte: Colectie privata

date despre pictor

Sir Lawrence Alma-Tadema (8 ianuarie 1836, Dronrijp, Olanda - 25 iunie 1912, Wiesbaden, Germania) este un pictor britanic de origine olandeză, neoclasic din perioada epocii victoriene, cunoscut pentru pânzele sale inspirate din lumea antică.
A devenit cunoscut datorita lucrarilor sale in care a descris luxul si decadenta Imperiului Roman, cu trupuri languroase in interioare cu marmura sau scene cu albastrul cerului si al Marii Mediterane.
Desi admirat in timpul vietii pentru lucrarile inspirate din antichitatea clasica, opera lui a cazut in dizgratie dupa moartea sa, si numai din anii 1960 a fost re-evaluata pentru importanta asupra artei engleze din secolul al XIX-lea.