joi, 16 noiembrie 2017

Miriam Schapiro - Altar. Omagiu lui Cézanne

ANIVERSAREA PICTORIŢEI MIRIAM SCHAPIRO

* * *

în încăperea cufundată în tăcere
o femeie cu o pălărie roşie
obişnuită ca oamenii să se holbeze la ea
mimează nonşalanţa
sub privirea lui cézanne

(cav)

 


------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Miriam Schapiro
Titlul :Altar. Omagiu lui Cézanne
Titlul original:
Data: 1963
Stilul: Cubism, Expresionism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Miriam Schapiro (cunoscută și sub numele de Mimi) (15 noiembrie 1923 - 20 iunie 2015) a fost o pictoriță născut în Canada

Frederick Childe Hassam - East Hampton, L.I. (aka Old Mumford House)

Galeria mea de pictură

Într-o casă mică, păstrez, agăţate, tablourile; nu e o casă aşezată.
E rotundă; numai câţiva centimetri sunt dintr-o parte în alta.
Şi totuşi, e loc pentru toate splendorile lumii, pentru toate amintirile!
Aici, sunt imagini ale vieţii, dincolo, aspecte ale morţii,
Iar acolo, îl cunoşti? Este chiar ghidul.
Cu degetul ridicat, arată spre mirobolantele tablouri.

de Walt Whitman

 



------------------------------------------------------------------------

Pictor: Frederick Childe Hassam
Titlul: East Hampton, L.I. (aka Old Mumford House)
Titlul original: East Hampton, L.I. (aka Old Mumford House)
Data: 1919
Stilul: Impresionism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se găseşte:

Date despre pictor:

Frederick Childe Hassam (17 octombrie 1859, Dorchester, Boston, Massachusetts - 27 august 1935, East Hampton, New York) a fost un pictor impresionist american cunoscut de peisaje urbane si marine. Impreuna cu Mary Cassatt si John Henry Twachtman. Hassam a produs in intreaga sa cariera peste 3.000 picturi, in ulei, acuarele, gravuri si litografii, el a fost un artist influential american de la inceputul secolului al XX-lea. Hassam (pronuntat HASS'm;) (cunoscut de toti ca Childe) s-a nascut in casa familiei din Dorchester, Boston, in 1859

Henri Fantin-Latour - Natura statica cu flori și o carafă de fructe

natura statica

prin fereastra deschisă soarele cald
incalzeste micul dejun
pe fata de masa alba
prevazuta cu o vaza de crizanteme rosii, albe, violet
o farfurie de portelan
aproape de un pepene galben
piersici, struguri,
asteapta tanara mostenitoare
dupa plimbarea de dimineata.

(cav)

 


------------------------------------------------------------------------

Pictor: Henri Fantin-Latour
Titlul: Natura statica cu flori și o carafă de fructe
Titlul original: East Hampton, L.I. (aka Old Mumford House)
Data: 1919
Stilul: Realism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se găseşte:

Date despre pictor:

Henri Fantin-Latour (14 ianuarie 1836 - 25 august 1904), pictor si litograf francez. Nascut ca Ignace Henri Jean Théodore Fantin-Latour in Grenoble, Isère, a studiat la Scoala de Arte-Frumoase din Paris. E cunoscut mai mult pentru picturile cu flori si porterete prietenilor sai, artisti si scriitori parizieni.

Johannes Vermeer - Dantelareasa

tablou
dantelareasa lui Vermeer

în lumină difuză
cos confuză
atentă la modelul sinuos
din inima mea.

Mă înțep în inelar
picături albastre colorează
flori mici de miozotis
în cruciulițe
pe șirul morților.

de Indira Spataru

 


------------------------------------------------------------------------

Pictor: Johannes Vermeer
Titlul: Dantelareasa
Titlul original: The Lacemaker
Data: 1669-1671
Stilul: Baroc
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea: 21 x 24 cm
Unde se găseşte: Musée du Louvre, Paris, Franta

Date despre pictor:

Johannes Vermeer, cunoscut mai ales ca Jan Vermeer van Delft (botezat 31 octombrie, 1632, Delft, Ţările de Jos, d. 15 decembrie 1675, Delft, Ţările de Jos) a fost un pictor olandez, unul din cei mai cunoscuţi reprezentanţi ai stilului baroc. În timp, reputaţia lui Vermeer a crescut tot mai mult, astăzi el fiind considerat unul dintre cei mai mari pictori olandezi ai vârstei de aur[2], fiind cunoscut mai cu seamă ca un maestru al folosirii luminii în lucrările sale. Întrega sa operă, considerată autentică, cuprinde 37 de tablouri. Cele mai multe reprezintă scene de fiecare zi sau alegorii.

Titian - Venus din Urbino

Punct şi de la capăt

Mâinile mele trec pe strada trupului tău
înaintând orbeşte, cu bastonul alb al celor ce îndelung
privit-au văpaia din lucruri, fiinţe,
până au orbit.
Teren minat e trupul tău
în calea uimirii mele!
În irişii tăi m-am înscris perfect:
membrele răsfirate, fruntea spre zenit
ţi-am explorat sufletul până am explodat
- în praf m-am depus peste inima ta
Eu nu voi mai pleca
decât odată cu tine!

de Indira Spătaru

 


---------------------------------------------------------------------------------
Venus din Urbino

Titian a pictat-o pe Venus intr-un decor tipic renascentist in 1538. Maestrul o dezbraca pe zeita nu doar de haine ci si de toate atributele sale divine si o lasa in fata privitorului mai mult femeie decat divinitate, intr-o ipostaza vadit erotica si cu o privire provocatoare.

-------------------------------------------------------------------------------

Pictor: Titian
Titlul: Venus din Urbino
Titlul original:
Data: 1669-1671
Stilul: Renascentist
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea: 165 x 119 cm
Unde se găseşte: Uffizi Gallery, Florence, Italia

Date despre pictor:

Tiziano Vecellio - în română Tițian - (n. între 1488 și 1490, Pieve di Cadore, Republica Venețiană - d. 27 august 1576, Veneția) a fost un vestit pictor italian din secolul al XVI-lea, aparținând școlii venețiene.
Tiziano dezvoltă un stil personal al culorilor, care veneau aplicate în mod rapid, câteodată imprecis, fără desene pregătitoare: rezultatul este o expresivitate directă, figurile sunt mai vii și reale. Este unul din cei mai prestigioși portretiști și cu siguranță cel mai influent. Adesea introduce accesorii, un câine sau un instrument muzical, iar atitudinea personajelor sale este foarte naturală. Femeile reprezentate sunt frumoase și senzuale, cu păr lung care cade pe spinarea nudă, într-un cadru simbolic sau alegoric. Pictura "Venus la oglindă" demonstrează ce efect coloristic reușește Tiziano să obțină folosind o paletă de culori redusă. Cu acest tablou, Tiziano participă la o dezbatere pe tema artei: muzica ar trebui să fie de același rang și de aceiași importanță pentru om ca frumusețea vizuală, reprezentată de artele frumoase.