luni, 18 decembrie 2017

Marie-Guillemine Benoist - Inocenţa între virtute şi viciu

ANIVERSAREA CONVINGERILOR FEMINISTE PRIN PICTURA LUI MARIE GUILLEMINE BENOIST

Un cântec pentru Rimahό



Și cine era atât de viteaz
precum Rimahό
care s-a aplecat și a sărutat țărâna
pe unde a trecut iubita lui
și ea a trecut mândră și trufașă
și toți ceilalți l-au făcut prost
iar el din nou s-a aplecat și din nou a sărutat țărâna,
știind prea bine că ceilalți l-au făcut prost.

Și pieptul lui era plin de bucurie,
plin de bucurie.

Cine era atât de viteaz precum Rimahό
de șapte mii de ori să-l fi ucis,
numai ca să sărute țărâna
pe unde a trecut iubita lui.


Cine este viteaz precum Rimahό,
cine are dragoste precum Rimahό,
ca să sărute aceste țărâni.

de Pantelis Mihanikos
 



--------------------------------------------------------------------------- -

Pictor: Marie-Guillemine Benoist
Titlul: Inocenţa între virtute şi viciu
Titlul original:
Data: 1920
Stilul: neoclasicism
Mod de realizare:ulei pe panza
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:

Marie-Guillemine Benoist , născuta Marie de Laville-Leroux Guillemine , 18 decembrie 1768 la Paris , a murit în acelaşi oraş la 8 octombrie 1826 , este un pictor francez al şcolii neoclasice .
Marie Benoist Guillemine este formata de către Elisabeth Vigee Le Brun din 1781 . În 1784 , ea la cunoscut pe poetul Charles-Albert Demoustier. Ea intră ca sora ei, Marie-Elisabeth Laville-Leroux , in atelierul lui Jacques-Louis David , pictor la Curtea lui Napoleon I, în 1786.
Tabloul Inocenţa între virtute şi viciu , în chip de subiect mitologic, reflecta convingerile sale feministe, este bine descris ca un om în timp ce ea este una dintre cele mai tradiţionale femei. Marie Benoist Guillemine a expus pentru prima data la Salon in 1791 un tablou inspirat din mitologie.
În jurul lui 1795 , Marie Benoist Guillemine a abandonat subiectele clasice pentru pictura de gen, după numeroase atacuri se eliberează treptat de influenţa lui David. Ea a continuat cariera de succes ca pictor şi a expus la Salonul din 1800 Portret de negresă , care i-a adus imediat reputaţia. A pictat o dupa şase ani de la abolirea sclaviei , acest tablou, este considerat un manifest de emancipare a sclavilor şi plin de feminism . Tabloul va fi cumpărate de către Ludovic al XVIII-lea în 1818 .
Marie Benoist Guillemine a câştigat o medalie de aur la Salonul de 1804 şi a primit o pensie de la guvern. Ea a deschis un studio de la acea dată exclusiv pentru femei in care ea le învaţă pictura. Ea primeşte un comision de la Napoleon Bonaparte , pentru a-i face portretul lui pentru oraşul Gent şi a realiza un portret si al Elisa ei Bonaparte , sora împăratului şi ducesa de Lucca, în 1805 .
Unii au văzut în ea un spirit înaintea timpului său, aspiraţiile sale pentru emancipare şi talentul său a fost înăbuşit de greutatea societăţii, în ciuda promisiunilor Revoluţiei .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Sigmund Lipinsky - Portrait of Mercedes von der Horst

  abandon du travail   la subsol fantoma lui mercedes von der horst este vie bate la ușă nu am chef să cobor în dimineața asta să bem cafea ...