marți, 24 iunie 2025

Hugo Simberg - The Garden of the Dead

 la franĉizo

astăzi
influencerii
politicienii
bancherii
antrepenorii
publiciști
manageri
poliția
judecătorii
funcționarii publici de stat
doamna și domnul din ”la cină”
cartelurile farmaceutice
jurnaliștii
suveraniștii
foștii președinți
asistența socială coruptă
consiliile orășenești
sportivii de elită
gangsterii
juriul concursurilor de talente
maeștrii bucătari
traficanții de droguri
bodyguarzii cluburilor de noapte
ne tratează ca pe niște idioți

aov

=======================================================
îmi pare rău, nu vă pot oferi altceva: "territory town" - joe stamm band
======================================================= 


 


---------------------------------------------
Pictor: Hugo Simberg
Titlul:
Titlul original: The Garden of the Dead
Data : 1896
Stilul: Realism
Mod de realizare: guașă, acuarelă
Dimensiunea:
Unde se gaseste: Ateneum, Helsinki, Finland

Date despre pictor:
Hugo Gerhard Simberg ( 24 iunie 1873 - 12 iulie 1917) pictor finlandez.

 

*******************************************************************
Interpretare:

"Ani de zile, interpretările operelor de artă ale lui Simberg au fost un loc de mister atât pentru istorici, cât și pentru psihologi. Cu toate acestea, Grădina Morții este una dintre puținele picturi al căror simbolism a fost explicat de Simberg; de obicei, el prefera să lase privitorii să tragă propriile concluzii. Într-o notă la o schiță, el a descris grădina ca fiind „locul unde morții ajung înainte de a merge în Rai ”. Datorită acestei explicații, există o legătură între această operă de artă și spiritism. Continuând această interpretare, lucrarea este descrisă ca având scheletele simbolizând a fi prieten și îndeplinirea ritualurilor tipice casnice. Juxtapunerea de către Simberg a imaginii tradițional înfricoșătoare a morții cu tandrețea și umorul portretizării sale invită privitorul să considere mortalitatea într-o lumină nouă.

Imaginea morții ca grădinar este considerată o referință semnificativă la tipologia lui Simberg. Grădina folosită în lucrare poate fi văzută ca o grădină filozofică, indicând chiar un simbol general al unui nou tip de grădină religioasă. Urmând ideea grădinilor religioase, grădinile create de Simberg urmează Grădinile Edenului, Grădina lui Hristos și Grădina Virtuților. Deoarece Simberg a decis să amestece atât personaje pozitive, cât și negative în opera de artă, mulți lideri din cadrul Bisericii Catolice au pus la îndoială noțiunea indirectă de personaje biblice. Multe dintre autoritățile Bisericii s-au simțit iritate și, în cele din urmă, s-au opus operei de artă.

Pictura a fost un subiect preferat al lui Simberg, care a realizat mai multe versiuni folosind diferite tehnici, inclusiv o versiune în frescă de dimensiuni mai mari a picturii din Catedrala din Tampere , care conține și alte lucrări de Simberg. Întrucât Simberg le-a oferit spectatorilor o scurtă explicație despre operă, mulți încă încearcă să interpreteze simbolurile folosite în piesă și astăzi."

****************************************************************** 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Hugo Simberg - The Garden of the Dead

  la franĉizo astăzi influencerii politicienii bancherii antrepenorii publiciști manageri poliția judecătorii funcționarii publici de stat d...