ANIVERSARE CU IZ DE IMPRESIONISM FRANCEZ – CAMILLE COROT
Dansul, Ritual, Al Nimfelor
În lanul de nori,
mângâierea cerului,
au crescut
spice de fum
Poarta, visarea,
melodie deschisă
pe un portativ
în note mişcate
suratele vântului
La orizont,
s-a consumat sărutul
dintre cer şi pământ.
Dedesupt
au alergat, nebune,
nimfele apelor,
în braţele copacilor
adânc înrădăcinaţi
în miez de inimi.
Au devorat,
pe de-a-ntregul,
carnea sfântă,
să le crească,
abisal, aripile
deasupra trupurilor
dansate-n ceaţă.
Pescarul de îngeri
şi-a aruncat plasa
purificând extazul
golit de patima
desprinsă
din suflete
jumătăţi rătăcite,
de om.
de Sorana Petrescu Felicia
Dansul, Ritual, Al Nimfelor
În lanul de nori,
mângâierea cerului,
au crescut
spice de fum
Poarta, visarea,
melodie deschisă
pe un portativ
în note mişcate
suratele vântului
La orizont,
s-a consumat sărutul
dintre cer şi pământ.
Dedesupt
au alergat, nebune,
nimfele apelor,
în braţele copacilor
adânc înrădăcinaţi
în miez de inimi.
Au devorat,
pe de-a-ntregul,
carnea sfântă,
să le crească,
abisal, aripile
deasupra trupurilor
dansate-n ceaţă.
Pescarul de îngeri
şi-a aruncat plasa
purificând extazul
golit de patima
desprinsă
din suflete
jumătăţi rătăcite,
de om.
de Sorana Petrescu Felicia
-------------------------- -------------------------- ------------------------
Sa fie oare vechea legenda din Mahabharata? Cea in care zeii au taiat oamenii in jumatate si i-au aruncat pe pamânt? Se spune ca de atunci, fiecare dintre noi isi cauta 'jumatatea'...
-------------------------- -------------------------- ------------------------
Pictor: Camille Corot
Titlul: Dimineata. Dansul nimfelor
Data: 1850
Material:Ulei pe pânză
Stilul: Impresionism
Dimensiuni: 98 x 131 cm
Deţinător: Muzeul d’Orsay din Paris
Detalii despre tablou:
Pictura a fost admisa la salon de prezentare datorita faptului ca infatisa mai multe siluete feminine zvelte dansand – nimfele, fapt ce era pe gustul personalitatilor academice din acea vreme, interesate mai ales de subiectele cu caracter mitologic.
Cu toate acestea, interesul pictorului Jean-Baptiste Camille Corot nu se concentreaza asupra nimfelor, ci asupra peisajului zugravit “en plein air”, pornind de a realitatea inconjuratoare si de la o stransa comuniune cu natura, aceasta. Se pare ca natura este adevaratul “protagonist” al lucrarii.
Cu toate ca se afla sub semnul si auspiciile unei atmosfere idilice si profund evocatoare, accentuate de prezenta nimfelor, scena reflecta sensibilitatea artistului fata de subiectul ales, respectiv inclinatia sa catre un limbaj realist.
Dansul Nimfelor este rezultatul unui colaj din doua scene diferite. Perdeaua de copaci seamana cu o scena intunecata ce umple scena, intr-o atmosfera de balet. Natura, elementele naturii sunt specifice ultimei perioade din creatia lui Jean-Baptiste Camille Corot, fiind in prim plan, in analog cu personajele portretizate.
Jean-Baptiste Camille Corot a mers de multe ori, pana in anul 1850, in Barbizon, o mica localitate situata in apropierea padurii Fontainbleau si aleasa de un grup de artisti (printre care Charles Francois Daubigny, Jean Francois Millet, Theodore Rousseau, etc.) ca loc al propriilor ateliere de pictura. Se pare ca asa a luat nastere Scoala de la Barbizon, un cenaclu de pictori care doreau sa-si traisca viata in comuniune cu natura, lucrand in aer liber, o idee care s-a numarat printre cele care au impulsionat puternic impresionismul.
Date despre pictor:
Jean-Baptiste Camille Corot (n. 16 iulie 1796 Paris - d. 22 februarie 1875 Paris) a avut o cariera indelungata si prodigioasa, aducandu-si o contributie insemnata in istoria picturii, mai ales in peisagistica. Jean-Baptiste Camille Corot a fost cel mai mare pictor peisagist francez al secolului al XIX–lea, eliberand peisagistica de restrictiile impuse de neoclasicism. In a doua jumatate a secolului al XIX-lea, peisajul a facut parte din seria subiectelor artistice care au simtit din plin suflul de modernitare.
Sa fie oare vechea legenda din Mahabharata? Cea in care zeii au taiat oamenii in jumatate si i-au aruncat pe pamânt? Se spune ca de atunci, fiecare dintre noi isi cauta 'jumatatea'...
--------------------------
Pictor: Camille Corot
Titlul: Dimineata. Dansul nimfelor
Data: 1850
Material:Ulei pe pânză
Stilul: Impresionism
Dimensiuni: 98 x 131 cm
Deţinător: Muzeul d’Orsay din Paris
Detalii despre tablou:
Pictura a fost admisa la salon de prezentare datorita faptului ca infatisa mai multe siluete feminine zvelte dansand – nimfele, fapt ce era pe gustul personalitatilor academice din acea vreme, interesate mai ales de subiectele cu caracter mitologic.
Cu toate acestea, interesul pictorului Jean-Baptiste Camille Corot nu se concentreaza asupra nimfelor, ci asupra peisajului zugravit “en plein air”, pornind de a realitatea inconjuratoare si de la o stransa comuniune cu natura, aceasta. Se pare ca natura este adevaratul “protagonist” al lucrarii.
Cu toate ca se afla sub semnul si auspiciile unei atmosfere idilice si profund evocatoare, accentuate de prezenta nimfelor, scena reflecta sensibilitatea artistului fata de subiectul ales, respectiv inclinatia sa catre un limbaj realist.
Dansul Nimfelor este rezultatul unui colaj din doua scene diferite. Perdeaua de copaci seamana cu o scena intunecata ce umple scena, intr-o atmosfera de balet. Natura, elementele naturii sunt specifice ultimei perioade din creatia lui Jean-Baptiste Camille Corot, fiind in prim plan, in analog cu personajele portretizate.
Jean-Baptiste Camille Corot a mers de multe ori, pana in anul 1850, in Barbizon, o mica localitate situata in apropierea padurii Fontainbleau si aleasa de un grup de artisti (printre care Charles Francois Daubigny, Jean Francois Millet, Theodore Rousseau, etc.) ca loc al propriilor ateliere de pictura. Se pare ca asa a luat nastere Scoala de la Barbizon, un cenaclu de pictori care doreau sa-si traisca viata in comuniune cu natura, lucrand in aer liber, o idee care s-a numarat printre cele care au impulsionat puternic impresionismul.
Date despre pictor:
Jean-Baptiste Camille Corot (n. 16 iulie 1796 Paris - d. 22 februarie 1875 Paris) a avut o cariera indelungata si prodigioasa, aducandu-si o contributie insemnata in istoria picturii, mai ales in peisagistica. Jean-Baptiste Camille Corot a fost cel mai mare pictor peisagist francez al secolului al XIX–lea, eliberand peisagistica de restrictiile impuse de neoclasicism. In a doua jumatate a secolului al XIX-lea, peisajul a facut parte din seria subiectelor artistice care au simtit din plin suflul de modernitare.