Aici este Labirintul în care stau de vorbă cu pictorii. Paznicul muzeului îmi este prieten. Mă uimește chiar și prezența mea de aici.
Sunt visătorul din "Imagine" și prieten cu Van Gogh.
Ceasul cu cuc de la tata măsoară încă secundele.
e mult de-atunci a fost un zâmbet sau poate că n-a fost nimic dar răni adânci eu port în suflet din focu-acela atât de mic
tu ai uitat din întâmplare, sau poate n-ai ştiut nimic, te-am aşteptat cu nerăbdare şi iertător ca un bunic
trecut-au anii şi vor mai trece mereu voi fi un gânditor tu n-ai venit rămas-ai rece la focul meu aprins de dor.
(cav )
------------------------------------------------------------------------------------ - Pictor: Philip de Laszlo Titlul: Winifred, Duchesse of Portland, Titlul original: Winifred, Duchesse of Portland, Data: 1935 Stilul: Impresionism Mod de realizare: Ulei pe pânză Dimensiunea: 90.2 x 9.2 Unde se găseşte: Colectie privata
Date despre pictor:
Philip Alexius de László, MVO (n. 30 aprilie 1869 - d. 22 noiembrie
1937 ) a fost un pictor maghiar cunoscut mai ales pentru portretele sale
de personaje regale și aristocrate. În 1900, sa căsătorit cu Lucy
Guinness Stillorgan, County Dublin , și a devenit cetățean britanic în
1914.
răscolitoare linii, deschid tentante feţe, tulburători ţi-s sânii, pietroşi de tinereţe pielea catifelată, genunchii albi rotunzi privirea o desfată, comori pe care le ascunzi.
cu şoldurile pline, şi coapse dăltuite trezeşti fiori şi patimi, şi-n inimi împietrite.
(cav)
------------------------------------------------------------------------------------ - Pictor: Sir Lawrence Alma-Tadema Titlul: Tepidarium Titlul original: In the Tepidarium Data: 1881 Stilul: Romanticism Mod de realizare: Ulei pe pânză Dimensiunea: Unde se găseşte: Colectie privata
date despre pictor
Sir Lawrence Alma-Tadema (8 ianuarie 1836, Dronrijp, Olanda - 25 iunie
1912, Wiesbaden, Germania) este un pictor britanic de origine olandeză,
neoclasic din perioada epocii victoriene, cunoscut pentru pânzele sale
inspirate din lumea antică. A devenit cunoscut datorita lucrarilor
sale in care a descris luxul si decadenta Imperiului Roman, cu trupuri
languroase in interioare cu marmura sau scene cu albastrul cerului si
al Marii Mediterane. Desi admirat in timpul vietii pentru lucrarile
inspirate din antichitatea clasica, opera lui a cazut in dizgratie dupa
moartea sa, si numai din anii 1960 a fost re-evaluata pentru importanta
asupra artei engleze din secolul al XIX-lea.