e mult
e mult de-atunci
a fost un zâmbet
sau poate că n-a fost nimic
dar răni adânci
eu port în suflet
din focu-acela atât de mic
tu ai uitat
din întâmplare,
sau poate n-ai ştiut nimic,
te-am aşteptat cu nerăbdare
şi iertător ca un bunic
trecut-au anii
şi vor mai trece
mereu voi fi un gânditor
tu n-ai venit
rămas-ai rece
la focul meu aprins de dor.
(cav )
------------------------------------------------------------------------------------ -
Pictor: Philip de Laszlo
Titlul: Winifred, Duchesse of Portland,
Titlul original: Winifred, Duchesse of Portland,
Data: 1935
Stilul: Impresionism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea: 90.2 x 9.2
Unde se găseşte: Colectie privata
Date despre pictor:
Philip Alexius de László, MVO (n. 30 aprilie 1869 - d. 22 noiembrie
1937 ) a fost un pictor maghiar cunoscut mai ales pentru portretele sale
de personaje regale și aristocrate. În 1900, sa căsătorit cu Lucy
Guinness Stillorgan, County Dublin , și a devenit cetățean britanic în
1914.
nud
răscolitoare linii, deschid tentante feţe,
tulburători ţi-s sânii, pietroşi de tinereţe
pielea catifelată, genunchii albi rotunzi
privirea o desfată, comori pe care le ascunzi.
cu şoldurile pline, şi coapse dăltuite
trezeşti fiori şi patimi, şi-n inimi împietrite.
(cav)
------------------------------------------------------------------------------------ -
Pictor: Sir Lawrence Alma-Tadema
Titlul: Tepidarium
Titlul original: In the Tepidarium
Data: 1881
Stilul: Romanticism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se găseşte: Colectie privata
date despre pictor
Sir Lawrence Alma-Tadema (8 ianuarie 1836, Dronrijp, Olanda - 25 iunie
1912, Wiesbaden, Germania) este un pictor britanic de origine olandeză,
neoclasic din perioada epocii victoriene, cunoscut pentru pânzele sale
inspirate din lumea antică.
A devenit cunoscut datorita lucrarilor
sale in care a descris luxul si decadenta Imperiului Roman, cu trupuri
languroase in interioare cu marmura sau scene cu albastrul cerului si
al Marii Mediterane.
Desi admirat in timpul vietii pentru lucrarile
inspirate din antichitatea clasica, opera lui a cazut in dizgratie dupa
moartea sa, si numai din anii 1960 a fost re-evaluata pentru importanta
asupra artei engleze din secolul al XIX-lea.