ANIVERSAREA PICTORULUI GEORGE WASHINGTON THOMAS LAMBERT
Afară-i toamnă, frunză-mprăştiată,
Iar vântul zvârle-n geamuri grele picuri;
Şi tu citeşti scrisori din roase plicuri
Şi într-un ceas gândeşti la viaţa toată.
Pierzându-ţi timpul tău cu dulci nimicuri,
N-ai vrea ca nime-n uşa ta să bată;
Dar şi mai bine-i, când afară-i zloată,
Să stai visând la foc, de somn să picuri.
Şi eu astfel mă uit din jeţ pe gânduri,
Visez la basmul vechi al zânei Dochii;
În juru-mi ceaţa creşte rânduri-rânduri;
Deodat-aud foşnirea unei rochii,
Un moale pas abia atins de scânduri...
Iar mâini subţiri şi reci mi-acopăr ochii.
------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: George Washington Thomas Lambert
Titlul original: The sonnet
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Unde se gaseste: National Gallery of Australia (NGA), Canberra, Australia
George Washington Thomas Lambert (13 septembrie 1873 – 28 mai 1930) a fost un artist australian, cunoscut pentru portretele sale si ca pictor de razboi in timpul Primului Razboi Mondial. George Lambert, un foarte talentat sculptor si pictor s-a nascut in St. Petersburg, Rusia, fiul unui inginer american pentru constructia de cai ferate. In Australia, Lambert a ajuns la varsta de 14 ani si a lucrat ca functionar inainte de a incepe sa deseneze grafica si sa picteze.
Dupa studiile sale la Julian Ashton’s Art School, in 1900 Lambert a castigat prima bursa a Society of Artists’ Travelling pentru a studia in Paris, stabilindu-se mai tarziu in Londra. Lambert a fost numit oficial artist de razboi odata cu A.I.F. (First Australian Imperial Force) din Palestina in timpul Primului Razboi Mondial, dupa care s-a reintors pentru totdeauna in Australia in 1921. Talentul sau ca grafician se vede din calitatile tehnice ale lucrarilor sale.Lambert, care in tinerete a fost un boxer foarte bun, a descris pasiunea si cunostintele sale asupra acestui subiect in tabloul „THE PUGILISTS”, 1910. Pictata la inceputul carierei sale, lucrarea aceasta in forme simple si repetitive arata dependenta lui Lambert de culori intunecate, precum si influenta stilului pictorului Velázquez.