miercuri, 13 septembrie 2017

Edvard Munch - Femei pe pod


O arhiamintire

Era o zi senină, ca şi azi
(Tu, chintesenţă-a zilelor senine!).
Se destrămau păduri de sumbri brazi
În urmă, pe ceţoasele coline.
Călătoream, de mult, către apus
Când drumul m-a adus într-o câmpie
Greu adâncită-n umbra viorie
A codrilor ce-o străjuiau de sus.
Şi te-am zărit. Departe, în amurg,
Fixai curbura unui spaţiu care
Înainta treptat în înserare
Cu soarele şi neclintitul burg.
Stăteai pe pod, sub ziduri. Te-am iubit
Acolo chiar, pe dalele curbate,
Şi am rămas cu tine în cetate,
Şi cred că tot acolo am murit…
Uitasem totul: codrii, lungul drum,
Cetatea, podul, gustul gurii tale…
Şi brusc, mi le-am reamintit acum,
Când mi-ai zâmbit ca şi atunci, pe dale.

de EUGEN DORCESCU
 



--------------------------------------------------------------------------
Pictor: Edvard Munch
Titlul:Femei pe pod
Titlul original:
Data: 1902
Stilul: Expresionism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea: 205 x 184 cm
Unde se găseşte: Bergen Billedgalleri, Bergen, Norvegia

Date despre pictor;

Edvard Munch (/mʉŋk/, n. 12 decembrie 1863, Løten, Norvegia – d. 23 ianuarie 1944, Ekely, Oslo) a fost un pictor norvegian, unul dintre pionierii artei moderne, considerat precursor al expresionismului, mai cu seamă un reprezentant al tradiției artistice europene decât a celei norvegiene. A fost prin natura sa un solitar, dar, paradoxal, l-au interesat foarte mult relațiile interumane, care vor reprezenta esența creației sale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu