duminică, 25 iunie 2017

Kay Sage - Le Passage - aniversare


ANIVERSAREA PICTORIȚEI KAY SAGE

Mi-e asa de dor de tine

Mi-e asa de dor de tine
Cand nu esti.
Fizic.
Langa mine.

Si fiecare melodie,
Ma apasa pe inima.
Aducandu-mi aminte
Cat de dor imi este de tine.

Mi-e asa de dor de tine
Cand te duci.
In gand.
Departe de mine.

Si fiecare simfonie,
Ma rascoleste adanc.
Facandu-ma sa inteleg
Cat de dor imi este de tine.

Mi-e asa de dor de tine
Cand pleci.
In interior.
Fara mine.
Si fiecare gand de dor,
Ma tulbura intens.
Aratandu-mi cine esti
Pentru mine.

Si cat ma bucur
Cand ma iei cu tine
In lumea ta,
Aratandu-mi cine esti.

Si cat ma bucur
Cand te intorci
Din ganduri,
Facandu-ma sa inteleg.

Si cat ma bucur
Cand apari
In inima,
Aducandu-mi aminte,
Cat de dor imi este de tine.

de Rada


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Kay Sage
Titlul: Le Passage
Titlul original: Le Passage
Data : 1956
Stilul: SURREALISM
Mod de realizare: Ulei pe pînză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:

Katherine Linn Sage (25 iunie 1898 - 8 ianuarie 1963), cunoscută sub numele de Kay Sage , a fost un artist și un poet american surrealist . Ea a fost activă între anii 1936-1963. Membru al epocii de aur și post-război de suprarealism, ea este recunoscută mai ales pentru operele sale artistice, care de obicei conțin teme de natură arhitecturală.

Nicolae Grigorescu - Femeie in iarba

Aş vrea, de in, să fiu o ie...

Aş vrea, de in, să fiu o ie,
Care pe trupu-ţi să se-mbie.
Buton de aur mă râvnesc,
La gâtul tău să mă lipesc.
M-aş vrea o apă-ameţitoare
Sau din granate o licoare
Din care-un strop măcar să cadă
Pe sânii tăi ca o zăpadă.


de Nahapet Kugeac


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nicolae Grigorescu - Femeie in iarba
Stilul: Impresionism
Nicolae Grigorescu (n. 15 mai 1838, Pitaru, județul Dâmbovița — d. 21 iulie 1907, Câmpina) este primul dintre fondatorii picturii române moderne, urmat de Ion Andreescu și Ștefan Luchian. Nicolae Grigorescu a devenit un simbol pentru tinerele generații de artiști care, în primele decenii ale secolului al XX-lea, căutau să identifice și să aducă la lumină valorile spiritualității românești.

Nicolae Grigorescu - Pescari la Grandville

ferestre deschise

joacă-te cu vântul acesta moale
în soarele amiezii
bronzată de albastru şi împliniri
privirea ei scrie poeme
având drept sursă marea,
virtute a întâmplării
gesturi pline de nerăbdare
nebănuite adevăruri.

(cav)


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nicolae Grigorescu - Pescari la Grandville
Data: 1884
Stilul: Impresionism
Nicolae Grigorescu (n. 15 mai 1838, Pitaru, județul Dâmbovița — d. 21 iulie 1907, Câmpina) este primul dintre fondatorii picturii române moderne, urmat de Ion Andreescu și Ștefan Luchian. Nicolae Grigorescu a devenit un simbol pentru tinerele generații de artiști care, în primele decenii ale secolului al XX-lea, căutau să identifice și să aducă la lumină valorile spiritualității românești.

Nicolae Grigorescu - La mare

amintire

pe scena aurie
in faţa mării
trezesc în mine amintiri:
paşi pe nisip
miros de alge
pierderea de sine.
pe irisi
continuă să se desfăşoare
file de jurnal
scoase dintr-un joben
cu miros de pipă
şi nu regret nimic.


aştept sosirea pescăruşilor
şi ultima reprezentaţie a delfinilor.

(cav)


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nicolae Grigorescu - La mare
Data: 1881
Stilul: Impresionism
Nicolae Grigorescu (n. 15 mai 1838, Pitaru, județul Dâmbovița — d. 21 iulie 1907, Câmpina) este primul dintre fondatorii picturii române moderne, urmat de Ion Andreescu și Ștefan Luchian. Nicolae Grigorescu a devenit un simbol pentru tinerele generații de artiști care, în primele decenii ale secolului al XX-lea, căutau să identifice și să aducă la lumină valorile spiritualității românești.
Una dintre cele mai mari iubiri ale lui Grigorescu a fost soprana Carlotta Leira, o voce foarte cunoscută la Paris şi pe care Grigorescu a cunoscut-o în timp ce studia la controversata Şcoală de la Barbizon. Frumuseţea răpitoare a artistei scenei lirice l-a acaparat imediat pe pictorul român şi a rugat-o să-i devină muză. Aşa a reuşit Grigorescu să realizeze cele mai frumoase tablouri în care reflectă feminitatea, precum „Interior de atelier ” sau „În grădină…”. Relaţia celor doi se concretizează în anul 1881 când, ajunşi pe la malul Mării Negre, în Constanţa, Grigorescu inserează imaginea Carlottei în veritabilele sale pânze „La mare” sau „Pe marginea oceanului”. Carlotta reuşeşte să devină o voce foarte cunoscută şi să cucerească celebrul, în acele timpuri Cazinou din Constanţa. Din păcate, frenezia iubirii dintre cei doi dispare, ea rămânând doar în tablouri.