miercuri, 14 iunie 2017

Valeri Tsenov - Atlantida

What's Up, Doc?

Bolile de care suferă toți oamenii sunt: Uitarea și că Toți mor. Zadarnic sunt medic, îmi spunea odată un doctor, pe muzica Barbarai Streisand, în timpul unei excursi spre orașul pierdut, Atlantida, descoperit de un specialist IT.
(Odată pusă în aplicație teoria, Hubner a dat Save as … ca toată lumea să aibă acces la poezie. ) Nu a ezitat să adauge. Ne luăm cu treburile, activităţile, realizările şi uităm să mai citim poezie.
Fiind o distanță lungă de la Save as… la Atlantida, am apelat la The Time Machine, imprumutată de la H.G. Wells pentru ca Odyseea nepetrecută să fie cât mai plăcută.
Tot centrul nervos al poeziei, picturii se gasea în această maşină a timpului, unde Monet alături de Renoir, Goya, Dali, Picasso, Boticelli, Fellini, Yeats, Cehov serveau Un pahar de ceai.
Prima oprire a fost în Parcul Carol, unde am fost instalați în castele de nisip. Seara am discutat despre avertismente filozofice neglijabile, Limite, Casa aceasta, Același pat.
Dimineaţa devreme, al doilea obiectiv vizitat a fost Casa ucisă. Aici, în dialog cu Yeats am discutat despre “of what is past, or passing, or to come” iar Goya ne-a adus aminte de Vis şi de Sfârşitul memoriei. Eram gata de plecare când, printr-o Magie roz ni sa alăturat şi Cehov cu un pahar de şampanie în mână , rugându-ne să-l aşteptăm şi pe Godot. În aşteptare am discutat despre: Aglomeraţie, Anii pe scaun, Remodelare, Arta prezentului, Supravieţuitori ,Traseu.
Apoi am plecat, fiecare cu o Carte de vizită în mâna, pe acordurile musicale ale lui Edith Piaf - Non, Je ne regrette rien, cu gândul la staţia finală, Atlantida numărul 106.
 

PS
Nu sunteţi în zadar medic. Coloraţi sufletele în culori de curcubee.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Valeri Tsenov -Atlantida

Claude Monet - Irişi în grădina de la Giverny

ZIUA SALVATORE QUASIMODO

Ajunge o zi pentru a echilibra lumea

Inteligenta, moartea , visul
neaga speranta. În aceasta noapte
la Brasov, în Carpati, printre copaci, caut în timp
o femeie s-o iubesc. Zapuseala desface
frunzele plopilor iar eu
îmi spun cuvinte pe care nu le cunosc,
ravasesc pamântul din amintire.
Un jazz întunecat, cântece italiene
trec rastalmacite peste culoarea irisilor.
În freamatul fântânilor
s-a pierdut vocea ta:
ajunge o zi pentru a echilibra lumea.


de Salvatore Quasimodo


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Salvatore Quasimodo (n. 20 august 1901, Modica, Sicilia - d. 14 iunie 1968, Napoli) a fost un poet și traducător italian. Considerat unul dintre cei mai notabili poeți italieni ermetici, a devenit laureat al Premiului Nobel pentru Literatură în 1959, stârnind multiple controverse, mai ales în Italia.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Claude Monet - Irişi în grădina de la Giverny
Data: 1899-1900
Stilul: Impresionism
Oscar-Claude Monet (n. 14 noiembrie 1840, Paris – d. 5 decembrie 1926, Giverny) a fost un pictor impresionist din Franța.
Monet s-a născut la Paris, Franța. Familia sa s-a mutat la Le Havre în Normandia când el avea cinci ani. Tatăl său ar fi dorit ca Monet să intre în afacerea familiei, băcănia, dar Oscar Monet voia să picteze. Eugène Boudin, un artist care a lucrat în mare parte la picturi plein air - schițe rapide făcute în aer liber - pe plajele Normandiei, l-a învățat câteva tehnici ale picturii în 1856. La început artistul nu era deloc de acord cu lucrările facute de Boudin, dar acesta l-a învățat să deschidă ochii asupra naturii : "... în sfârșit ,ochii mi s-au deschis și am înțeles cu adevărat natura. Am învățat în același timp s-o iubesc ."

Claude Monet + Vapor navigând

ZIUA SALVATORE QUASIMODO

Nu am pierdut nimic

Sunt înca aici, soarele se roteste
la spate ca un soim si pamântul
repeta vocea mea în a ta.
Si reîncepe timpul vizibil
în ochiul care redescopera lumina.
Nu am pierdut nimic.
A pierde înseamna a merge dincolo
de o dimensiune a cerului,
de-a lungul framântarilor visurilor, un fluviu
plin de frunze.


de Salvatore Quasimodo


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Salvatore Quasimodo (n. 20 august 1901, Modica, Sicilia - d. 14 iunie 1968, Napoli) a fost un poet și traducător italian. Considerat unul dintre cei mai notabili poeți italieni ermetici, a devenit laureat al Premiului Nobel pentru Literatură în 1959, stârnind multiple controverse, mai ales în Italia.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Claude Monet + Vapor navigând
Data: 1871
Stilul: Impresionism
Oscar-Claude Monet (n. 14 noiembrie 1840, Paris – d. 5 decembrie 1926, Giverny) a fost un pictor impresionist din Franța.
Monet s-a născut la Paris, Franța. Familia sa s-a mutat la Le Havre în Normandia când el avea cinci ani. Tatăl său ar fi dorit ca Monet să intre în afacerea familiei, băcănia, dar Oscar Monet voia să picteze. Eugène Boudin, un artist care a lucrat în mare parte la picturi plein air - schițe rapide făcute în aer liber - pe plajele Normandiei, l-a învățat câteva tehnici ale picturii în 1856. La început artistul nu era deloc de acord cu lucrările facute de Boudin, dar acesta l-a învățat să deschidă ochii asupra naturii : "... în sfârșit ,ochii mi s-au deschis și am înțeles cu adevărat natura. Am învățat în același timp s-o iubesc ."

marți, 13 iunie 2017

Jules-Élie Delaunay - Madame Marie Toulmouche - aniversare



* * *

sub fruntea mea doarme un pictor surrealist
de ceva vreme
plin de emoție
de șovăieli interminabile
de tăceri incomode


nu știu de ce ?
sunt încă o visătoare
deși visele mele  își pierd intensitatea

(cav)


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Jules-Élie Delaunay
TitluL: Madame Marie Toulmouche
Titlul original: Madame Marie Toulmouche
Data :
Stilul: Realism
Mod de realizare: Ulei pe panza
Dimensiunea: 90 x 74 cm
Unde se gaseste:
Date despre pictor:
Jules-Élie Delaunay (13 iunie 1828 – 5 septembrie 1891) a fost un pictor academic francez.
S-a nascut la Nantes in Loire-Atlantique département din Franta. Delaunay a studiat sub indrumarea lui Jean-Hippolyte Flandrin si la École des Beaux Arts din Paris cu Louis Lamothe (1822 – 1869). A lucrat in maniera clasica a lui Jean Auguste Dominique Ingres pana cand, dupa ce a castigat Prix de Rome, a plecat in Italia; in 1856, cand a abandonat idealul perfectiunii Rafaelite pentru sinceritatea si severitatea quattrocentistilor.
La reintoarcerea sa din Roma i s-au incredintat multe comenzi importante pentru picturi decorative, ca de exemplu frescele din biserica St Nicholas de la Nantes; cele trei panouri cu Apollo, Orpheus si Amphion de la Opera din Paris ; 12 picturi pentru holul mare al salii de consiliu din Palais Royal.
Jules-Élie Delaunay a murit in Paris in 1891.

Jules-Élie Delaunay - Madame Raoul-Alfred Philippe - aniversare



* * *

bucuria unui trandafir baroc stă în țepii lui
pentru a intra în odisee
dorind mîngîiere
se agăța ca un străjer de orice inimă


(cav)



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Jules-Élie Delaunay
TitluL: Madame Raoul-Alfred Philippe
Titlul original: Madame Raoul-Alfred Philippe
Data : 1877
Stilul: Realism
Mod de realizare: Ulei pe panza
Dimensiunea: 81 x 65 cm
Unde se gaseste:
Date despre pictor:
Jules-Élie Delaunay (13 iunie 1828 – 5 septembrie 1891) a fost un pictor academic francez.
S-a nascut la Nantes in Loire-Atlantique département din Franta. Delaunay a studiat sub indrumarea lui Jean-Hippolyte Flandrin si la École des Beaux Arts din Paris cu Louis Lamothe (1822 – 1869). A lucrat in maniera clasica a lui Jean Auguste Dominique Ingres pana cand, dupa ce a castigat Prix de Rome, a plecat in Italia; in 1856, cand a abandonat idealul perfectiunii Rafaelite pentru sinceritatea si severitatea quattrocentistilor.
La reintoarcerea sa din Roma i s-au incredintat multe comenzi importante pentru picturi decorative, ca de exemplu frescele din biserica St Nicholas de la Nantes; cele trei panouri cu Apollo, Orpheus si Amphion de la Opera din Paris ; 12 picturi pentru holul mare al salii de consiliu din Palais Royal.