miercuri, 8 martie 2017

Trei gratii de pictorul Fernand Toussaint

Trei tinere florentine păşesc

Trei tinere florentine păşesc
Se unduiau în pasul pur
Se unduiau în sclipiri de molcom soare
plete muzicale
Trei fete, o graţie egală
Se unduiau în pasul pur
Plete ondulate, negre, muzicale
Trei fete, o graţie egală
Şi şase picioruşe-n cadenţatul marş.


de Dino Campana

 Fotografia postată de Ciobotaru Adrian.

-----------------------------------------------------------------------------
Pictor: Fernand Toussaint
Titlul:LES TROIS PROMENEUSES
Titlul original: LES TROIS PROMENEUSES
Data:
Stilul: Impresionism
Mod de realizare:ulei pe panza
Dimensiunea: 161 x 181.5cm., 63¼ x 71½in.
Unde se gaseste: Palais Des Beaux-Arts- Servarts, Belgium,



Date despre pictor:
Fernand Toussaint (1873–1956) a fost un pictor belgian. A studiat cu Jean-François Portaels si la Académie Royale des Beaux-Arts. La 18 ani a plecat in Paris sa-si continue studiile acolo. S-a specializat in portrete de femei, naturi statice cu flori, peisaje citadine in stilurile Impresionism, Art nouveau si Post-Impresionism.
A murit in suburbia Elsene din Bruxelles.

Cuvinte pictate cu tandrete de Fernand Toussaint

Sufletul meu e un copil care plange

„Sufletul meu e un copil care plange,
Cu acadele-ncerc sa-l imbun.
Toata ziua se vaieta, te cere pe tine.
Ce sa-i fac sa-l alin? Ce sa-i spun?
Tot ce-i frumos arat ochilor mei.
Ei sa te vada pe tine ravnesc.
Cere-mi viata, iubito, ti-o dau bucuros.
Nu ochii. Cum – sa nu te mai vada – si sa traiesc?”

 
de Nahabed Kuceak

Fotografia postată de Ciobotaru Adrian.

 -----------------------------------------------------------------------------
Pictor: Fernand Toussaint
Titlul:Eleganta in roz
Titlul original:
Data:
Stilul: Impresionism
Mod de realizare:ulei pe panza
Dimensiunea:
Unde se gaseste: colectie privata

Date despre pictor:
Fernand Toussaint (1873–1956) a fost un pictor belgian. A studiat cu Jean-François Portaels si la Académie Royale des Beaux-Arts. La 18 ani a plecat in Paris sa-si continue studiile acolo. S-a specializat in portrete de femei, naturi statice cu flori, peisaje citadine in stilurile Impresionism, Art nouveau si Post-Impresionism.
A murit in suburbia Elsene din Bruxelles.

marți, 7 martie 2017

Aniversarea pictorului de animale Sir Edwin Henry Landseer

ANIVERSAREA PICTORULUI DE ANIMALE SIR EDWIN HENRY LANDSEER

Calul arab

Arabul cazuse in aspra robie,
Muschioasele -i brate legate era…
El n-o sa-si mai vada nici cort, nici sotie,
Nici larga pustie
Ce-n veci treiera!
Si turcii-l vor duce cu ei in cetate,
Si sclav ca sa fie va fi destinat,
Si pana ce-n pieptu-i un suflet va bate,
De-un dor ce abate
Va fi dominat!
Iar calul sau falnic,usoara naluca,
Ce-n fuga se-ntrece cu pasrea-n zbor,
Si ca o sageata-nainte apuca-
In dar o sa-l duca
Sultanului lor!
L-aceasta gandire,de lacrimi paraie
Revarsa-a lor unda pe negru-i obraz!…
Toti dorm;numai luna pluteste balaie,
Scaldata-n vapaie
Pe-un nor de atlaz!
Lumina-l ajuta si calu-si zareste,
Dar trist la o parte sedea priponit,
Cu ochiul sau negru parea ca-i vorbeste,
Parea ca-l jeleste
In dor adancit!
Arabul atuncea patruns de simtire,
Pe branci se taraste s-ajunga la el;
Miscat de-o inalta si dulce gandire,
Spre-a lui mantuire
Lucreaza cu zel!
Cu dintii apuca priponul cel tare,
Il musca,il roade ,si-l rupe-n sfarsit
Deschisa ii este pustia cea mare,
Cu alba carare,
Cu san impietrit!
Dar calul atuncea,de branele-i late,
Cu gura-l ridica,miscat de-al sau dor,
Prin noapte,cu dansul,fantastic strabate,
Nimic nu-l abate
Din falnicu-i zbor.
Si-n tropotul mare,trei zile goneste,
Cand iata ca-n zare albeste un cort,
Arabul e-n viata,si calul soseste,
Dar vai,cand s-opreste,
S-abate jos mort!



de Alexandru Macedonski


 --------------------------------------------------------------------------------------- -
Pictor: Sir Edwin Henry Landseer
Titlul: Cortul arab
Titlul original: The Arab Tent
Data:1866
Stilul: Romanic
Mod de realizare: Ulei pe panza
Dimensiunea: 226 x 154 cm
Unde se gaseste:

Despre pictor:
Sir Edwin Henry Landseer RA (07.03.1802 - 01.10.1873) a fost un pictor englez , cunoscut pentru picturile sale cu animale – in special cai, câini și cerbi. Cu toate acestea, lucrările sale cele mai cunoscute sunt sculpturilecu leul în Trafalgar Square .
Popularitatea lui Landseer în Anglia victoriană a fost considerabila, iar reputația sa ca pictor de animale a fost de neegalat.

Aniversarea pictorului Boris Mikhaylovich Kustodiev

ERA NOAPTEA MEA

Era noaptea mea
ploaia mea
primul meu pantof
era floarea mea inflorita tot anul
era focul meu
patul meu
copacul meu de singe
erau ochii ei primii sori
eu pentru ea inaltam cetati.


de HOMERO ARIDIJIS (Mexic)



 --------------------------------------------------------------------- -

Pictor: Boris Mikhaylovich Kustodiev
 Titlul: Pe volga
Titlul original:
Data:
 Stilul:
Mod de realizare:
Dimensiunea:
Unde se gaseste: 

Despre pictor:

Boris Mikhaylovich Kustodiev(7.03.1878-28.05.1927) a fost un pictor rus şi scenograf.
Boris Kustodiev sa născut în Astrahan, în familia unui profesor de filozofie, istorie a literaturii, şi logica care a murit de tanar,toate sarcinile financiare şi materiale au căzut pe mama lui .Familia Kustodiev a închiriat o mica aripa in casa unui negustor bogat. Artistul a scris mai târziu, "Toti negustorii bogati şi abundenti de viaţă au fost acolo, chiar sub nasul meu ... A fost ca ceva dintr-un joc de Ostrovski." Artistul a reţinut aceste observaţii ale copilăriei ani de zile, recreindu-le mai târziu în uleiuri şi acuarele.
Familia Kustodiev a inchiriat o mica aripa din casa unui negustor bogat.Acolo baiatul si-a format primele impresii despre modul de viata a clasei de negustori provinciali. Artistul a retinut aceste impresii care l-au ajutat in picturile sale.Intre 1893 si 1896, Boris a studiat la seminarul teologic si a luat lectii particulare de arta de la Pavel Vlasov. Ulterior, din 1896 pana in 1903, s-a inscris la cursurile lui Ilia Repin de la Academia Imperiala de Arta din St. Petersburg.A luat si lectii de sculptura si grafica.Prima sa expozitie a avut-o in 1896.
Între 1893 şi 1896, Boris a studiat la Seminarul Teologic şi a luat lecţii particulare de arta din Astrakhan de la Pavel Vlasov, un elev al lui Vasili Perov. Intre 1896 - 1903, el a participat la atelierul lui Ilya Repin, la Academia Imperiala de Arte din Sankt-Petersburg. Totodată, el a luat cursuri de sculptură în conformitate cu Dmitri Stelletsky şi în gravură în conformitate cu Vasilii Mate.El a expus prima data în 1896.
"Am speranţe mari pentru Kustodiev," a scris Repin. "El este un artist talentat si un om grijuliu şi grav, cu o dragoste profundă a artei, el face un studiu atent al naturii ..." Când lui Repin i s-a comandat pentru a picta un tablou de mari dimensiuni, pentru a comemora aniversarea a 100 de ani de stat Consiliului, el l-a invitat pe Kustodiev să fie asistent.Pictura a fost extrem de complexa şi a implicat o mare de munca. Împreună cu profesorul său, tanarul artist a făcut studii de portret pentru pictură, iar apoi a executat partea dreapta a lucrarii.De asemeni,in final la acel moment, Kustodiev a făcut o serie de portrete ale contemporanilor pe care el i-a considerat a fi camarazii săi spirituali. Acestea au inclus pe artistul Ivan Bilibin (1901, Muzeul de rusă), Moldovtsev (1901, Krasnodar Regional de Muzeul de Arta), şi Mate gravor (1902, Muzeul rusă).Lucrul la aceste portrete l-au ajutat considerabil pe artist, forţându-l să facă un studiu apropiat de modelul său şi pentru a penetra lumea complexa a sufletului uman.
In 1903, s-a casatorit cu Julia Proshinskaya (1880-1942).
El a vizitat Franţa şi Spania, cu o subvenţie din partea Academiei Imperiale de Arte în 1904. De asemenea, în 1904, el a participat la atelierul privat al lui René Ménard de la Paris. După aceea el a călătorit în Spania, apoi, în 1907, în Italia, iar în 1909 el a vizitat Austria şi Germania, şi din nou, Franţa şi Italia. În timpul acestor ani, a pictat portrete şi mai multe piese de gen. Cu toate acestea, indiferent de unde Kustodiev s-a întâmplat să fie - în soare Sevilia sau în parcul de la Versailles - a simţit atracţia irezistibilă a Patriei sale. Dupa cinci luni, în Franţa, s-a întors în Rusia,a scris cu bucurie evident prietenului său că el a fost din nou o dată mai mult "în ţara noastră rusă binecuvântata".
Revoluţia rusă din 1905, care a zguduit fundamentele societăţii, a evocat un răspuns viu în sufletul artistului. A contribuit la reviste satirice Zhupel (Bugbear) şi POCHTA Adskaya (Mail iadului). La acel moment, el a întâlnit prima oară pe artiştii de Mir iskusstva (World of Art), un grup de artişti ruşi inovatori. El s-a alăturat asociaţiei lor în 1910 şi, ulterior, au luat parte la toate expoziţiile.
În 1905,in primul rand s-a apelat la Kustodiev sa ilustreze, un gen în care a lucrat pe parcursul intregii sale vieti. El a ilustrat multe lucrări ale literaturii ruse clasice, inclusiv Suflete moarte de Nikolai Gogol, Mihail Lermontov ,Lev Tolstoi.
În 1909, el a fost ales în Imperial Academia de Arte.El a continuat să lucreze intens, dar o boală gravă, tuberculoza a coloanei vertebrale l-a coplesit.La sfatul medicilor sai el a plecat în Elveţia, unde a petrecut un an de tratament într-o clinică privată. El a continuat să furnizeze materiale de bază pentru lucrările sale, el a pictat în timpul anului . În 1918, el a pictat Sotia comerciantului, care a devenit cea mai celebra dintre picturile sale.
În 1916, el a devenit paraplegic "Acum, lumea mea este camera mea"., scria el. Capacitatea de a rămâne plin de bucurie şi plin de viaţă, în ciuda paraliziei lui te lasa uimit. Tablourile sale colorate şi vesele piese de gen nu arată suferinţa sa fizică, şi, dimpotrivă, da impresia de o viaţă lipsită de griji şi de veselie. Marţi lui Pancake / Maslenitsa (1916) şi Fontanka (1916) sunt toate pictate din amintirile sale. El reface meticulos propria copilărie, în oraşul aglomerat pe malurile Volgai.
n primii ani de după Revoluţia rusă din 1917 artistul a lucrat cu mare inspiraţie în diverse domenii. Teme contemporane au devenit baza pentru activitatea sa, fiind reprezentată în desene pentru calendare şi coperte de carte, şi în ilustraţii şi schiţe de decoratiuni stradale, precum şi unele portrete (Portretul contesei Grabowska).Capacitatea lui pentru reviste ca lan de porumb şi Panorama Red Red au atras atenţia din cauza vivacitatii lor şi claritatii subiectului lor. Kustodiev, de asemenea, a lucrat în litografie, care să ilustreze lucrări de Nekrasov. Ilustratiile sale de povestirile lui Leskov Darner şi Lady Macbeth din districtul Mtsensk au fost repere în istoria de carte Rusiei de proiectare, atât de bine au corespuns imaginilor literare.
Artistul a fost, de asemenea, interesat în proiectarea peisajului pe etape. El a început lucrul în teatru în 1911, când a conceput seturi pentru Alexander Ostrovski. Aceasta a fost succesul lui.În 1913, el a conceput decoruri si costume pentru la Teatrul de Arta din Moscova. Talentul său în acest domeniu a fost deosebit de evident în lucrarea sa la piesele lui Ostrovski; Este o afacere de familie, un accident vascular cerebral de noroc, lupi şi oi, şi Storm.
În 1923, Kustodiev s-a alăturat Asociaţiei Artiştilor Plastici din Rusia revoluţionară. El a continuat să picteze, să graveze,sa ilustrez cărţi, şi design pentru teatru până la moartea sa, de tuberculoză la 28 mai 1927, la Leningrad.

Aniversarea unei rochii cu pictorul olandez Piet Mondrian

ANIVERSAREA UNEI ROCHII CU PICTORUL OLANDEZ PIET MONDRIAN

Faute De Mieux

Călătorii, artă, necazuri, zambile,
Un sărut, o rochie, o rimă –
Nu spun că-s hrană pentru inimă,
Ma-ajută totuşi să mă petrec prin zile.



de Dorothy Parker

--------------------------------------------------------------------------------------- -
Rochia Mondrian a fost creată de Yves Saint- Laurent în 1965 (Colecţia Toamnă- Iarnă), introducând astfel curentul Pop Art în moda pariziană. Pentru tânărul creator de modă (Yves Saint- Laurent avea 29 de ani atunci), rochia Mondrian a fost o adevărată declaraţie de sensibilitate artistică şi avangardism. Ea a fost inspirată de Compoziţie cu roşu, galben şi albastru (1921) a lui Piet Mondrian.
Faimoasa rochie a fost expusă în cadrul Metropolitan Museum of Art’s Costume Institute din New York, iar un exemplar scos la licitaţie de Casa Christie s-a vândut cu 35 000 euro.
De la apariţia sa, rochia a inspirat numeroşi creatori de modă mai mult sau mai puţin cunoscuţi, acest model insinuându-se în viaţa noastră.
--------------------------------------------------------------------------------------- -

 Composition with Red, Yellow and Blue, 1937 - 1942 - Piet Mondrian
Pictor: Piet Mondrian
Titlul: Compozitie rosu, galben si albastru
Titlul original:
Data:1937 - 1942
Stilul: Neoplasticism
Mod de realizare: Ulei pe panza
Dimensiunea: 69 x 72.5 cm
Unde se gaseste: Tate Modern, London, UK

Despre pictor:
Piet Mondrian (original Pieter Cornelis Mondriaan, 7 martie 1872 – 1 februarie 1944) a fost un pictor olandez și un contributor important la mișcarea artistică de Stijl, care a fost fondată de Theo van Doesburg. Deși bine cunoscute, des-parodiate și chiar trivializate, picturile lui Mondrian arată o complexitate mult mai adâncă decât simplicatatea lor aparentă. Picturile nereprezentaționale pentru care este cel mai bine cunoscut, și care consistă de niște forme rectangulare de roșu, galben, albastru și negru, și sunt separate de linii groase, negre și rectilineare, sunt de fapt rezultatul unei evoluții artistice care s-a întâmplat în cursul de aproape 30 de ani și care a continut până la sfârșitul vieții lui Mondrian.
Piet Mondrian (1877 – 1944) a fost puternic influenţat în creaţiile sale de culoare, prin George Seurat şi fauvism . Descoperind cubismul, Piet Mondrian a dezvoltat un nou stil denumit neo- plasticism (“De Stijl”, în olandeză).