duminică, 11 iunie 2017

Fairfield Porter - October Interior

* * *

în camera băieților
căteva umbre de scaun stau liniștite
lîngă femeia care privește
un căluț de jucărie ce se întreabă
de ce i-a crescut atît de repede copilului
mustața și barba?


(cav)


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Fairfield Porter
TitluL: Interior de octombrie
Titlul original: October Interior
Data : 1963
Stilul: Realism contemporan
Mod de realizare:
Dimensiunea:
Unde se gaseste:
Date despre pictor:
Fairfield Porter (10 iunie 1907 - 18 septembrie 1975) a fost un pictor american și critic de artă .El a fost al patrulea din cei cinci copii ai lui James Porter, un arhitect, și Ruth Furness Porter, poet dintr-o familie literară. A fost fratele fotografului Eliot Porter și cumnatul comisarului federal de recuperare Michael W. Straus .

John Constable - Portrait of Mary Freer - aniversare

ANIVERSAREA PICTORULUI JOHN CONSTABLE

***

cred că ți-ar plăcea foarte mult să-ți spun
că asemănarea ta cu venus este superbă
și nu spun povești


(cav)


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: John Constable
TitluL: Mary Freer
Titlul original: Portrait of Mary Freer
Data : 1809
Stilul: Romanticism
Mod de realizare: Ulei pe pînză
Dimensiunea:
Unde se gaseste: National Portrait Gallery, London, UK
Date despre pictor:
John Constable (11 iunie 1776, East Bergholt/Suffolk – 31 martie 1837, London-Hampstead) a fost un remarcabil pictor peisagist englez de factură romantică. Opera sa se caracterizează printr-o permanentă tensiune între observarea minuţioasă a naturii şi neglijarea desenului în favoarea culorii. Cunoscut şi apreciat în Franţa prin expunerile la Salonul din Paris, a exercitat o influenţă evidentă asupra pictorilor peisagişti francezi, în special asupra artiştilor grupaţi în Şcoala de la Barbizon şi – mai târziu – asupra impresioniştilor.În 1829, expune la Salon tabloul intitulat Cetatea Hadleigh, lucrare ce exprimă tristeţea resimţită de artist la moartea soţiei sale. Pentru a pătrunde în cercurile largi ale publicului. Constable decide să-şi editeze gravurile într-un volum, întreprindere în care este ajutat de un tânăr pictor, fiindcă mâna dreaptă era chinuită de durei reumatice. Din acelaşi motiv, pictează acuarele, mai puţin obositoare. Măestria lui Constable în această tehnică este demonstrată, printre altele, de tabloul Muntele din Old Sarum, realizat în 1833.
Vârsta şi boala încep să fie o povară tot mai grea. La 31 martie 1837 încetează din viaţă în urma unei crize cardiace. După moarte, tablourile sale sunt vândute la licitaţie, cu preţuri modeste. Constable a fost un artist perseverent, dar valoarea lui a fost recunoscută mult mai târziu.

ZIUA CAMPIONATULUI EUROPEAN DE FOTBAL - 11.06.2016


ZIUA CAMPIONATULUI EUROPEAN DE FOTBAL
HAI ROMÂNIA!

11.06.2016

Citate fotbal.



7. Sunt fost jucător, fost director tehnic, fost antrenor, fost manager, fost preşedinte de onoare. O listă grozavă care arată din nou că totul ajunge la final.
8. Jucătorii care nu sunt lideri adevăraţi dar încearcă să fie îi vor critica întotdeauna pe colegi după o greşeală. Liderii adevăraţi ţşi asumă pe teren faptul că ceilalţi vor face greşeli.
9. Ce este viteza? Presa de sport confundă adesea viteza cu timming-ul. Vedeţi, dacă încep să alerg mai devreme decât cineva, par mai rapid.
10. Există un singur moment în care poţi ajunge la timp. Dacă nu eşti aici, ai ajuns fie prea devreme, fie prea târziu.
11. Nu am făcut niciodată o greşeală înainte să o fac prima dată.
12. E dovedit statistic că un jucător are mingea trei minute într-un meci. Deci, cel mai important lucru e ce faci în cele 87 de minute în care nu o ai. Aici îţi dai seama dacă eşti un fotbalist bun sau nu.
13. După ce câştigi ceva nu mai eşti la 100%, ci la 90%. Este ca o sticlă de apă minerală al cărei dop e desfăcut pentru puţin timp. După aceea mai rămâne doar puţin acid înăuntru.




14. Există o singură minge, deci trebuie să o ai!
15. Cineva care jonglează cu mingea pe sus în timpul unui meci şi oferă timp fundaşilor adverşi să se replieze e un jucător pe care toată lumea îl crede magic. Eu spun că trebuie să meargă la circ.
16. Trebuie să ne asigurăm că cei mai slabi jucători ai adversarilor au mingea cel mai mult timp. O vom primi înapoi într-un timp foarte scurt.
17. Dacă ai mingea, trebui să faci terenul cât mai mare posibil. Dacă nu ai mingea, trebuie să faci terenul cât mai mic posibil.
18. Fiecare jucător profesionist de golf are un antrenor pentru loviturile lungi, unul pentru cele de apropiere şi unul pentru cele în care încearcă să înscrie. În fotbal, noi avem un singur antrenor pentru 15 jucători. Asta e absurd!
19. Scopul meu nu este să trec de prima rundă. Ideal pentru mine ar fi să cad în grupă cu Brazilia, Argentina şi Germania. Atunci aş putea să scap de două dintre rivale după prima rundă. Aşa gândesc eu.
20. Jucătorii din ziua de azi şutează doar cu şiretul. Eu puteam şuta cu şiretul, cu interiorul şi cu exteriorul ambelor picioare. Cu alte cuvinte, am fost de şase ori mai bun decât jucătorii de azi.
21. Calitatea este inutilă fără rezultate. Rezultatele fără calitate sunt plictisitoare.
22. Foarte puţini fotbalişti ştiu ce trebuie să facă în momentul în care nu sunt marcaţi. Câteodată le spui jucătorilor: acel atacant e foarte bun, dar nu-l marca.
23. Cred că e teribil ca talentele să fie respinse pe baza statisticilor oferite de un computer. Aş fi fost respins de Ajax dacă se folosea acest criteriu. Când aveam 15 ani nu puteam lovi mingea mai mult de 15 metri cu stângul şi poate 20 de metri cu dreptul. Calităţile mele tehnice şi viziunea nu pot fi detectate de un computer.
24. E foarte simplu să joci fotbal, dar să joci fotbal simplu e cel mai greu lucru.
25. Dacă aş fi vrut să înţelegeţi aş fi explicat mult mai bine.
de Johan Cruyff

sâmbătă, 10 iunie 2017

James Archer - Năzuință - aniversare


* * *

ai zburat ca un pescăruș
spre orizontul îndepărtat
și mai lăsat
cu o amintire cuibărită în nisipul roșu
la care stau de pază
ascultînd tăcută muzica valurilor
printre scoici fără perle
jumătăți de clipă
plajă apăsătoare


(cav)


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: James Archer
TitluL: Năzuință
Titlul original: Longing
Data : 1869
Stilul: Romanticism
Mod de realizare: Ulei pe pînză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
James Archer RSA (10 iunie 1822 - 3 septembrie 1904), a fost un pictor scoțian de portrete, lucrări de gen , peisaje și scene istorice.

André Louis Derain - Cupa de ceai - aniversare

ANIVERSAREA PICTORULUI ANDRE LOUIS DERAIN

* * *

în fiecare dimineață
la o ceașcă cu ceai
trece o voce prin găndurile tale
stîrnind o furtună
printre cuvinte și vise colorate


(cav)


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: André Louis Derain
TitluL: Cupa de ceai
Titlul original:
Data : 1854 - 1857
Stilul: expresionism, neoclasicism
Mod de realizare: Ulei pe pînză
Dimensiunea: 74 x 92 cm
Unde se gaseste: Georges Pompidou Center, Paris, Franța
Date despre pictor:
André Louis Derain (10 iunie 1880, Chatou/Yvelines în Île-de-France – 8 septembrie, 1954, Garches în Hauts-de-Seine) a fost un pictor, grafician şi sculptor francez, unul din reprezentanţii principali – alături de Henri Matisse, Maurice de Vlaminck şi Raoul Dufy – ai fauvismului, mişcare artistică din anii 1904 – 1908, care punea accentul pe intensitatea şi puritatea culorilor, mişcare de care s-a distanţat ulterior. Preţuit încă din timpul vieţii, a fost mai târziu criticat pentru a faptul de a fi revenit la formele considerate „tradiţionale”.André Derain s-a născut la 10 iunie 1889 în localitatea Chatou din Île-de-France, în apropierea Parisului. Părinţii viitorului pictor plănuiseră pentru fiul lor o carieră de inginer sau ofiţer, dar rezultatele mediocre la învăţătură ale tânărului André le spulberă orice speranţă de înfăptuire a acestor aspiraţii. Singurul obiect la care obţine note bune este desenul. Începe să consacre tot mai mult timp picturii şi, în anii 1898-1899, frecventează Academia Camillo în clasa de pictură a lui Eugène Carrière, un prieten al lui Puvis de Chavannes. Aici se va întâlni cu Henri Matisse, Jean Puy şi Albert Marquet. Autodidact, frecventează împreună cu Matisse muzeele de artă şi copiază tablouri ale marilor maeştrii din. Citeşte mult, literatură şi filosofie, autorii lui preferaţi fiind Émile Zola şi Friedrich Nietzsche.