Celei aşteptate
Tu ce mă faci să cânt şi să visez acuma,
Eu văd că eşti departe, şi poate n'ai să vii...
Şi cine eşti, eu nu ştiu, cum cine sunt, nu ştii;
Dar simt că eşti frumoasă, că ochi albaştri ai,
Că porţi ceva în tine din rozele de Mai,
Tu, care eşti departe — şi poate n'ai să vii...
... Şi cine ştie? Poate e visul meu de vină,
Căci el îţi dete viaţă, şi doar în el trăeşti,
Tu, care azi nu eşti —
Şi poate nici odată aevea n'ai să fii...
Dar eu visez — şi visul aripile-şi întinde,
Dar eu visez — şi visul din nou mai mult s'aprinde,
— Chiar dacă vei rămâne un dor neîmplinit,
Tu, care nu eşti astăzi, şi poate n'ai să fii
Ori eşti, — dar prea departe, şi pururi n'ai să vii.
de Mihail Săulescu
--------------------------
Mike Oldfield & Miriam Stockley - Moonlight Shadow
--------------------------
Pictor: George Frederic Watts
Titlul: Portretul Lilianei Macintosh
Titlul original:
Data:
Stilul: Romantic
Mod de realizare: Ulei pe panza
Dimensiunea: 76 x 63.5 cm
Unde se gaseste: Colectie privata
Date despre pictor:
George Frederic Watts (23 februarie 1817 – 1 iulie 1904) a fost un popular pictor si sculptor englez victorian, asociat miscarii simboliste. Watts a devenit cunoscut in timpul vietii pentru lucrarile lui alegorice, de exemplu, „Hope” si „Love and Life”. Watts s-a nascut in Marylebone, Londra, fiul firav al unui constructor sarac de piane.Talentul sau a fost remarcat foarte devreme, a invatat sculptura de la varsta de 10 ani cu William Behnes, iar la varsta de 18 ani a intrat ca student la Royal Academy. A intrat in atentia publicului cu desenul intitulat Caractacus, cu care a participat la un concurs de picturi murale pentru noua cladire a Parlamentului de la Westminster in 1843. Watts a castigat primul sau premiu la acest concurs. In final, Watts a contribuit foarte putin la decorarea peretilor de la Westminster, insa de atunci a conceput ideea unei cladiri cu picturi murale care sa reprezinte evolutia spirituala si sociala a umanitatii. Vizitand Italia in mijlocul anilor 1840, Watts s-a inspirat de picturile lui Michelangelo de la Capela Sixtina si de cele pictate de Giotto la Capela Scrovegni, insa la reintoarcerea in Anglia nu a fost capabil sa obtina o cladire in care sa-si puna planul in aplicare. In consecinta, foarte multe dintre lucrarile lui sunt picturi conventionale in ulei, unele facand parte din cele pe care intentiona sa le foloseasca pentru House of Life. In anii 1860, in lucrarile lui Watts se observa influenta lui Rossetti.