luni, 11 septembrie 2017

Marianne von Werefkin - Drumul spre şcoala


ANIVERSAREA PICTORIŢEI MARIANNE VON WEREFKIN

* * *

frisoane
continuu
pentru copii

nerăbdători să înceapă scoala
ţin minte
ce frumoasă a fost
vacanţa mare

(cav)

Cu prilejul noului an scolar doresc profesorilor multă înţelegere.

 
------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Marianne von Werefkin
Titlul : Drumul spre şcoala
Titlul original:
Data:
Stilul:
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Marianne von Werefkin (in rusa Мариамна/Марианна Владимировна Веревкина) (10 septembrie 1860, Tula, Russia – 6 februarie 1938, Ascona, Switzerland), nascuta Marianna Wladimirowna Werewkina, pictorita expresionista elvetiana de origine rusa.

Vasily Polenov - Toamna la Abramtsevo


aripi

având aripi corespunzătoare,
oricine poate zbura .
dacă aveţi eșarfe lungi , pline de culoare
țineți marginile cu vârful degetelor și
speranți că într-o zi,
un vânt puternic din Atlantic
vă trimite înapoi
acasă.

(cav)

--------------------------------------------------------------------------
Pictor: Vasily Polenov
Titlul:Toamna la Abramtsevo
Titlul original: Осень в Абрамцеве
Data: 1890
Stilul: Realism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea: 43.2 x 30.5 cm
Unde se găseşte: V. D. Polenov state memorial history, art and natural museum, Polenovo, Russia

Date despre pictor;

Vasily Dmitrievich Polenov(in rusa: Васи́лий Дми́триевич Поле́нов; 1 iunie 1844 – 18 iulie 1927) a fost un pictor peisagist rus asociat miscarii Peredvizhniki de artisti realisti. Nativ al St.Petersburg, Polenov a studiat sub indrumarea lui Pavel Chistyakov si la Academia Imperiala de Arte din 1863 pana in 1871. A fost coleg de clasa si prieten apropiat cu Rafail Levitsky, un adept al miscarii artistice Peredvizhniki si un fotograf renumit.
Ca licentiati, Polenov si Levitsky au locuit si muncit impreuna in "Devich'e Pole" (numele strazii "Maiden's Field"), intro mansarda a casei Olsufevsky (caminul viitoarei sotii a lui Rafail Levitsky, Anna Vasilevna Olsufevsky). Aceasta casa este ilustrata de Polenov in pictura “Grandmother's garden” (1878).
Polenov a fost la academiile de arta din Italia si Franta, unde a pictat un numar de picturi in spiritului academismului cu subiecte luate din istoria europeana, ca de exemplu, "Droit de Signeur" (1874), galeriile Tretyakov; in acelasi timp a pictat si in aer liber.
Polenov a luat parte la razboiul ruso-turc (1877-1878) ca artist de razboi. Reintors din razboi, el s-a alaturat miscarii Peredvizhniki, luand parte la expozitiile lor mobile. Lucrarile lui au castigat admiratia lui Pavel Mikhailovich Tretyakov, care a achizitionat multe dintre lucrarile lui pentru galeria sa. In ultimii parte a anilor 1870, Polenov s-a concentrat asupra picturii de peisaje in traditia realista a lui Aleksey Savrasov si Fyodor Vasilyev.
Schitele lui Polenov cu Orientul Mijlociu si Grecia (1881–1882) au pavat drumul lui spre capodopera sa, "The Christ and the Sinner" (1886–87), o abordare interesanta de a actualiza sitemul pictural al academismului. In lucrarile de la sfarsitul anilor 1880, Polenov a incercat sa combine subiectele Noului Testament cu peisajele. Inca din anii 1870, Polenov a inceput sa lucreze si decoratii la teatre.
Polenov a fost ales membru al Academiei de Arte din St.Petersburg in 1893, si a fost decorat cu titlul de Artist al Poporului in 1926. Timp de multi ani a pregatit tineri pictori la Scoala de Pictura, Sculptura si Arhitectura din Moscova. Printre elevii lui s-au numarat Abram Arkhipov, Isaac Levitan, Konstantin Korovin, Emily Shanks si Alexandre Golovine.

The Beatles - Iubeşte-mă

ANIVERSARE ISTORICĂ CU THE BEATLES - 11 SEPTEMBRIE 1962
Iubeşte-mă

Iubeşte, iubeşte-mă,
Ştii că te iubesc,
O să fiu mereu fidel,
Aşa că, te rog, te rog, iubeşte-mă,
Whoa, iubeşte-mă!

Iubeşte, iubeşte-mă,
Ştii că te iubesc,
O să fiu mereu fidel,
Aşa că, te rog, te rog, iubeşte-mă,
Whoa, iubeşte-mă!

Cineva pe care să iubesc,
Cineva nou,
Cineva pe care să iubesc,
Cineva ca tine.

Iubeşte, iubeşte-mă,
Ştii că te iubesc,
O să fiu mereu fidel,
Aşa că, te rog, te rog, iubeşte-mă,
Whoa, iubeşte-mă!

Iubeşte, iubeşte-mă,
Ştii că te iubesc,
O să fiu mereu fidel,
Aşa că, te rog, te rog, iubeşte-mă,
Whoa, iubeşte-mă
Da, iubeşte-mă,
Whoa, iubeşte-mă,
Da, iubeşte-mă…

 

 de The Beatles




Paul McCartney, John Lennon, Ringo Starr şi George Harrison au format trupa The Beatles, în anii 1960, unul dintre cele mai faimoase şi de succes grupuri din istoria muzicii rock, având la activ peste 1,1 miliarde de discuri vândute în lumea întreagă.
După două încercări eșuate, pe 11 septembrie 1962 The Beatles reînregistrau la Londra primul single, „Love Me Do”. Piesa va fi lansată oficial însă abia pe 5 octombrie 1962, în Marea Britanie.
Ambele variante lucrate de trupă la studio urmau să fie incluse pe discul „Please Please Me”.
Contractul care a lansat cariera internaţională a trupei The Beatles, semnat în anul 1962 de membrii trupei şi de Brian Epstein, managerul formaţiei, a fost scos la licitaţie anul trecut, la Londra. Documentul a fost semnat cu doar câteva zile înainte de lansarea primului single al The Beatles, „Love Me Do”.

duminică, 10 septembrie 2017

Édouard Manet - Țigancă cu țigara


* * *

pe scaunul care stau
pufăi liniștită dintr-o țigară
un obicei din vremea noastră
îți povestesc
cum stau lucrurile dintre noi
tu habar n-ai
cât de mult îmi place de tine
așa cum ești
descheiat la cămașă


(cav)



------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Édouard Manet
Titlul : Țigancă cu țigara
Titlul original:
Data: c.1862; Paris, Franța
Stilul: realism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea: 73 x 92 cm
Unde se gaseste: Princeton University Art Museum (PUAM), Princeton, NJ, US

Date despre pictor:
Édouard Manet (n. 23 ianuarie 1832, Paris, Franța – d. 30 aprilie 1883, Paris, Franța) a fost un pictor francez, precursor al impresionismului. Plecând de la izvorul tradițiilor marilor maeștri, Manet a fost în măsură să lege sugestiile vremurilor vechi cu elementele moderne, fapt pentru care i s-a spus "pictor al zilelor noastre" (Charles Beaudelaire). Creațiile sale au stârnit scandal și indignare, cu toate că Manet n-a dorit niciodată să provoace pe nimeni, a dorit numai să schimbe pictura și s-o reînoiască. Manet a fost ultimul pictor clasic și totodată primul pictor modern. Tablourile lui uimesc și astăzi și ne trezesc interesul, reprezentând astfel o parte incontestabilă a picturii universale.

Marianne von Werefkin - The Ragpicker, Detail - aniversare

* * *

îmi imaginez locul de joacă
găletușa cu lopățele
nisipul
câteva șoapte cunoscute
și amintirea zilelor frumoase


(cav)



------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Marianne von Werefkin
Titlul : The Ragpicker, Detail
Titlul original: The Ragpicker, Detail
Data: 1917
Stilul:
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:
Date despre pictor:
Marianne von Werefkin (in rusa Мариамна/Марианна Владимировна Веревкина) (10 septembrie 1860, Tula, Russia – 6 februarie 1938, Ascona, Switzerland), nascuta Marianna Wladimirowna Werewkina, pictorita expresionista elvetiana de origine rusa.
Marianne von Werefkin a fost fiica unui comandant al Regimentului Ekaterinaburg. In 1880 a devenit studenta lui Ilya Repin, cel mai important pictor al realismului rus. Progresul ei in arta a ramas pe loc dupa un accident la vanatoare in care si-a impuscat mana dreapta cu care picta.
In 1892 l-a intalnit pe Alexej von Jawlensky si a devenit protejata lui, iar in 1896 s-au mutat la Munchen.De dragul artei lui Jawlensky, Marianne n-a mai pictat timp de 10 ani.
Ea a creat primele sale lucrari expresioniste in anul 1907 in care a pictat dupa stilul lui Paul Gauguin’s and Louis Anquetin si sub influenta lui Edvard Munch. In 1909 s-a infiintat „Neue Künstlervereinigung München (New Association of Artists in Munich, NKVM) care a devenit un forum al expozitiilor si programarilor.
La sfarsitul Primului Razboi Mondial au emigrat in Elvetia, langa Geneva, mai tarziu s-au mutat la Zurich. In 1918 s-au separat, iar Werefkin s-a mutat singura la Ascona, pe Lago Maggiore. In 1924 a fondat gruparea artistica „Großer Bär” (Big Bear, Ursa Major).
In ultimii sai ani a pictat afise. Prietenii ei „Carmen” si „Diego Hagmann” au protejat-o de saracie.
A fost inmormantata in cimitirul rusesc din Ascona.