sâmbătă, 7 octombrie 2017

Friedrich von Amerling - Immersed in dreams A Pensive Mon

rănit cu iubire

micuță fată cu păr negru
și ochi îngăduitori
când va veni vremea
să folosești cuțitul
nu voi tresări și
nu te voi învinui,
în timp ce voi conduce de-a lungul țărmului singur,
în timp ce palmele vor flutura,
urâtele palme grele,
întrucât cei în viață nu sosesc,
întrucât cei morți nu părăsesc,
nu te voi învinui pe tine,
în schimb
îmi voi aminti săruturile
buzelor noastre rănite cu dragoste
și cum mi-ai dat
tot ce-ai avut
și cum
ți-am oferit ce-a mai rămas
din mine,
și îmi voi aminti camera ta mică
sentimentul că ești
lumina din fereastră
înregistrările tale
cărțile tale
cafeaua noastră de dimineață
serile noastre, nopțile noastre
trupurile noastre vărsate împreună
dormind
curenții mici care pluteau
imediat și pentru totdeauna
piciorul tău, piciorul meu
brațul tău, brațul meu
zâmbetul tău și căldura-ți
care m-au făcut să râd
din nou.
micuță fată cu păr negru și ochi îngăduitori
tu n-ai nici un
cuțit. cuțitul e
al meu și n-am să-l folosesc
încă.
 

 de Charles Bukowski




 


------------------------------------------------------------------------------------ -

Pictor: Friedrich von Amerling
Titlul: Immersed in dreams A Pensive Mon
Titlul original:
Data:
Stilul: Realism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se găseşte:

Date despre pictor

Friedrich von Amerling (n. 14 aprilie 1803, Viena, d. 14 ianuarie 1887, Viena) a fost un important pictor portretist austriac. A activat la curtea imperială de la Viena, între 1835 și 1880.
Amerling, care provenea dintr-o familie de artiști, a studiat la Viena între 1815 și 1824, apoi la Praga între 1824 și 1826. A mai călătorit și pictat la Londra, Paris și Roma.
A realizat mai ales portrete ale nobililor și burghezilor înstăriți, iar unul dintre cele mai remarcabile este cel al împăratului Francisc I al Austriei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu