kun lipoj krevigitaj de la vento
pe stradă
se joacă o piesă de teatru
acrobații se joacă de-a realitatea
copiii se joacă cu nervii părinților
iar eu
cu buzele crăpate de vânt
bat la tobe
oamenii ne aplaudă
aov
===========================================
pot să-ți citesc buzele jeanne mckirchy: "what love can do"
===========================================
------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Gustave Dore
Titlul: Familia acrobaților de stradă - Copilul rănit
Titlul original: Familia acrobaților de stradă - Copilul rănit
Data: 1873
Stilul: Romantism
Mod de realizare: ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:
Date despre pictor:
Gustave Dore ( 6 IANUARIE 1832 - 23 ianuarie 1883) pictor francez.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gustave Doré - Familia acrobaților de stradă - Copilul rănit (1873)
„Acrobații” de Gustave Doré este o pictură profundă și încărcată emoțional, care surprinde un moment tragic din viața artiștilor de stradă. Această lucrare de artă, cunoscută și sub numele de „Familia Acrobaților de Stradă: Copilul rănit”, reflectă capacitatea lui Doré de a transmite emoții umane profunde prin utilizarea sa magistrală a realismului.
Pictura înfățișează o scenă sfâșietoare a unei familii de acrobați de stradă care se confruntă cu o rănire devastatoare. Inspirat de un eveniment real relatat în ziare, tabloul prezintă o mamă care își leagăn copilul grav rănit, care a suferit o cădere critică în timpul unui spectacol. Tatăl, îmbrăcat în costumul lui de circ, stă alături de ei disperat, întruchipând tristețea și neputința momentului. Această compoziție nu numai că evidențiază pericolele cu care se confruntă acești interpreți, dar le subliniază și umanitatea și fragilitatea vieții.
Atenția lui Doré pentru detalii și simbolism este izbitoare în această piesă. Capul bandajat al copilului și expresia angoasă a mamei atrag atenția privitorului asupra gravității rănii. Costumul tatălui și prezența animalelor de companie ale familiei, inclusiv un câine și o bufniță, adaugă straturi de semnificație scenei. Bufnița, adesea asociată cu înțelepciunea și moartea, privește în afara tabloului, în timp ce câinii arată simpatie și legătură cu durerea stăpânilor lor. Decorul, cu tonurile sale întunecate și culorile atenuate, îmbunătățește atmosfera sumbră a picturii, făcându-i pe spectatori să simtă greutatea tragediei.
Este o amintire emoționantă a realităților dure cu care se confruntă artiștii de stradă în secolul al XIX-lea. Opera lui Doré depășește simpla reprezentare, oferind un comentariu asupra condițiilor socio-economice și a sacrificiilor personale făcute de acești indivizi. Profunzimea emoțională a picturii și portretizarea realistă a durerii și pierderii rezonează cu privitorii, făcând-o o piesă semnificativă în opera lui Doré și în contextul mai larg al istoriei artei.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gustave Doré - Familia acrobaților de stradă - Copilul rănit (1873)
„Acrobații” de Gustave Doré este o pictură profundă și încărcată emoțional, care surprinde un moment tragic din viața artiștilor de stradă. Această lucrare de artă, cunoscută și sub numele de „Familia Acrobaților de Stradă: Copilul rănit”, reflectă capacitatea lui Doré de a transmite emoții umane profunde prin utilizarea sa magistrală a realismului.
Pictura înfățișează o scenă sfâșietoare a unei familii de acrobați de stradă care se confruntă cu o rănire devastatoare. Inspirat de un eveniment real relatat în ziare, tabloul prezintă o mamă care își leagăn copilul grav rănit, care a suferit o cădere critică în timpul unui spectacol. Tatăl, îmbrăcat în costumul lui de circ, stă alături de ei disperat, întruchipând tristețea și neputința momentului. Această compoziție nu numai că evidențiază pericolele cu care se confruntă acești interpreți, dar le subliniază și umanitatea și fragilitatea vieții.
Atenția lui Doré pentru detalii și simbolism este izbitoare în această piesă. Capul bandajat al copilului și expresia angoasă a mamei atrag atenția privitorului asupra gravității rănii. Costumul tatălui și prezența animalelor de companie ale familiei, inclusiv un câine și o bufniță, adaugă straturi de semnificație scenei. Bufnița, adesea asociată cu înțelepciunea și moartea, privește în afara tabloului, în timp ce câinii arată simpatie și legătură cu durerea stăpânilor lor. Decorul, cu tonurile sale întunecate și culorile atenuate, îmbunătățește atmosfera sumbră a picturii, făcându-i pe spectatori să simtă greutatea tragediei.
Este o amintire emoționantă a realităților dure cu care se confruntă artiștii de stradă în secolul al XIX-lea. Opera lui Doré depășește simpla reprezentare, oferind un comentariu asupra condițiilor socio-economice și a sacrificiilor personale făcute de acești indivizi. Profunzimea emoțională a picturii și portretizarea realistă a durerii și pierderii rezonează cu privitorii, făcând-o o piesă semnificativă în opera lui Doré și în contextul mai larg al istoriei artei.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu