ANIVERSARE CU IZ DE IMPRESIONISM FRANCEZ – CAMILLE COROT
Dansul, Ritual, Al Nimfelor
În lanul de nori,
 mângâierea cerului,
 au crescut
 spice de fum
 Poarta, visarea,
 melodie deschisă
 pe un portativ
 în note mişcate
 suratele vântului
 La orizont,
 s-a consumat sărutul
 dintre cer şi pământ.
 Dedesupt
 au alergat, nebune,
 nimfele apelor,
 în braţele copacilor
 adânc înrădăcinaţi
 în miez de inimi.
 Au devorat,
 pe de-a-ntregul,
 carnea sfântă,
 să le crească,
 abisal, aripile
 deasupra trupurilor
 dansate-n ceaţă.
 Pescarul de îngeri
 şi-a aruncat plasa
 purificând extazul
 golit de patima
 desprinsă
 din suflete 
 jumătăţi rătăcite,
 de om.
 
 de Sorana Petrescu Felicia 
 
 
----------------------------------------------------------------------------
 Sa fie oare vechea legenda din Mahabharata? Cea in care zeii au taiat 
oamenii in jumatate si i-au aruncat pe pamânt? Se spune ca de atunci, 
fiecare dintre noi isi cauta 'jumatatea'...
 
 ----------------------------------------------------------------------------
 Pictor: Camille Corot
 Titlul: Dimineata. Dansul nimfelor
 Data: 1850
 Material:Ulei pe pânză
 Stilul: Impresionism
 Dimensiuni: 98 x 131 cm
 Deţinător: Muzeul d’Orsay din Paris
 
 Detalii despre tablou:
 
 Pictura a fost admisa la salon de prezentare datorita faptului ca 
infatisa mai multe siluete feminine zvelte dansand – nimfele, fapt ce 
era pe gustul personalitatilor academice din acea vreme, interesate mai 
ales de subiectele cu caracter mitologic.
 Cu toate acestea, 
interesul pictorului Jean-Baptiste Camille Corot nu se concentreaza 
asupra nimfelor, ci asupra peisajului zugravit “en plein air”, pornind 
de a realitatea inconjuratoare si de la o stransa comuniune cu natura, 
aceasta. Se pare ca natura este adevaratul “protagonist” al lucrarii. 
 Cu toate ca se afla sub semnul si auspiciile unei atmosfere idilice si 
profund evocatoare, accentuate de prezenta nimfelor, scena reflecta 
sensibilitatea artistului fata de subiectul ales, respectiv inclinatia 
sa catre un limbaj realist. 
 Dansul Nimfelor este rezultatul unui 
colaj din doua scene diferite. Perdeaua de copaci seamana cu o scena 
intunecata ce umple scena, intr-o atmosfera de balet. Natura, elementele
 naturii sunt specifice ultimei perioade din creatia lui Jean-Baptiste 
Camille Corot, fiind in prim plan, in analog cu personajele 
portretizate. 
 Jean-Baptiste Camille Corot a mers de multe ori, pana
 in anul 1850, in Barbizon, o mica localitate situata in apropierea 
padurii Fontainbleau si aleasa de un grup de artisti (printre care 
Charles Francois Daubigny, Jean Francois Millet, Theodore Rousseau, 
etc.) ca loc al propriilor ateliere de pictura. Se pare ca asa a luat 
nastere Scoala de la Barbizon, un cenaclu de pictori care doreau sa-si 
traisca viata in comuniune cu natura, lucrand in aer liber, o idee care 
s-a numarat printre cele care au impulsionat puternic impresionismul.
 
 Date despre pictor:
 
 Jean-Baptiste Camille Corot (n. 16 iulie 1796 Paris - d. 22 februarie 
1875 Paris) a avut o cariera indelungata si prodigioasa, aducandu-si o 
contributie insemnata in istoria picturii, mai ales in peisagistica. 
Jean-Baptiste Camille Corot a fost cel mai mare pictor peisagist francez
 al secolului al XIX–lea, eliberand peisagistica de restrictiile impuse 
de neoclasicism. In a doua jumatate a secolului al XIX-lea, peisajul a 
facut parte din seria subiectelor artistice care au simtit din plin 
suflul de modernitare.