Era noaptea mea
ploaia mea
primul meu pantof
era floarea mea inflorita tot anul
era focul meu
patul meu
copacul meu de singe
erau ochii ei primii sori
eu pentru ea inaltam cetati.
de HOMERO ARIDIJIS (Mexic)
--------------------------------------------------------------------- -
Pictor: Boris Mikhaylovich Kustodiev
Titlul: Pe volga
Titlul original:
Data:
Stilul:
Mod de realizare:
Dimensiunea:
Unde se gaseste:
Despre pictor:
Boris Mikhaylovich Kustodiev(7.03.1878-28.05.1927) a fost un pictor rus şi scenograf.
Boris Kustodiev sa născut în Astrahan, în familia unui profesor de filozofie, istorie a literaturii, şi logica care a murit de tanar,toate sarcinile financiare şi materiale au căzut pe mama lui .Familia Kustodiev a închiriat o mica aripa in casa unui negustor bogat. Artistul a scris mai târziu, "Toti negustorii bogati şi abundenti de viaţă au fost acolo, chiar sub nasul meu ... A fost ca ceva dintr-un joc de Ostrovski." Artistul a reţinut aceste observaţii ale copilăriei ani de zile, recreindu-le mai târziu în uleiuri şi acuarele.
Familia Kustodiev a inchiriat o mica aripa din casa unui negustor bogat.Acolo baiatul si-a format primele impresii despre modul de viata a clasei de negustori provinciali. Artistul a retinut aceste impresii care l-au ajutat in picturile sale.Intre 1893 si 1896, Boris a studiat la seminarul teologic si a luat lectii particulare de arta de la Pavel Vlasov. Ulterior, din 1896 pana in 1903, s-a inscris la cursurile lui Ilia Repin de la Academia Imperiala de Arta din St. Petersburg.A luat si lectii de sculptura si grafica.Prima sa expozitie a avut-o in 1896.
Între 1893 şi 1896, Boris a studiat la Seminarul Teologic şi a luat lecţii particulare de arta din Astrakhan de la Pavel Vlasov, un elev al lui Vasili Perov. Intre 1896 - 1903, el a participat la atelierul lui Ilya Repin, la Academia Imperiala de Arte din Sankt-Petersburg. Totodată, el a luat cursuri de sculptură în conformitate cu Dmitri Stelletsky şi în gravură în conformitate cu Vasilii Mate.El a expus prima data în 1896.
"Am speranţe mari pentru Kustodiev," a scris Repin. "El este un artist talentat si un om grijuliu şi grav, cu o dragoste profundă a artei, el face un studiu atent al naturii ..." Când lui Repin i s-a comandat pentru a picta un tablou de mari dimensiuni, pentru a comemora aniversarea a 100 de ani de stat Consiliului, el l-a invitat pe Kustodiev să fie asistent.Pictura a fost extrem de complexa şi a implicat o mare de munca. Împreună cu profesorul său, tanarul artist a făcut studii de portret pentru pictură, iar apoi a executat partea dreapta a lucrarii.De asemeni,in final la acel moment, Kustodiev a făcut o serie de portrete ale contemporanilor pe care el i-a considerat a fi camarazii săi spirituali. Acestea au inclus pe artistul Ivan Bilibin (1901, Muzeul de rusă), Moldovtsev (1901, Krasnodar Regional de Muzeul de Arta), şi Mate gravor (1902, Muzeul rusă).Lucrul la aceste portrete l-au ajutat considerabil pe artist, forţându-l să facă un studiu apropiat de modelul său şi pentru a penetra lumea complexa a sufletului uman.
In 1903, s-a casatorit cu Julia Proshinskaya (1880-1942).
El a vizitat Franţa şi Spania, cu o subvenţie din partea Academiei Imperiale de Arte în 1904. De asemenea, în 1904, el a participat la atelierul privat al lui René Ménard de la Paris. După aceea el a călătorit în Spania, apoi, în 1907, în Italia, iar în 1909 el a vizitat Austria şi Germania, şi din nou, Franţa şi Italia. În timpul acestor ani, a pictat portrete şi mai multe piese de gen. Cu toate acestea, indiferent de unde Kustodiev s-a întâmplat să fie - în soare Sevilia sau în parcul de la Versailles - a simţit atracţia irezistibilă a Patriei sale. Dupa cinci luni, în Franţa, s-a întors în Rusia,a scris cu bucurie evident prietenului său că el a fost din nou o dată mai mult "în ţara noastră rusă binecuvântata".
Revoluţia rusă din 1905, care a zguduit fundamentele societăţii, a evocat un răspuns viu în sufletul artistului. A contribuit la reviste satirice Zhupel (Bugbear) şi POCHTA Adskaya (Mail iadului). La acel moment, el a întâlnit prima oară pe artiştii de Mir iskusstva (World of Art), un grup de artişti ruşi inovatori. El s-a alăturat asociaţiei lor în 1910 şi, ulterior, au luat parte la toate expoziţiile.
În 1905,in primul rand s-a apelat la Kustodiev sa ilustreze, un gen în care a lucrat pe parcursul intregii sale vieti. El a ilustrat multe lucrări ale literaturii ruse clasice, inclusiv Suflete moarte de Nikolai Gogol, Mihail Lermontov ,Lev Tolstoi.
În 1909, el a fost ales în Imperial Academia de Arte.El a continuat să lucreze intens, dar o boală gravă, tuberculoza a coloanei vertebrale l-a coplesit.La sfatul medicilor sai el a plecat în Elveţia, unde a petrecut un an de tratament într-o clinică privată. El a continuat să furnizeze materiale de bază pentru lucrările sale, el a pictat în timpul anului . În 1918, el a pictat Sotia comerciantului, care a devenit cea mai celebra dintre picturile sale.
În 1916, el a devenit paraplegic "Acum, lumea mea este camera mea"., scria el. Capacitatea de a rămâne plin de bucurie şi plin de viaţă, în ciuda paraliziei lui te lasa uimit. Tablourile sale colorate şi vesele piese de gen nu arată suferinţa sa fizică, şi, dimpotrivă, da impresia de o viaţă lipsită de griji şi de veselie. Marţi lui Pancake / Maslenitsa (1916) şi Fontanka (1916) sunt toate pictate din amintirile sale. El reface meticulos propria copilărie, în oraşul aglomerat pe malurile Volgai.
n primii ani de după Revoluţia rusă din 1917 artistul a lucrat cu mare inspiraţie în diverse domenii. Teme contemporane au devenit baza pentru activitatea sa, fiind reprezentată în desene pentru calendare şi coperte de carte, şi în ilustraţii şi schiţe de decoratiuni stradale, precum şi unele portrete (Portretul contesei Grabowska).Capacitatea lui pentru reviste ca lan de porumb şi Panorama Red Red au atras atenţia din cauza vivacitatii lor şi claritatii subiectului lor. Kustodiev, de asemenea, a lucrat în litografie, care să ilustreze lucrări de Nekrasov. Ilustratiile sale de povestirile lui Leskov Darner şi Lady Macbeth din districtul Mtsensk au fost repere în istoria de carte Rusiei de proiectare, atât de bine au corespuns imaginilor literare.
Artistul a fost, de asemenea, interesat în proiectarea peisajului pe etape. El a început lucrul în teatru în 1911, când a conceput seturi pentru Alexander Ostrovski. Aceasta a fost succesul lui.În 1913, el a conceput decoruri si costume pentru la Teatrul de Arta din Moscova. Talentul său în acest domeniu a fost deosebit de evident în lucrarea sa la piesele lui Ostrovski; Este o afacere de familie, un accident vascular cerebral de noroc, lupi şi oi, şi Storm.
În 1923, Kustodiev s-a alăturat Asociaţiei Artiştilor Plastici din Rusia revoluţionară. El a continuat să picteze, să graveze,sa ilustrez cărţi, şi design pentru teatru până la moartea sa, de tuberculoză la 28 mai 1927, la Leningrad.
Boris Kustodiev sa născut în Astrahan, în familia unui profesor de filozofie, istorie a literaturii, şi logica care a murit de tanar,toate sarcinile financiare şi materiale au căzut pe mama lui .Familia Kustodiev a închiriat o mica aripa in casa unui negustor bogat. Artistul a scris mai târziu, "Toti negustorii bogati şi abundenti de viaţă au fost acolo, chiar sub nasul meu ... A fost ca ceva dintr-un joc de Ostrovski." Artistul a reţinut aceste observaţii ale copilăriei ani de zile, recreindu-le mai târziu în uleiuri şi acuarele.
Familia Kustodiev a inchiriat o mica aripa din casa unui negustor bogat.Acolo baiatul si-a format primele impresii despre modul de viata a clasei de negustori provinciali. Artistul a retinut aceste impresii care l-au ajutat in picturile sale.Intre 1893 si 1896, Boris a studiat la seminarul teologic si a luat lectii particulare de arta de la Pavel Vlasov. Ulterior, din 1896 pana in 1903, s-a inscris la cursurile lui Ilia Repin de la Academia Imperiala de Arta din St. Petersburg.A luat si lectii de sculptura si grafica.Prima sa expozitie a avut-o in 1896.
Între 1893 şi 1896, Boris a studiat la Seminarul Teologic şi a luat lecţii particulare de arta din Astrakhan de la Pavel Vlasov, un elev al lui Vasili Perov. Intre 1896 - 1903, el a participat la atelierul lui Ilya Repin, la Academia Imperiala de Arte din Sankt-Petersburg. Totodată, el a luat cursuri de sculptură în conformitate cu Dmitri Stelletsky şi în gravură în conformitate cu Vasilii Mate.El a expus prima data în 1896.
"Am speranţe mari pentru Kustodiev," a scris Repin. "El este un artist talentat si un om grijuliu şi grav, cu o dragoste profundă a artei, el face un studiu atent al naturii ..." Când lui Repin i s-a comandat pentru a picta un tablou de mari dimensiuni, pentru a comemora aniversarea a 100 de ani de stat Consiliului, el l-a invitat pe Kustodiev să fie asistent.Pictura a fost extrem de complexa şi a implicat o mare de munca. Împreună cu profesorul său, tanarul artist a făcut studii de portret pentru pictură, iar apoi a executat partea dreapta a lucrarii.De asemeni,in final la acel moment, Kustodiev a făcut o serie de portrete ale contemporanilor pe care el i-a considerat a fi camarazii săi spirituali. Acestea au inclus pe artistul Ivan Bilibin (1901, Muzeul de rusă), Moldovtsev (1901, Krasnodar Regional de Muzeul de Arta), şi Mate gravor (1902, Muzeul rusă).Lucrul la aceste portrete l-au ajutat considerabil pe artist, forţându-l să facă un studiu apropiat de modelul său şi pentru a penetra lumea complexa a sufletului uman.
In 1903, s-a casatorit cu Julia Proshinskaya (1880-1942).
El a vizitat Franţa şi Spania, cu o subvenţie din partea Academiei Imperiale de Arte în 1904. De asemenea, în 1904, el a participat la atelierul privat al lui René Ménard de la Paris. După aceea el a călătorit în Spania, apoi, în 1907, în Italia, iar în 1909 el a vizitat Austria şi Germania, şi din nou, Franţa şi Italia. În timpul acestor ani, a pictat portrete şi mai multe piese de gen. Cu toate acestea, indiferent de unde Kustodiev s-a întâmplat să fie - în soare Sevilia sau în parcul de la Versailles - a simţit atracţia irezistibilă a Patriei sale. Dupa cinci luni, în Franţa, s-a întors în Rusia,a scris cu bucurie evident prietenului său că el a fost din nou o dată mai mult "în ţara noastră rusă binecuvântata".
Revoluţia rusă din 1905, care a zguduit fundamentele societăţii, a evocat un răspuns viu în sufletul artistului. A contribuit la reviste satirice Zhupel (Bugbear) şi POCHTA Adskaya (Mail iadului). La acel moment, el a întâlnit prima oară pe artiştii de Mir iskusstva (World of Art), un grup de artişti ruşi inovatori. El s-a alăturat asociaţiei lor în 1910 şi, ulterior, au luat parte la toate expoziţiile.
În 1905,in primul rand s-a apelat la Kustodiev sa ilustreze, un gen în care a lucrat pe parcursul intregii sale vieti. El a ilustrat multe lucrări ale literaturii ruse clasice, inclusiv Suflete moarte de Nikolai Gogol, Mihail Lermontov ,Lev Tolstoi.
În 1909, el a fost ales în Imperial Academia de Arte.El a continuat să lucreze intens, dar o boală gravă, tuberculoza a coloanei vertebrale l-a coplesit.La sfatul medicilor sai el a plecat în Elveţia, unde a petrecut un an de tratament într-o clinică privată. El a continuat să furnizeze materiale de bază pentru lucrările sale, el a pictat în timpul anului . În 1918, el a pictat Sotia comerciantului, care a devenit cea mai celebra dintre picturile sale.
În 1916, el a devenit paraplegic "Acum, lumea mea este camera mea"., scria el. Capacitatea de a rămâne plin de bucurie şi plin de viaţă, în ciuda paraliziei lui te lasa uimit. Tablourile sale colorate şi vesele piese de gen nu arată suferinţa sa fizică, şi, dimpotrivă, da impresia de o viaţă lipsită de griji şi de veselie. Marţi lui Pancake / Maslenitsa (1916) şi Fontanka (1916) sunt toate pictate din amintirile sale. El reface meticulos propria copilărie, în oraşul aglomerat pe malurile Volgai.
n primii ani de după Revoluţia rusă din 1917 artistul a lucrat cu mare inspiraţie în diverse domenii. Teme contemporane au devenit baza pentru activitatea sa, fiind reprezentată în desene pentru calendare şi coperte de carte, şi în ilustraţii şi schiţe de decoratiuni stradale, precum şi unele portrete (Portretul contesei Grabowska).Capacitatea lui pentru reviste ca lan de porumb şi Panorama Red Red au atras atenţia din cauza vivacitatii lor şi claritatii subiectului lor. Kustodiev, de asemenea, a lucrat în litografie, care să ilustreze lucrări de Nekrasov. Ilustratiile sale de povestirile lui Leskov Darner şi Lady Macbeth din districtul Mtsensk au fost repere în istoria de carte Rusiei de proiectare, atât de bine au corespuns imaginilor literare.
Artistul a fost, de asemenea, interesat în proiectarea peisajului pe etape. El a început lucrul în teatru în 1911, când a conceput seturi pentru Alexander Ostrovski. Aceasta a fost succesul lui.În 1913, el a conceput decoruri si costume pentru la Teatrul de Arta din Moscova. Talentul său în acest domeniu a fost deosebit de evident în lucrarea sa la piesele lui Ostrovski; Este o afacere de familie, un accident vascular cerebral de noroc, lupi şi oi, şi Storm.
În 1923, Kustodiev s-a alăturat Asociaţiei Artiştilor Plastici din Rusia revoluţionară. El a continuat să picteze, să graveze,sa ilustrez cărţi, şi design pentru teatru până la moartea sa, de tuberculoză la 28 mai 1927, la Leningrad.