marți, 19 decembrie 2017

Nathan Oliveira - Conversatie


SARBATORIREA PICTURII FIGURATIVE CU NATHAN OLIVEIRA

Lumea i proastă

Lumea i proastă, lumea i oarbă,
Pe zi ce trece i mai neghioabă,
De tine spune, dulcea mea copilă,
Că n ai avea bune purtări.

Lumea i proastă, lumea i oarbă,
Şi mereu te va bîrfi;
Nu ştie cît de dulce ţi i sărutul
Şi cît de îngereşte arde.

de Heinrich HEINE

 


--------------------------------------------------------------------------- -

Pictor: Nathan Oliveira
Titlul: Conversatie
Titlul original:
Data: 1957
Stilul:neo-expresionism
Mod de realizare:
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:

Nathan Oliveira, sa născut la 19 decembrie 1928 în Oakland (California) și a murit la 13 noiembrie 2010 (la vârsta de 81) este din Palo Alto (California), este un pictor, gravor si sculptor american.
Lucrările sale unice în lumea – avand un singur design. Astăzi, picturile sale se gasesc în muzeele și galeriile din întreaga lume.
A adoptat stilul figurativ in pictura.

Paul César Helleu - Portret de femeie - Clara Weil


De unde ai luat întreaga frumuseţe

De unde ai luat întreaga frumuseţe,
Tu, al iubirii chip, desăvîrşit’ făptură?
În juru ţi prea îngustă apare întreaga lume.
Fiind tu tinereţea, totul îmbătrîneşte,
Viaţa fiind tu, totul ar trebui să moară,
Puterea tu fiind, nici lumea nu i liman,
Perfectă tu fiind, lumea i un hîrb,
Fiind tu cerul, altul nu mai există.

de Ricarda HUCH




--------------------------------------------------------------------------- -

Pictor: Paul César Helleu
Titlul: Portret de femeie - Clara Weil
Titlul original:
Data: 1921
Stilul:
Mod de realizare:
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:

Paul César Helleu (17 decembrie 1859 – 23 martie 1927) a fost un artist francez foarte cunoscut pentru portretele de femei faimoase si foarte frumoase din acea perioada, printre care Ducesa de Marlborough, Contesa de Greffulhe, Marchiza Casati si Belle da Costa Greene.
Artistul s-a nascut in Vannes, Brittany, France. A inceput ca ceramist, insa la 17 ani, in ciuda dezaprobarii mamei sale ramasa vaduva, tanarul a plecat la Paris sa studieze cu Gérôme si la Scoala de Arte Frumoase.

Adrian van de Velde - Plaja de la Scheveningen

Ştrandul de la Scheveningen

Ce-ar mai trebui oare scris
despre ştrand si fâşiile palide
dintre verdele ierbii de mare şi albastrul alb cenuşiu
despre băltoacele cald luminoase de după reflux şi copiii
desculţi bălăcindu-se
despre bărbatul în apă şi despre speranţa prinsă de năvod
până la genunchi de adâncă
de clopotniţa din spatele dunelor
deget roşu de ţiglă chemînd la rugăciune
Ce să se mai scrie despre armonia luminii
şi umbrele lunecând către mare
despre-un moment albastru atât de încărcat
că-ngreunează cerul şi norii când ne-ating ne doare
doar poate despre acest bărbat
cu mâinile încrucişate la spate însorindu-se lângă apă
şi neîncercând deocamdată să înţeleagă
misterul etern al culorii
despre el s-ar putea scrie
ori să fie pictat.


de Gabriele FRINGS

 



--------------------------------------------------------------------------- -

Pictor: Adrian van de Velde
Titlul: Plaja de la Scheveningen
Titlul original: Der Strand von Scheveningen
Data: 1658
Stilul:
Mod de realizare: ulei pe pânză,
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:

Adriaen van de Velde (Amsterdam, 1636-1672) a fost un pictor olandez, specializat în peisaje si animale.
Fiul lui Willem van de Velde cel Bătrân și fratele lui Willem van de Velde cel Tânăr sa nascut pe 30 noiembrie 1636.
Adrian a vrut să fie un pictor ca și fratele său, astfel încât si-a facut ucenicia în atelierul lui Jan Wijnants, pictor peisagist. Acolo a intrat în contact cu Philip Wouwerman, care se pare că l-au ajutat în studiile sale și a exercitat o influență puternică asupra stilului său. Progresul său a fost extrem de rapid, și a fost angajat de către profesorul său pentru realizarea figurilor incluse în peisajul său. El a avut același loc de muncă cu Meindert Hobbema, Jacob van Ruisdael, Adriaen Hendriksz Verboom și alți artiști contemporani. Potrivit lui Arnold Houbraken, el a murit în timp ce lucra cu Jan van der Heyden Frederik de Moucheron, pictand animale pentru lucrările lor.

luni, 18 decembrie 2017

Marie-Guillemine Benoist - Portretul unei negrese - Aniversare


ANIVERSAREA PICTORIȚEI MARIE - GUILLEMINE BENOIST


Femeie neagră

Femeie goală, femeie neagră
înveşmântată în culoarea ta care e viaţa,
în forma ta care e frumuseţea!
Am crescut la umbra ta; alintul mâinilor tale
îmi învăluia ochii.
Şi iată că în miezul Verii şi-n cumpăna Amiezii,
de la înălţimea
unui defileu pârjolit de arşiţă, te descopăr
Ţară a făgăduinţei,
iar frumuseţea ta mă săgetează drept în inimă,
ca fulgerarea unui vultur.

Femeie goală, femeie necunoscută,
fruct copt cu carnea tare, întunecate extaze
ale vinului negru, gură ce ai făcut
să cânte gura mea,
savană cu orizonturi limpezi, ce freamătă
sub mângâierile arzătoare ale Vântului de Răsărit,
tam-tam sculptat, tam-tam încordat ce răsună
sub degetele Învingătorului,
vocea ta gravă de contraltă e cântecul divin
al iubitei.

Femeie goală, femeie necunoscută,
ulei neînvălurat de nici o adiere,
ulei ce luceşte calm
pe pieptul atletului, pe piepturile prinţilor din Mali,
gazelă cu glezne cereşti, perlele scânteiază
ca stelele nopţii pe pielea ta,
desfătări ale închipuirii capricioase,
reflexele de aur
roşu pe pielea ta ce străluce,
la umbra pletelor tale, spaima mea se împrăştie
luminată de sorii apropiaţi ai ochilor tăi.

Femeie goală, femeie neagră,
îţi cânt frumuseţea trecătoare, formă pe care-o torn
în tiparele eternităţii,
înainte ca Destinul gelos să te prefacă în scrum
pentru a hrăni rădăcinile vieţii.

de Leopold Sedar Senghor



--------------------------------------------------------------------------- -

Pictor: Marie-Guillemine Benoist
Titlul: Portretul unei negrese
Titlul original: Portrait d'une négresse
Data: 1800
Stilul: Neoclasicism
Mod de realizare:ulei pe panza
Dimensiunea: 81 x 65 cm
Unde se gaseste: Louvre, Paris, France

Date despre pictor:

Marie-Guillemine Benoist , născuta Marie de Laville-Leroux Guillemine , 18 decembrie 1768 la Paris , a murit în acelaşi oraş la 8 octombrie 1826 , este un pictor francez al şcolii neoclasice .

Marie-Guillemine Benoist - Inocenţa între virtute şi viciu

ANIVERSAREA CONVINGERILOR FEMINISTE PRIN PICTURA LUI MARIE GUILLEMINE BENOIST

Un cântec pentru Rimahό



Și cine era atât de viteaz
precum Rimahό
care s-a aplecat și a sărutat țărâna
pe unde a trecut iubita lui
și ea a trecut mândră și trufașă
și toți ceilalți l-au făcut prost
iar el din nou s-a aplecat și din nou a sărutat țărâna,
știind prea bine că ceilalți l-au făcut prost.

Și pieptul lui era plin de bucurie,
plin de bucurie.

Cine era atât de viteaz precum Rimahό
de șapte mii de ori să-l fi ucis,
numai ca să sărute țărâna
pe unde a trecut iubita lui.


Cine este viteaz precum Rimahό,
cine are dragoste precum Rimahό,
ca să sărute aceste țărâni.

de Pantelis Mihanikos
 



--------------------------------------------------------------------------- -

Pictor: Marie-Guillemine Benoist
Titlul: Inocenţa între virtute şi viciu
Titlul original:
Data: 1920
Stilul: neoclasicism
Mod de realizare:ulei pe panza
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:

Marie-Guillemine Benoist , născuta Marie de Laville-Leroux Guillemine , 18 decembrie 1768 la Paris , a murit în acelaşi oraş la 8 octombrie 1826 , este un pictor francez al şcolii neoclasice .
Marie Benoist Guillemine este formata de către Elisabeth Vigee Le Brun din 1781 . În 1784 , ea la cunoscut pe poetul Charles-Albert Demoustier. Ea intră ca sora ei, Marie-Elisabeth Laville-Leroux , in atelierul lui Jacques-Louis David , pictor la Curtea lui Napoleon I, în 1786.
Tabloul Inocenţa între virtute şi viciu , în chip de subiect mitologic, reflecta convingerile sale feministe, este bine descris ca un om în timp ce ea este una dintre cele mai tradiţionale femei. Marie Benoist Guillemine a expus pentru prima data la Salon in 1791 un tablou inspirat din mitologie.
În jurul lui 1795 , Marie Benoist Guillemine a abandonat subiectele clasice pentru pictura de gen, după numeroase atacuri se eliberează treptat de influenţa lui David. Ea a continuat cariera de succes ca pictor şi a expus la Salonul din 1800 Portret de negresă , care i-a adus imediat reputaţia. A pictat o dupa şase ani de la abolirea sclaviei , acest tablou, este considerat un manifest de emancipare a sclavilor şi plin de feminism . Tabloul va fi cumpărate de către Ludovic al XVIII-lea în 1818 .
Marie Benoist Guillemine a câştigat o medalie de aur la Salonul de 1804 şi a primit o pensie de la guvern. Ea a deschis un studio de la acea dată exclusiv pentru femei in care ea le învaţă pictura. Ea primeşte un comision de la Napoleon Bonaparte , pentru a-i face portretul lui pentru oraşul Gent şi a realiza un portret si al Elisa ei Bonaparte , sora împăratului şi ducesa de Lucca, în 1805 .
Unii au văzut în ea un spirit înaintea timpului său, aspiraţiile sale pentru emancipare şi talentul său a fost înăbuşit de greutatea societăţii, în ciuda promisiunilor Revoluţiei .