INTERMEZZO COLORISTIC CU CHARLES ISAAC GINNER
narcise şi anemone
narcise:
un galben imaculat
visează într-o cană pentru zâne.
seara la un ceai, două persoane
dansează un tango sincronizat
sub privirile anemonelor.
nimic nu trădează lacrimile interioare
toate încă sunt mister.
de Ciresaru Dan
--------------------------------------------------------------------------------------- -
Pictor: Charles Isaac Ginner
Titlul: Narcise si anemone
Titlul original: Daffodils and Anemones
Data: 1935
Stilul:
Mod de realizare:ulei pe panza
Dimensiunea:
Unde se gaseste: Government Art Collection
Date despre pictor:
Charles Isaac Ginner (4
martie 1878 – 6 ianuarie 1952) a fost un pictor francez de peisaje si
subiecte urbane. S-a nascut in sudul Frantei la Cannes, din parinti
britanici, in 1910 s-a stabilit in Londra, unde a fost asociat cu Spencer
Gore si Harold Gilman si a fost un membru important al grupului Camden
Town Group.
Charles Isaac Ginner
s-a nascut in 4 martie 1878 in Cannes, al doilea fiu al lui Isaac Benjamin
Ginner, un doctor britanic. A avut o sora mai mica, Ruby ( nascuta in 1886; a
devenit profesoara de dans Ruby Ginner Dyer). A studiat in Cannes la Institut Stanislas.
La o varsta frageda
si-a exprimat intentia de a deveni pictor, insa parintii lui nu au fost de
acord. La varsta de 16 ani s-a imbolnavit de febra tifoida si de dubla
pneumonie si a calatorit intrun vapor in sudul Atlanticului si in marea
Mediterana in convalescenta; iar la reintoarcerea in Cannes a lucrat intrun
birou de inginer, iar in 1899, la varsta de 21 de ani a plecat la Paris
sa studieze arhitectura.
In 1904, parintii lui
nu s-au mai opus dorintei lui de a deveni pictor, iar Ginner a intrat la
Academie Vitti, unde preda Henri Martin,
insa Ginner a lucrat mai mult sub indrumarea lui Gervais, care dezaproba
folosirea culorilor luminoase de catre Ginner. In 1905, Ginner s-a mutat la
Ecole des Beaux Arts, insa in 1906, dupa plecarea lui Gervais, s-a
reintors la scoala Vitti, unde principalul sau profesor a fost Hermenegildo
Anglada Camarasa, care dezaproba admiratia lui Ginner
pentru Vincent van Gogh.
In 1908, Ginner a
plecat de la Vitti si a lucrat pe cont propriu in Paris, avand ca modele pe Vincent van
Gogh, Paul Gauguin
si Paul Cezanne.
In 1909, Ginner a
vizitat Buenos Aires, Argentina, unde a avut prima sa expozitie individuala,
ceea ce l-a ajutat sa introduca post-impresionismul in America de Sud.
Picturile lui in ulei au prezentat influenta lui Van Gogh.
In 1910 Ginner a plecat
la Londra pentru a ajuta la a treia expozitie a Asociatiei Artistilor Aliati.
Harold Gilman si Spencer Gore s-au imprietenit cu el si au insistat sa se
stabileasca in Londra. A locuit mai intai in Battersea, dupa aceea in Camden
Town, unde era vecin cu Gilman si Gore si participa in mod regulat in
dupa-amiezele de sambata pe strada Fitzroy 19, la intalniri cu Robert Bevan,
John Nash, Albert Rothenstein, Christopher R. W. Nevinson, Jacob Epstein,
Walter Bayes, Walter Sickert si Lucien Pissarro.
In 1911, el a devenit membru al grupului Camden Town Group; in 1913 in cel al
grupului London Group; in 1914 in grupul Cumberland Market Group. In 1914 in
perioada New Age a descoperit crezul artistic cunoscut ca Noul Realism. In
acelasi an a expus cu Gilman in galeria Goupil Gallery.
In timpul Primului
Razboi Mondial Ginner a fost chemat in 1916 sa serveasca mai intai in Royal
Army Ordnance Corps, apoi in Intelligence Corps si ulterior la Canadian War
Records, pentru care a facut o pictura a unei fabrici de pulbere de umplere din
Hereford.
In 1919, la moartea lui
Gilma a publicat un omagiu pentru artist in publicatia Art and Letters. In 1920
a devenit membru al grupului New English Art Club.
In timpul celui
de-al Doilea Razboi Mondial a fost din nou Artist Oficial de Razboi,
specializat in pictarea de scene din porturi si cladiri bombardate din Londra.
In 1942 a devenit Associate la Royal
Academy, unde sustinea
admiterea artistilor mai tineri.
Ginner a pictat cladiri
urbane, ca in lucrarea ‘Plymouth Pier from The Hoe’. Acuarelele lui sunt
inconfundabile, cu detalieri meticuloase ale copacilor si cladirilor .
Galeria Tate Gallery
din Londra si multe alte galerii detin lucrarile sale.
A murit in Londra pe 6
ianuarie 1952.