sâmbătă, 4 martie 2017

Intermezzo coloristic cu Charles Isaac Ginner - narcise şi anemone

INTERMEZZO COLORISTIC CU CHARLES ISAAC GINNER

narcise şi anemone

narcise:
un galben imaculat
visează într-o cană pentru zâne.
seara la un ceai, două persoane
dansează un tango sincronizat
sub privirile anemonelor.


nimic nu trădează lacrimile interioare
toate încă sunt mister.

de Ciresaru Dan




--------------------------------------------------------------------------------------- -
Pictor: Charles Isaac Ginner
Titlul: Narcise si anemone
Titlul original: Daffodils and Anemones
Data: 1935
Stilul:
Mod de realizare:ulei pe panza
Dimensiunea:
Unde se gaseste: Government Art Collection

Date despre pictor:




Charles Isaac Ginner (4 martie 1878 – 6 ianuarie 1952) a fost un pictor  francez de peisaje si subiecte urbane.  S-a nascut in  sudul Frantei la Cannes, din parinti britanici, in 1910 s-a stabilit in Londra, unde a fost asociat cu  Spencer Gore si Harold Gilman si a fost un membru important al grupului  Camden Town Group.
Charles Isaac Ginner s-a nascut in  4 martie 1878  in Cannes, al doilea fiu al lui Isaac Benjamin Ginner, un doctor britanic. A avut o sora mai mica, Ruby ( nascuta in 1886; a devenit profesoara de dans Ruby Ginner Dyer). A studiat in Cannes la Institut Stanislas.
La o varsta frageda si-a exprimat intentia de a deveni pictor, insa parintii lui nu au fost de acord. La varsta de 16 ani s-a imbolnavit de febra tifoida si de dubla pneumonie si a calatorit intrun vapor in sudul Atlanticului si in marea Mediterana in convalescenta; iar la reintoarcerea in Cannes a lucrat intrun birou de  inginer, iar in 1899, la varsta de 21 de ani a plecat la Paris sa studieze arhitectura.
In 1904, parintii lui nu s-au mai opus dorintei lui de a deveni pictor, iar Ginner a intrat la Academie Vitti, unde preda Henri Martin, insa Ginner a lucrat mai mult sub indrumarea lui Gervais, care dezaproba folosirea culorilor luminoase de catre Ginner. In 1905, Ginner s-a mutat la Ecole des Beaux Arts, insa in 1906, dupa plecarea lui  Gervais, s-a reintors la scoala Vitti, unde principalul sau profesor a fost Hermenegildo Anglada Camarasa, care dezaproba admiratia lui Ginner pentru Vincent van Gogh.
In 1908, Ginner a plecat de la Vitti si a lucrat pe cont propriu in Paris, avand ca modele pe Vincent van Gogh, Paul Gauguin si Paul Cezanne.
In 1909, Ginner a vizitat Buenos Aires, Argentina, unde a avut prima sa expozitie individuala, ceea ce l-a ajutat sa introduca post-impresionismul in America  de Sud. Picturile lui in ulei au prezentat influenta lui Van Gogh.
In 1910 Ginner a plecat la Londra pentru a ajuta la a treia expozitie a Asociatiei Artistilor Aliati. Harold Gilman si Spencer Gore s-au imprietenit cu el si au insistat sa se stabileasca in Londra. A locuit mai intai in Battersea, dupa aceea in Camden Town, unde era vecin cu Gilman si Gore si participa in mod regulat in dupa-amiezele de sambata pe strada Fitzroy 19, la intalniri cu Robert Bevan, John Nash, Albert Rothenstein, Christopher R. W. Nevinson, Jacob Epstein, Walter Bayes, Walter Sickert si Lucien Pissarro. In 1911, el a devenit membru al grupului Camden Town Group; in 1913 in cel al grupului London Group; in 1914 in grupul Cumberland Market Group. In 1914 in perioada New Age a descoperit crezul artistic cunoscut ca Noul Realism. In acelasi an a expus cu Gilman in galeria Goupil Gallery.
In timpul Primului Razboi Mondial Ginner a fost chemat in 1916 sa serveasca mai intai in Royal Army Ordnance Corps, apoi in Intelligence Corps si ulterior la Canadian War Records, pentru care a facut o pictura a unei fabrici de pulbere de umplere din Hereford.
In 1919, la moartea lui Gilma a publicat un omagiu pentru artist in publicatia Art and Letters. In 1920 a devenit membru al grupului  New English Art Club.
 In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial  a fost din nou Artist Oficial de Razboi, specializat in pictarea de scene din porturi si cladiri bombardate din Londra. In 1942 a devenit Associate la Royal Academy, unde sustinea admiterea artistilor mai tineri.
Ginner a pictat cladiri urbane, ca in lucrarea ‘Plymouth Pier from The Hoe’. Acuarelele lui sunt inconfundabile, cu detalieri meticuloase ale copacilor si  cladirilor .
Galeria Tate Gallery din Londra si multe alte galerii detin lucrarile sale.
A murit in Londra pe 6 ianuarie 1952.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu