joi, 8 iunie 2017

Marie Laurencin - Doua femei cu instrument muzical - Marie Laurencin - Doua femei cu instrument muzical: Sway

ZIUA MARIE LAURENCIN

Mişcă-te în pas de dans

Atunci când începe ritmul de marimba
Dansează cu mine, leagáná-má
Precum un ocean leneş îmbrăţişează ţărmul,
Ţine-mă aproape de tine, leagáná-má mai mult.


Precum o floare în adierea vântului
Unduieşte-te cu mine, leagáná-te uşor,
Când dansăm ştii cum să te porţi cu mine,
Stai cu mine, mişcă-te cu mine.

În ringul de dans pot fi alţi dansatori,
Dar, dragă,eu am ochi numai pentru tine,
Doar tu ai acea tehnică magică,
Când ne mişcăm sunt vulnerabil.

Pot auzi sunetul viorilor
Cu mult timp înainte să înceapă
Fă-mă să vibrez aşa cum numai tu ştii s-o faci
Mişcă-mă uşor, mişcă-mă acum.

În ringul de dans pot fi şi alţi dansatori,
Dar, dragă, eu am ochi numai pentru tine,
Doar tu ai acea tehnică fermecată
Când ne mişcăm sunt vulnerabil.

Pot auzi sunetul viorilor
Cu mult timp înainte să înceapă
Fă-mă să vibrez aşa cum numai tu ştii s-o faci,
Mişcă-mă uşor, mişcă-mă acum.

Știi cum
Leagáná- mă usor, legăná- mă acum

Artist: Marie Laurencin - Doua femei cu instrument muzical
Cântec: Sway


 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Marie Laurencin - Doua femei cu instrument muzical
Marie Laurencin (31 octombrie 1883, Paris - 8 iunie 1956, Paris) a fost o pictoriță și o sculptoriță franceză.
În 1907 ea are o expoziție pentru prima oară la "Salonul Independenților". Este același an în care Picasso îi făcea cunoștință cu Guillaume Apollinaire. Din această intâlnire ia naștere o legătură atât de pasionată pe cât de tumultoasă ce durează până în 1912. În 1914, ea se căsătorește cu baronul Otto von Wätjen, pe care îl întâlnise un an mai devreme. Cuplul se refugiază in Spania, după declarația de război, întâi la Madrid apoi la Barcelona. Se asociază cu artiștii Sonia și Robert Delaunay datorită unei întâlniri organizată de Francis Picabia, pentru care ea va compune poezii pentru revista Dada 291 în 1917. Se întoarce la Paris în 1920.
Stilul său este un aport propriu de culori fluide și suave, o simplificare încrezătoare a compoziției, o predilecție pentru anumite forme feminine, alungite și grațioase, ce îi vor permite să ocupe un loc privilegiat în inima Parisului monden al anilor 1920.
Menține legături profunde si benefice cu nenumărați scriitori, pe care îi ilustrează și în opere: Gide, Max Jacob, Saint-John Perse, Marcel Jouhandeau, Jean Paulhan, Lewis Carroll și mulți alții.
Devenită portretistă oficial în mijlocul mondenului feminin (Nicole Groult, Coco Chanel) în anii 1920, Marie Laurencin, se evidențiază de asemenea ca decoratoare a baletului "Les Biches" de Serge Diaghilev pe o muzică de Francis Poulenc (1924), apoi pentru Opera-Comique, Comédie Française, și pentru Ballets de Roland Petit in cadrul Teatrului Champs-Elysées.

Paul Cezanne - Jucatorii de carti - Kenny Rogers (Kenneth Donald "Kenny" Rogers): The Gambler

Jucătorul

Într-o seară caldă de vară
Într-un tren către nicăieri
M-am întâlnit cu jucătorul
Eram amândoi prea obosiţi să dormim
Aşa că făceam cu rândul la privit
Pe fereastră la întuneric
Când plictiseala ne-a cuprins
El a început să vorbească


A spus, "Fiule, mi-am construit viaţa
Citind feţele oamenilor
Ştiind care sunt cărţile
După modul cum îşi ţineau ochii
Deci dacă nu te superi
Văd că nu ai aşi
Şi pentru o gură din whiskey-ul tău
O să-ţi dau nişte sfaturi"

I-am înmânat deci sticla mea
Şi el mi-a băut ultima înghiţitură
Apoi a aprins o ţigară
Şi mi-a cerut un foc
Şi noaptea a devenit tăcută ca moartea
Şi de pe faţa lui a dispărut orice expresie
A spus, "Dacă
Vei juca jocul, băiete
Va trebui să înveţi să-l joci corect

Trebuie să ştii
Când să le ţii
Când să le-arunci
Când să te retragi
Şi când să fugi
Niciodată nu-ţi numeri banii
Când stai la masă
Va fi destul timp pentru numărat
Când s-a terminat jocul

Orice jucător ştie
Secretul supravieţuirii
Să ştii ce să arunci
Şi ce să păstrezi
Pentru că orice mână e câştigătoare
Şi orice mână e pierzătoare
Şi cel mai bun lucru pentru care poţi spera
E să mori în somn"

Iar când a terminat de vorbit
S-a întors către fereastră
A zdrobit ţigara
Şi a adormit
Şi undeva în întuneric
Jucătorul - a ieşit pe zero*
Şi în ultimele lui cuvinte am găsit
Un as pe care să-l păstrez

Trebuie să ştii
Când să le ţii
Când să le-arunci
Când să te retragi
Şi când să fugi

Niciodată nu-ţi numeri banii
Când stai la masă
Va fi destul timp pentru numărat
Când s-a terminat jocul

Trebuie să ştii
Când să le ţii
Când să le-arunci
Când să te retragi
Şi când să fugi

Niciodată nu-ţi numeri banii
Când stai la masă
Va fi destul timp pentru numărat
Când s-a terminat jocul


Artist: Kenny Rogers (Kenneth Donald "Kenny" Rogers)
Album: The Gambler 1978
Cântec: The Gambler



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Paul Cezanne - Jucatorii de carti
Data: 1892
Stilul: Post-Impresionism
Media: Ulei pe panza
Dimensiunea: 181.9 x 135.3 cm
The Barnes Foundation, Merion, Pennsylvania, USA
Paul Cézanne (n. 19 ianuarie 1839, Aix-en-Provence - d. 23 octombrie 1906, Aix-en-Provence) a fost un pictor francez, considerat în prezent cel mai mare înnoitor al picturii la sfârșitul secolului al XIX-lea. Reducerea perspectivei la valorile termice ale culorilor și directa sa referire la formele geometrice au făcut ca pictura lui Cézanne să reprezinte puntea de trecere de la impresionism spre cubism, prima perioadă a acestei ultime orientări fiind numită de către unii teoreticieni ai artei, "faza cézanniană". Opera lui Cézanne, sinteză ideală a reprezentării naturaliste, marchează cu pregnanță evoluția artei moderne, al cărei limbaj o revoluționează în direcția unor experiențe neașteptate.

Paul Peel - Domnita in gradina - Kenny Rogers (Kenneth Donald "Kenny" Rogers): Lady

Domniţă

Domniţă, sunt cavalerul tău în armură strălucitoare şi te iubesc
ai făcut ceea ce sunt acum şi sunt al tău
Dragostea mea, sunt atâtea moduri în care vreau să îţi spun că te iubesc
mă să te ţin în braţele mele pe vecie


Ai plecat şi am devenit nebun
Sunt atât de pierdut în dragostea ta
Şi oh, suntem făcuţi unul pentru celălalt
De ce nu crezi în cântecul meu?

Domniţă, atâţia ani am crezut că nu te viu găsi
ai completat
mă să mă trezesc şi să te văd în fiecare dimineaţă
mi dulce la ureche

În ochii mei nu există altcineva în afară de tine
Nu există altă dragoste ca dragostea ta
Şi da, oh da, te vreau mereu lângă mine
am aşteptat atât de mult

Domniţă, dragostea ta este singurul lucru de care am nevoie
Locul tău este alături mine
Deoarece, dragostea mea, vreau ca tu să ştii ceva,
Eşti dragostea vieţii mele, eşti domniţa mea!

Artist: Kenny Rogers (Kenneth Donald "Kenny" Rogers)
Cântec: Lady


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Paul Peel - Domnita in gradina
Data: 1889
Stilul: Impresionism

Pierre-Auguste Renoir - Ceasca de ceai

Paharul de ceai

Patru cuburi de zahăr
Se sinucid
În paharul de ceai.
Mădularele mele
Se topesc
Peste corpul tău.
Linguriţa din pahar
Îşi schimbă forma.
Străbătând lichidul.
Eu
Îmi schimb forma
De-a lungul tău
Între
Pielea ta şi pielea mea.
Mişcat din loc
Paharul de ceai
Zboară înspre podea.
Eu
Mă sparg în cioburi multiple
Şi fiecare ciob
E fericit iar şi iar.
Mai târziu
Cobor din pat
Să adun cioburile
Paharului de ceai
Vărsat.


de Riri Sylvia Manor
Pestriţ, Paralela 45, 2010


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pierre-Auguste Renoir - Ceasca de ceai
Data: 1906-1907
Stilul: Impresionism
Media: ulei pe panza
Colectie privata
Pierre-Auguste Renoir (n. 25 februarie 1841, Limoges - d. 3 decembrie 1919, Cagnes-sur-Mer) a fost unul din cei mai celebri pictori francezi, creator - împreună cu Claude Monet, Alfred Sisley, Paul Cézanne - al curentului impresionist. Dragostea lui pentru desen, artă figurativă și portretele l-au îndepărtat mai târziu de impresionism. Sub influența lui Ingres, începând din anul 1883, universul său coloristic devine mai blând, pictează trupuri feminine strălucitoare. Denumit pe drept "pictorul bucuriilor vieții", Renoir pictează cu pasiune până în ultima clipă a existenței sale.

Claude Monet - Strada Romada In Bordighera

Uitare

Pe strada mea
Într-o dimineaţă
A uitat cineva
Să stingă
Felinarele.


Şi ele au ars şi au ars
Fără să lumineze.

În interiorul meu
Cineva a uitat
Să stingă
Tinereţea.

de Riri Sylvia Manor
Pestriţ, Paralela 45, 2010


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Claude Monet - Strada Romada In Bordighera
Data: 1884
Stilul: Impresionism
Pierre-Auguste Renoir (n. 25 februarie 1841, Limoges - d. 3 decembrie 1919, Cagnes-sur-Mer) a fost unul din cei mai celebri pictori francezi, creator - împreună cu Claude Monet, Alfred Sisley, Paul Cézanne - al curentului impresionist. Dragostea lui pentru desen, artă figurativă și portretele l-au îndepărtat mai târziu de impresionism. Sub influența lui Ingres, începând din anul 1883, universul său coloristic devine mai blând, pictează trupuri feminine strălucitoare. Denumit pe drept "pictorul bucuriilor vieții", Renoir pictează cu pasiune până în ultima clipă a existenței sale.