joi, 8 iunie 2017

Pierre-Auguste Renoir - Ceasca de ceai

Paharul de ceai

Patru cuburi de zahăr
Se sinucid
În paharul de ceai.
Mădularele mele
Se topesc
Peste corpul tău.
Linguriţa din pahar
Îşi schimbă forma.
Străbătând lichidul.
Eu
Îmi schimb forma
De-a lungul tău
Între
Pielea ta şi pielea mea.
Mişcat din loc
Paharul de ceai
Zboară înspre podea.
Eu
Mă sparg în cioburi multiple
Şi fiecare ciob
E fericit iar şi iar.
Mai târziu
Cobor din pat
Să adun cioburile
Paharului de ceai
Vărsat.


de Riri Sylvia Manor
Pestriţ, Paralela 45, 2010


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pierre-Auguste Renoir - Ceasca de ceai
Data: 1906-1907
Stilul: Impresionism
Media: ulei pe panza
Colectie privata
Pierre-Auguste Renoir (n. 25 februarie 1841, Limoges - d. 3 decembrie 1919, Cagnes-sur-Mer) a fost unul din cei mai celebri pictori francezi, creator - împreună cu Claude Monet, Alfred Sisley, Paul Cézanne - al curentului impresionist. Dragostea lui pentru desen, artă figurativă și portretele l-au îndepărtat mai târziu de impresionism. Sub influența lui Ingres, începând din anul 1883, universul său coloristic devine mai blând, pictează trupuri feminine strălucitoare. Denumit pe drept "pictorul bucuriilor vieții", Renoir pictează cu pasiune până în ultima clipă a existenței sale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu