joi, 6 iulie 2017

Ju Duoqi - „Ziua de naştere a vinetelor”, interpretare după ” Zi de naştere ” de Marc Chagall

Pereche (De ziua ta)

De ziua ta norocul ti-l descantec
De ziua ta eu iti doresc senin
De ziua ta - viata fie-ti cantec
Iubita mea din Pontul Euxin.


De ziua ta - garoafe prin cuvinte
De ziua ta - un fericit camin
De ziua ta ti le doresc fierbinte
Iubita mea din Pontul Euxin.

De ziua ta tu esti aici, in mine
Cu falfairi rotunde si fluide
Iubirea mea subjuga, nu ucide...
Pereche de pe maluri Euxine.

de Romeo Morari



--------------------------------------------------------------------------------
Autor: Ju Duoqi
Titlul: „Ziua de naştere a vinetelor”, interpretare după ” Zi de naştere ” de Marc Chagall
Artista chineză Ju Duoqi creează imagini cu ajutorul legumelor. Reproduce picturi celebre, folosind varză, ceapă, ardei, cartofi, roșii și alte legume, iar apoi fotografiază rezultatul muncii ei. Unele legume sunt în prealabil tratate, fierte, uscate sau prăjite, pentru a obține diverse nuanțe și materialități. Ultimele legume care ajung pe tablou sunt cele mai perisabile.
Ju Duoqi s-a născut în 1975 în Chongqing, a absolvit Institutul de Arte Plastice Sichuan. A lucrat ca designer de site-uri şi jocuri pe calculator. Ideea de a crea picturi din legume i-a venit în vara anului 2006, atunci când făcea ornamente din boabe de mazăre. De atunci, ea creează două toblouri pe lună, pe care le vinde de la $ 1000 la $ 2000.
La expoziţiile ei pot fi văzute „Libertatea conducând legume pe baricade” (varianta celebrei picturi a lui Eugene Delacroix), „Conopidă Monroe” (versiunea portertului pop a lui Andy Warhol) şi alte reproduceri legumicole după Gustav Klimt, Edvard Munch, Leonardo da Vinci, Van Gogh.
Potrivit lui Ju Duoqi, selecţia legumelor pentru tablouri ține de subiectul acestuia. Deci, pentru „Castraveţi pe Volga”, replică după Ilya Repin („Barcagii pe Volga”), artista a folosit un sos de castravete amar care, susține ea, armonizează cu transpirația barcagiilor.

miercuri, 5 iulie 2017

Berthe Morisot - Dupa pranz


Nu credeam sa-nvaț...

Fara frumusetea ta, frumusetea lumii e scrum si cenusa,

Fara bratele tale, bratul oricui e pentru mine lat de spânzuratoare.
Traiesc numai ca sa masor, în fiece clipa, neîndurarea mortii.

Fara ochii tai, ochii mei nu vad decît întuneric,
Nimic nu mai are glas, stinsa e orice lumina.
Ce grea e moartea într-un univers care el însusi moare.

Fara numele tau, numele meu numeste neantul,
Vânat urca din adânc valul marii, urlându-si disperarea.

Fara frumusetea ta, frumusetea lumii e scrum si cenusa.

de Geo Bogza

-------------------------------------------------------------------------

Berthe Morisot - Dupa pranz
Data: 1881
Stilul: Impresionism
Media: Ulei pe panza
Colectie privata

Berthe Morisot (n. 14 ianuarie 1841 la Bourges, Cher - d. 2 martie 1895 la Paris) a fost o pictoriță impresionistă

Ion Theodorescu-Sion - Țăranii din Abrud * Bade, pălărie nouă - Maria Butaciu


Bade, pălărie nouă

Bade, pălărie nouă,
La li-la-li-la-li-la
Tu mi-ai rupt inima-n două,
La li-la-li-la-li-la
Tu mi-ai rupt-o tu mi-o coasă,
Cu fir roșu de mătasă
La-li-la... la-li-la-li-la... la-la-li-la-li-la

Când mă uit în urma ta,
La-li-la-li-la-li-la
Mi se rupe inima,
La-li-la-li-la-li-la
Când te văd pe drum trecând
Dorurile mă cuprind
La-li-la... la-li-la-li-la... la-la-li-la-li-la

Badea-i om de omenie,
La-li-la-li-la-li-la
Dar sărutu-l nu-l prea știe,
La-li-la-li-la-li-la
Și mă roagă ziua toată
Ca să-l mai sarut o dată
La-li-la... la-li-la-li-la... la-la-li-la-li-la

Io-l sărut de nu mai pot,
Și el nu-nvață deloc
La-li-la... la-li-la-li-la... la-la-li-la-li-la

de Maria Butaciu


-------------------------------------------------------------------------
Pictor: Ion Theodorescu-Sion
Titlul : Țăranii din Abrud
Data: 1913
Tehnica: Impresionism

Date despre autor:
Ion Theodorescu-Sion (n. 2 ianuarie 1882, Ianca, d. 31 martie 1939, București) a fost un pictor român.
Ion Theodorescu-Sion face parte din generația inovatoare de pictori de la începutul secolului al XX-lea, care propune o tematică și o tehnică modernă, raportate la naționalitatea românească.

William Turner - „Didona zidind Cartagena” sau „Înălțarea Imperiului Cartaginez”

* * *

Legat sunt de catarg precum Ulise,
Tritoni, delfini mă sfâșie pe rând.
Dar ochii mei văd dincolo de vise
lumina din lumină pogorând.


Nisipul soarelui îmi arde chipul
și-s ca o torță-ntr-un tunel de nori.
Jocul cu fulgerul, cumplitul,
Îmi schimbă marea-n ruguri de culori.

Sunt nor, cenușa galbenă-n furtună,
un nufăr viu, cu pleoapele deschise.
Năluci de soare ochii mei adună,
lumina grea de dincolo de vise.

de Vasile Nicolescu


-------------------------------------------------------------------------------
„Imaginația lui Turner era capabilă sa distileze din lumină și culoare o poezie tot atât de delicată ca a lui Shelley …”. (Kenneth Clark)
-------------------------------------------------------------------------------
Pictor: William Turner
Titlul: „Didona zidind Cartagena” sau „Înălțarea Imperiului Cartaginez”
Titlul original:------
Data: 1815
Material: Ulei pe pânză
Tehnică: Romantic
Dimensiuni: 232 x 155.5 cm
Deţinător: National Gallery, London, UK
Date despre pictor:
Joseph Mallord William Turner (n. 23 aprilie 1775, Londra - d. 19 decembrie 1851, Chelsea, Londra) a fost pictor și gravor britanic peisagist, reprezentant al romantismului. Specializat în peisaje și scene marine, era considerat de impresioniștii francezi ca unul dintre principalele modele artistice.
Descriere tablou:
William Turner iubea mult această pictură, pe care o considera capodopera sa. În 1829, cu ocazia primei redactări a testamentului, a precizat chiar că dorea sa fie înmormântat înfășurat în această pânză. În ciuda multor propuneri, nu a vrut niciodată să o vândă și a lăsat-o moștenire muzeului National Gallery, cu o condiție : sa fie expusă, împreună cu lucrarea „Soarele răsărind printre aburi”, alături de cele două pânze ale lui Claude Lorrain : „Port la mare cu îmbarcarea reginei de Saba” și „Peisaj cu nunta lui Isaac și a Rebecăi” (din care, evident, se inspirase).
Tema clasică, în acest caz, preluată din Eneida lui Vergilius, este frecventă la Turner, care a ales adesea episoade istorice ori scene literare drept surse de inspirație pentru peisajele sale. Turner compune în spațiul pânzei lumina orbitoare a răsăritului și reflexia ei în transparențele mișcătoare ale apei.

Dana Nechita - Culorile toamnei

valea tăcută

 o punte prea îndepărtată
deasupra ei doar cerul
ne desparte.
umbrele se împotrivesc luminii
ardoarea mea este temperată de melancolie
în timp ce fantomele pun stăpânire
pe imaginaţia mea.


o pânză zugrăvită
cu simfonii de lumină și culoare.
nici cel mai slab ecou
nu vine spre mine.

taci.

(cav)


------------------------------------------------------------------
Pictor: Dana Nechita
Titlul: Culorile toamnei
Titlul original: Culorile toamnei
Data:
Material: Ulei pe pânză
Tehnică:
Dimensiuni: 35 X 45 CM
Deţinător: colectia Magdalena Zencenco Branescu - Canada .
Date despre pictor:
Descriere tablou: