duminică, 5 martie 2017

Hoinarul deasupra mării de ceață - Caspar David Friedrich

* * *
un om in fata unui infinit
pazindu-i linistea, lasa din el
lasa ganduri sa zboare
si sa se topeasca in apa norilor.
iluzia vietii e vie
timpul s-a uitat pe sine insusi,
iar stancile se leagana.
un om, calatoreste mai departe,
tot mai departe si cauta,
cauta cu ochii inchisi, corabia ingerilor


------------------------------------------------------------------------------------------ -
Aseara m-am intors acasa fara sa fi mancat nimic si mi-am pus simtamintele pe hartie. Am stat toata ziua pe o stanca si am ascultat cantecul pasarilor. Eu singur pe varf. Tot ce ma inconjurat ma facinat. Am urmarit spectacolul ametitor al naturii. M-am unit cu norii si stancile.
Pentru dialogul meu cu natura am avut nevoie de singuratate.
La ce gandeste si vede misteriosul calator?
Spiritualitate pura?
Realitatea existentei fizice, trupesti?


https://www.blogger.com/blog/post/edit/2703182188935984579/5707030650049301066?hl=ro
 

--------------------------------------------------------------------------------------- -
Pictor: Caspar David Friedrich
Titlul: Hoinarul deasupra mării de ceață
Titlul original: Der Wanderer über dem Nebelmeer
Data: 1818; Germania
Stilul: Romantic
Mod de realizare:ulei pe panza
Dimensiunea: 74.8 x 94.8 cm
Unde se gaseste: Kunsthalle Hamburg, Hamburg, Germania

Date despre pictor:

Caspar David Friedrich (n. 5 septembrie 1774, Greifswald - d. 7 mai 1840, Dresda) a fost un pictor și desenator german, unul din cei mai importanți reprezentanți ai romantismului german în perioada sa timpurie.
Caspar David Friedrich s-a născut la 5 septembrie 1774 în Greifswald, un mic oraș din Pomerania de pe coasta Mării Baltice, locuit mai ales de marinari și pescari.
În 1790, după încercări în domeniul literaturii, Caspar începe să studieze desenul. Frecventează timp de patru ani cursurile profesorului Johann Quistrop, arhitect, pictor și gravor deopotrivă. Quistrop îl îndeamnă să ia ca model pentru desenele sale reproducerile după operele marilor maeștri, și îi pune la dispoziție propria sa colecție de tablouri și gravuri. În același timp îl sfătuiește să deseneze după natură. Natura va fi principala sursă de inspirație a primelor sale lucrări.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu