vineri, 7 aprilie 2017

Lawton S. Parker - Lady in lavender - aniversare - Rusine de Gabriela Mistral

ANIVERSAREA PICTORULUI LAWTON S. PARKER PE VERSURI DE GABRIELA MISTRAL

Ruşine

Mă fac frumoasă - când te uiţi la mine -
Ca iarbă-nrourată-n dimineaţă ;
Nici stuf înalt , nici rău cu ape line
Nu-mi recunosc strălucitoarea faţă .


De gura mea cea tristă mi-e ruşine ,
De asprii mei genunchi , de vocea spartă ;
Acum când ochii-ţi au privit spre mine ,
Săracă sînt şi despuiata parcă .

Nu vei află nicicând o piatră-n cale ,
Mai goală , într-a zorilor sclipire ,
Decât femeia-al cărei cânt de jale
L-ai auzit şi-ai prins-o în privire .

Eu voi tăcea , spre-a nu da tuturora
Prilej să-mi afle-adânca-nseninare ,
După a frunţii mele auroră
Şi după mâna mea tremurătoare .

E noapte-n rouă iarba e culcată .
Priveşte-mă-ndelung şi cu blândeţe ,
Ca-n zori , la râu , femeia sărutată
De tine , să aducă frumuseţe.

de Gabriela Mistral




----------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Lawton S. Parker
Titlul: tinara in lavanda
Titlul original: Lady in lavender
Data: 1911
Stilul:
Mod de realizare: ulei pe panza
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Lawton S. Parker (7 aprilie 1868 – 1954) a fost un pictor impresionist american.
Parker s-a nascut in Fairfield, Michigan, a crescut in Kearney, Nebraska si a studiat la Art Institute of Chicago incepand cu 1886.A plecat in Franta si a studiat la École des Beaux-Arts. Pentru o perioada s-a alaturat grupului artistic de la Giverny si a adoptat un stil impresionist.Dupa reintoarcerea in Statele Unite, in 1892 a fost numit profesor la Saint Louis School of Fine Arts. A devenit director de arta Beloit College in 1893 si presedinte al New York School of Art in 1898-99. Incepand cu 1903, el s-a stabilit in Chicago si a predat la Art Institute.
A primit medalia de argint la Expozitia din Saint Louis in 1904; medalii de aur la Expozitia Internationala, München, in 1905 si la Salonul din Paris in 1913 (primul american astfel onorat); precum si medalia de onoare la Expozitia din Panama in 1915.
A murit la varsta de 86 de ani in Pasadena, California.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu