vineri, 23 iunie 2017

Dana Nechita - Fructe pe fund de lemn

Lauda fructelor de toamnă

Mare şuşoteală-n coş!
Adi este curios,
Se apropie. "Ce-i oare?!"
Fructele stau la taclale!


E uimit: "Bună reclamă!"
Toate fructele de toamnă,
Se făleau pe întrecute,
Spuneau vrute şi nevrute:

-Sunt o nucă minunată
Şi de coajă-s protejată!
Pot să cad de la-nălţime,
Miezul tot întreg rămâne!

-Dar zemoasă, cea mai moale,
Zău, nu am asemănare!
Spune para delicioasă.
Am şi forma mai aleasă!

Piersica, iute-a sărit:
Ce parfum a răspândit!
-Sunt aşa de savuroasă,
Aromată şi gustoasă!

Mărul, ofensat zicea:
-Priviţi-mi culoarea mea!
Roşie, parcă-s un mac,
Nici nu ştiţi ce mult atrag!

-Vedeţi? Sunt un drăgălaş!
Rosti mândru-un struguraş.
Cu bobiţe garnisit,
Zic, că-s cel mai îndrăgit!

Pruna un pic necăjită:
-N-am culoarea potrivită...
Dar gustul e delicios,
O să-ajung un gem gustos.

-Sunt dulceagă-amăruie,
Strigă din pom o gutuie.
Mai am puţin şi mă coc,
Sunt gutuia cu noroc!

Toată iarna-s la fereastră,
Parfumez întreaga casă!
Dacă nu priveşti mai bine,
Zici că-s decor în vitrine.

-Sâât, că vine cineva!
Adi, în coş tot privea,
Şi părea nehotărât:
-Pe care să o mănânc?

de Aurora Luchian Vaslui



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Dana Nechita
Titlul: Fructe pe fund de lemn
Media: Ulei pe pânză
Dimensiunea: 30 x 30 cm

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu