miercuri, 19 iulie 2017

Edgar Degas - Caii într-o pajiște


ANIVERSARE EDGAR DEGAS

Dor de cai

Eu sunt copilul ce viseaza
In orice noapte numai cai.
Salbatici naravasi si tineri
Trecand spre mine in alai.

Coamele lungi, electrizate,
Imi lasa dare pe obraz
Si cand necheaza se-nfioara
Fosnind padurile de brazi.

Aburul lor din nari brumate
Inchipuie sub geam stafii.
Ei sunt uitarea amanata,
Sufletul fostilor copii.

Ii vad in bezna noptii mele
Cu insomnii fara temei
Si mi-e atat de dor de dansii
Cum numai grecilor de Zei.

de Mircea Micu

 




------------------------------------------------------------------------
"De când vederea a început să îmi slăbească din ce în ce mai repede, crepusculul meu a devenit din ce în ce mai singur şi din ce în ce mai mohorât. Numai gustul pentru artă şi dorinţa de a reuşi mă fac să merg înainte."

citat din Edgar Degas
------------------------------------------------------------------------
Pictor: Edgar Degas
Titlul: Caii într-o pajiște
Titlul original:
Data: 1871
Stilul: Impresionism
Media: Ulei pe pânză
Locatia: Colecţie privată

Date despre autor:

Edgar Germain Hilaire Degas (n. 19 iulie 1834, Paris – d. 27 septembrie 1917, Paris) a fost un pictor francez din a doua jumătate a secolului al XIX-lea. A început cu academismul clasic, însă după câtva timp revine la tematica realistă, pentru care și-a căutat idei în teatrele pariziene, în lumea fascinantă a balerinelor, atelierele modistelor, la cursele de cai sau în studierea corpului omenesc. S-a distins cu talentul excepțional de desenator și cu pasiunea pentru obiectele efemere în mișcare. Împreună cu Claude Monet, Auguste Renoir, Camille Pissarro este unul din intemeietorii impresionismului. Edgar Degas și-a păstrat însă stilul său propriu independent, pe care el îl numește realist. Motivele preferate le tratează cu uimitoare noutate, limitările de perspectivă sunt asemănătoare cu cadrele de fotografie. A folosit pastelul și a încercat numeroase tehnici de pictură și grafică. A lăsat după el o moștenire originală și multilaterală, de circa două mii de lucrări, tablouri în ulei, pasteluri și sculpturi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu