joi, 27 iulie 2017

Francis Luis Mora - Studioul artistului - aniversare


Monologul lui Venus fără mâini

Eu sunt Venus
Zeița frumuseții tale
Îmi păstrez bine și nud
Fiecare centimetru al corpului meu
Pentru tine și progenitura ta
Să valorez, să admir ori să posed
Numai două brațe ce le-am avut cândva
Să îmbrățișez dragostea mea atât de scumpă.
Au fost rupte deodată cu inima
Când dragostea sânilor mei s-a dus
Cât de frumoși erau
În timp ce-i strângeam tare
Poți să-ți faci numai
O bănuieală și loc pentru imaginație.

de Noah Chang


----------------------------------------------------------------------------------
Pictor:Francis Luis Mora
Titlul: Studioul artistului
Titlul original:
Data:
Stilul:
Mod de realizare: ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Francis Luis Mora (27 iulie 1874 – 1940), pictor american, nascut in Uruguay.

S-a nascut in Montevideo, Uruguay. Francis Luis Mora a fost fiul sculptorului si pictorului spaniol Domingo Mora, care i-a fost si primul profesor, pentru ca ulterior tanarul artist sa se inscrie la Scoala de Arta a Muzeului Boston. Mora s-a impus in scurt timp atat ca ilustrator cat si datorita picturilor murale, in care imbina influente spaniole si americane. La varsta de doar 18 ani Mora colabora deja cu mai multe periodice importante, realizand grafica acestora. Doi ani mai tarziu are prima sa expozitie, iar in 1900 realizeaza o impresionanta pictura murala pentru Biblioteca Publica din Lynn. Compozitiile sale infatiseaza de regula scene linistite din viata cotidiana, interioare si peisaje marine. Mora a lucrat in ulei, acuarela, carbune si pastel, pictand intre altele portretul presedintelui Warren Harding, lucrare expusa si in prezent la Casa Alba. S-a bucurat de succes ca artist si profesor, tinand cursuri ASL, Grand Central School of Art si New York School of Art.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu