sâmbătă, 18 noiembrie 2017

Angelica Katharina Kauffman - Portretul unei domnisoare


Nopțile mele din tine

Dormi, dragoste?
nimeni să nu-ți strice somnul,
nici răceala zorilor
să nu ți se sedimenteze sub piele.

Sunt aici,
întârziind în mâinile mele plicul
în alb care, încet-încet, se va umple
de stele obscure peste care aș putea să fac un pod
pentru a trăi dincolo de acești ochi
înrădăcinați în ploaie și în tristețe
ce umblă pur și simplu din urma mea.

Aici locuiesc, peste un rând,
în linia ce mușcă din foaia de hârtie,
nu înaintezi și nici nu dau înapoi,
nu schimb cursul de pe curentul
inalterabil al nopții care, îndoindu-mi genunchii,
mă întoarce sub acoperișurile oaselor tale
pentru ca între degetele tale să-mi izolezi corpul
și dintre buzele tale să privesc amurgul.

de Montserrat Martínez



----------------------------------------------------------------------------------------- -

Pictor: Angelica Katharina Kauffman
Titlul: Portretul unei domnisoare
Titlul original:
Data: 1781
Stilul: Neoclasicism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea: 102 x 130 cm
Unde se găseşte:

Date despre pictor:

Angelica Katharina Kauffman(30 octombrie 1741 – 5 noiembrie 1807), pictorita elvetiana. Primele calatorii in Elvetia si Italia impreuna cu tatal sau au generat aprecierea artei neoclasice, pe care mai tarziu a aplicat-o si in operele sale. A locuit in Londra din 1776 unde a devenit o artista foarte populara, realizand portrete, scene istorice si reproduceri din operele lui Shakespeare si Homer. A fost o prietena a lui Sir Joshua Reynolds si un membru fondator al Academiei Regale. A decorat si interioare pentru arhitecti, Robert Adam fiind unul dintre acestia. In anul 1781 s-a casatorit cu pictorul italian de peisaje Antonio Zucchi si s-a stabilit in Roma. Printre cele mai notabile portrete se numara si cele ale scriitorului german Goethe si a lui Reynolds.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu