marți, 14 noiembrie 2017

Antonio Mancini - Doua papusi


ANIVERSAREA CURENTULUI VERISMO CU ANTONIO MANCINI

Iubire in țara mohorâtă

Mâine, pentru douăzeci și patru de ore,
voi fi în aceeași țară cu tine.

Cerul va fi nestatornic,
dimineața se va inviora, o singură dimineață
pentru singuraticul meu pat. Și noaptea,

când mohorâta țară va merge la culcare,
un clopot de biserică va măsura
năvala bătăilor inimii mele.

Voi deschide valiza și viața mea se va desfășura
ca un așternut. In țara mohorâtă voi minți
toată noaptea, întrebându-mă cum de-am ajuns aici:

singura lumină ramasă în lume
e fereastra ta, undeva în țara

cu ploi mărunte și trenuri scumpe.
Și în loc de hărți, am un bilet de plecare.

de Kapka Kassabova

--------------------------------------------------------------------------------- -

Pictor: Antonio Mancini
Titlul: Două păpusi
Titlul original: Le Due Bambole
Data: 1876
Stilul: Verism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea
Unde se găseşte:

Date despre pictor:

Antonio Mancini ( Roma , n: 14 .11.1852 - Roma , d: 28. 12.1930 ) a fost un pictor italian.
Este recunoscut ca pictand portrete și pictura genului anecdotic, cu rezultate remarcabile. Arta sa este identificat cu curentul de Verismo .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu