miercuri, 8 noiembrie 2017

Claudio Bravo - María Luisa Velasco

SARBATORIREA HIPERREALISMULUI CHILIAN CU CLAUDIO BRAVO

Dragoste

Sufletul meu era o rochie albastru-deschis de culoarea cerului;
am lasat-o pe-o stînca, pe tarm,
si-am venit la tine goala ca o femeie.
Si ca o femeie m-am asezat la masa ta,
am baut vin cu tine si-am sorbit din parfumul de roze.
M-ai gasit frumoasa, mi-ai spus ca m-asemuiam
unei fiinte vazute în vis,
am uitat totul, am uitat copilaria, caminul,
nu-ti stiam decît mîngîierile ce ma tineau prizoniera.
Si tu ai luat surîzînd o oglinda si m-ai rugat:
priveste-te-n ea!
Am vazut ca umerii mei erau facuti din pulbere
si cadeau în pulbere,
am vazut ca frumusetea mi-era bolnava si nu voia
decît sa dispara,
O, strînge-ma tare în brate, atît de tare încît sa
nu-mi mai trebuie nimic altceva.

de Edith Södergran

 


------------------------------------------------------------------------------------ -
Pictor: Claudio Bravo
Titlul: portretul María Luisa Velasco
Titlul original:
Data : 1965
Stilul: Hiperrealism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se găseşte: Colectie particulara

Date despre pictor:

Claudio Bravo (8 noiembrie, 1936 in Valparaíso), pictor hiperrealist chilian care traieste si munceste in Tangier, Maroc din 1972.
In 1945, Bravo s-a inscris la Colegiul San Ignacio din Santiago, Chile si a studiat arta in studioul lui Miguel Venegas Cienfuentes din Santiago. In 1954, la varsta de 17 ani a avut prima sa expozitie la "Salón 13" din Santiago. In 1955 a fost dansator profesionist la Compania de Balet din Chile si a lucrat pentru Teatro de Ensayo al Universitatii Catolice din Chile.
Mai tarziu, in anii 1960, Bravo s-a stabilit in Madrid ca portretist de societate, castigand notorietate pentru abilitatea sa uimitoare de a crea verisimilitudine. Abilitatea sa de a descrie obiecte si forme complexe aminteste de Velázquez.
In 1968, Bravo a primit o invitatie de la presedintele Marcos din Filipine sa-l picteze pe el si pe sotia lui, Imelda Marcos, precum si pe membri inaltei societati.
In 1970, Bravo a avut prima sa expozitie la Staempfli Gallery din New York despre care a scris articole renumitul critic de arta John Canaday.
Bravo s-a mutat la Tangier in 1972 unde a cumparat un conac din sec. al 19-lea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu