sâmbătă, 4 noiembrie 2017

Guido Reni - St Cecilia aniversare


CLIPA DE PICTURĂ CU GUIDO RENI

* * *

la prima mea sedința de pictură
am stat în fața pictorului
cu vioara în mână
vorbeam de una de alta
îmi facea semn ca să tac
dar eu nu am avut răbdare
şi am început să cânt
love me do
de the beatles

(cav)


------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Guido Reni
Titlul : St Cecilia
Titlul original: St Cecilia
Data: 1606
Stilul: Baroc
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea: 76 x 96 cm
Unde se gaseste: Norton Simon Museum, Pasadena, CA, US

Date despre pictor:
Guido Reni (4 noiembrie 1575 – 18 august 1642) a fost un pictor italian al stilului baroc.S-a nascut in Bologna intro familie de muzicieni.

Născut la Bologna într-o familie de muzicieni, Guido Reni a fost fiul lui Daniele Reni și al Ginevrei de’ Pozzi. La nouă ani, a fost luat ucenic la studioul bolognez al lui Denis Calvaert. La scurt timp, la acel studio au venit și Albani și Domenichino. Este posibil ca el să fi fost pregătit de un alt pictor pe nume Ferrantini. Pe la vârsta de douăzeci de ani, Reni împreună cu ceilalți doi ucenici ai lui Calvaert au trecut la un studio rival aflat în ascensiune, pe nume Accademia degli Incamminati (Academia „nou-veniților”), condus de Lodovico Carracci. Ei au format nucleul unei prolifice și de succes școli de pictori bolognezi care l-au urmat pe Annibale Carracci la Roma. Ca și la mulți alți pictori bolognezi, picturile lui Reni prezentau un stil eclectic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu