luni, 6 noiembrie 2017

Leonardo Alenza - Sátira del suicidio romántico - aniversare


În urma unei iubiri neîmpărtăşite, o fată de şaisprezece ani
a încercat să se sinucidă cu un revolver şi a rămas oarbă.
Părinţii mi-au adus-o la consultaţie
În speranţa că se mai poate face ceva.

ZADARNIC SUNT MEDIC

Zadarnic sunt medic.
Fata de şaisprezece ani
Şi-a îndreptat ochii spre revolver
Precum spre o săgeată
De ucis durerea.

Glonţul capturat în creier
i-a rupt epiderma şi lumina.
Şi eu care sunt condamnată
Să-i fiu medic
Amân
Durerea sentinţei:
Orbirea pe viaţă
Pentru iubire oarbă.

Atunci
Fata de şaisprezece ani
Îmi pipăie vocea
Să-şi completeze mozaicul
Şi găleata de culori
Se revarsă în memoria ei
Din viaţa-i anterioară.
Şi eu care am văzut
Locul gol
În radiografia creierului.

Şi eu
Care am văzut
Privirea stinsă
A părinţilor
Şi clipa
Când speranţa
Ca o pasăre
A zburat şi a dispărut

Şi eu care am văzut

Care am văzut
Prea bine

Am vrut să fac o minune.
Am vrut să fiu Dumnezeu.

Şi m-am spart cioburi-cioburi
Ca un pahar.

de Riri Sylvia Manor
Pestrit, Editura Paralela 45, 2010


------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Leonardo Alenza
Titlul :
Titlul original: Sátira del suicidio romántico
Data: c.1839
Stilul: Romantic
Mod de realizare: Ulei
Dimensiunea: 28.5 x 36.5 cm
Unde se gaseste: Museum of Romanticism, Madrid, Spania

Date despre pictor:
Leonardo Alenza (6 noiembrie 1807, Madrid - 30 iunie 1845, Madrid) a fost pictor și gravor spaniol în stil romantic; asociate cu mișcarea Costumbrista

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu