vineri, 15 decembrie 2017

Eugeniusz Zak - Jadwiga Zak


SARBATORIREA PORTRETELOR CREATE DE EUGENIUSZ ZAK

Nopti pline de alte femei

dacă din ziua în care prima dată m-am culcat
lângă tine n-ar fi zburat anii
ar fi fost de nesuportat greutatea aerului din acea cameră
plină de confesiunile din cărţi şi de părul altor femei
cât de fericiţi vom fi mă legănai tu
dar somnul n-a venit niciodată
vedeam dragostea prin filme
priveam uneori fotografiile amantelor pierite
pe care tu le atârnai pe pereţi
poze iscălite cu nume şi prenume
ca nişte scalpuri senzoriale
sau goală mă furişam în fotoliul tău
şi mă piteam în îmbrăţişările sale
în semi-trezie se hotăra soarta mea
finalmente strângeam de pe podea hainele
îmi trăgeam alene ciorapii
sutienul îl ascundeam în poşetă
şi mă căram în vârful picioarelor

de Anna AUGUSTYNIAK




--------------------------------------------------------------------------- -

Pictor: Eugeniusz Zak
Titlul: Jadwiga Zak
Titlul original:
Data: 1913
Stilul: Post-impresionism
Mod de realizare: Ulei pe panza
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:

Eugeniusz Zak, (n. 15.12. 1884 în Mogilno pe Mińszczyźnie , d. 15.01.1926 la Paris ) – a fost un pictor polonez și artist grafic de origine evreiască.
Artistul nu a pictat din natură. El a pictat în principal portrete inspirate din arta Renasterii
Pictura sa cu cântăreți și dansatori au influențat pictura Toulouse-Lautrec . Din 1917 el a pictata figuri cu bautori, dansatori, arlechini cu proportiile corpului alungit.
În lucrările lui Zaka, se poate vedea influența artei lui Cézanne , Chavannes .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu