duminică, 24 decembrie 2017

Giovanni Boldini - Femeie cintând la pian

îmi spune lumea să revin la realitate

sunetele stridente de pe clapele pianului
ţîşnesc
fie camera e prea mică
fie auzul meu prea ascuţit
n-am nici un motiv să cred că muzica nu îmi face bine
chiar nu pare să-mi forţeze graniţele

din sala de festivităţi a Conservatorului
încerc să menţin starea de veghe
îmi vine să închid ochii exact ca la concertele de la Ateneu
doar pentru că mă cuprinde somnul

să revin la realitate
repede,
repede
să revin

de Mihaela Stanciu
din volumul Azi cînt jazz,
2016 casa de pariuri literare

 



-----------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Giovanni Boldini
Titlul: Femeie cintând la pian
Titlul original: Signora al Pianoforte
Data:
Stilul: realism
Mod de realizare: Ulei pe carton
Dimensiunea: 13 x 15 cm
Unde se gaseste: Colecţie privată

Date despre pictor:

Născut în Ferrara, Italia, în 1842, pictorul Giovanni Boldini s-a stabilit la Paris la vârsta de 29 de ani, unde a devenit „cronicarul“ eleganţei mondene din acea perioadă. A realizat portretele celor mai frumoase şi admirate femei ale vremii, arta lui fiind o reprezentare expresivă a evoluţiei epocii, surprinzând şi noua elită a societăţii, bogată şi rafinată, dornică să îşi arate eleganţa şi statutul social prin modă. Pe atunci, moda începea să se traducă prin arta de a te îmbrăca. Boldini a murit la Paris, în 1931.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu