vineri, 19 ianuarie 2018

Henry Herbert La Thangue - Soţia artistului

AZI INTERMEZZO CROMATIC CU HENRY HERBET LA THANGUE

Cântecul cunoaşterii

Cine eşti tu, tu, căreia îi spun numele meu
cu încredere?
Îmi pun cheile casei
în mâna ta,
împart pâinea
fericirilor mele cu tine,
mă aşez lângă tine
şi pe genunchii tăi
şi adorm aşa,
în linişte.
Cine eşti tu?
Vreau să mă opresc cu tine,
cu încăpăţânare,
în ţara viselor mele.

de Ahmad Şămlu

 


-----------------------------------------------------------------------------
Pictor: Henry Herbert La Thangue
Titlul: Soţia artistului
Titlul original: Portrait of the Artist's Wife
Data:
Stilul: Impresionism
Mod de realizare:
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:

Henry Herbert La Thangue (19 ianuarie 1859 - 21 decembrie 1929), pictor englez.
La Thangue a studiat pictura la Londra si Paris, fiind un prieten al pictorilor Stanhope Forbes si Frederick Goodall. Pentru scurt timp a fost inscris la Lambeth School of Art, pentru a se inscrie apoi la Royal Academy din 1874. In 1879 primeste o medalie de aur si o bursa, plecand la Paris, unde se inscrie la Ecole des Beaux-Arts si isi continua studiile sub indrumarea lui Jean-Leon Gerome.
Este influentat de pictura naturalista si incepe sa lucreze in aer liber, petrecandu-si verile pe coasta Bretaniei impreuna cu Forbes si alti tineri pictori. In 1883 pleaca impreuna cu James Havard Thomas la Donzere, unde continua sa lucreze, in principal peisaje rurale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu