miercuri, 7 februarie 2018

Henry Fuseli - Linişte


ANIVERSAREA DESENATORULUI ENGLEZ HENRY FUSELI

în liniste...

absoarb tăcerea din jurul meu
cunosc tăcerea şi mesajul ei.
în tăcere l-am iubit,
şi, în tăcere l-am pierdut.
în tăcere mi-am dorit prezenţa lui,
şi, în tăcere i-am întâlnit goliciune.
în tăcere am căzut,
şi, în tăcere mi-a auzit inima frântă plângând ...

(cav)


 


------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Henry Fuseli
Titlul: Linişte
Titlul original: Silence
Data; 1784
Stilul: romantic
Mod de realizare: ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:

Henry Fuseli (in germana: Johann Heinrich Füssli, 7 februarie 1741 – 17 aprilie 1825) pictor si desenator englez de origine germano-elvetiana, a scris despre arta.S-a nascut in Zürich, Elvetia, fiind al doilea copil din optsprezece. Tatal sau, Johann Caspar Füssli, a fost pictor portretist si peisagist si autorul cartii, „Vietile pictorilor elvetieni”. A avut intentia sa-si indrepte fiul spre biserica si l-a trimis sa urmeze Colegiul Caroline din Zurich, unde a primit o educatie clasica excelenta.
In 1761 Fuseli a fost obligat sa paraseasca tara din cauza unor probleme si a ajuns mai intai in Germania, apoi , in 1765, a vizitat Anglia unde si-a castigat existenta din scris.Cunoscandu-l pe Sir Joshua Reynolds, i-a aratat cateva dintre desenele sale, acesta sfatuindu-l sa se dedice intrutotul artei. In 1770 a plecat intrun pelerinaj in Italia unde a ramas pana in 1778, acolo si-a schimbat numele din Füssli in Fuseli pentru ca suna mai bine in italiana.
In 1779 s-a reintors in Anglia unde il astepta sarcina de-a organiza faimoasa sa Galerie Shakespeare. Curand a devenit membru al Academiei Regale, iar doi ani mai tarziu a fost promovat academician.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu