marți, 20 februarie 2018

Jiro Takamatsu - Umbra (Umbra dublă a unei femei) - Aniversare


ANIVERSAREA ARTISTULUI JIRO TAKAMATSU

Două umbre

Eu singur nu ştiu unde am ajuns
tu singură nu ştii unde ai ajuns
amândoi lipsiţi de vedere
atingem cu vârfurile degetelor o margine
tu spui că este a vieţii eu spun că e a patului
un bătrân catarg amintindu-şi ce a fost odată
începe să sângereze nu-l vezi nu-l văd
dar aburul sângelui face două umbre să exulte
ca o regăsire de sine
eu nu-mi aduc aminte nimic
era o noapte străină atunci de noi
ca marea de un pescăruş mort
tu nu-ţi aduci aminte nimic
valurile se spărgeau de ţărmuri
şi lăsau în urmă o lumină de pipăit
pentru bastonul orbului

de Ion Cocora



------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Jiro Takamatsu
Titlul: Umbra (Umbra dublă a unei femei)
Titlul original:
Data: 1997
Stilul: Post-Minimalism
Mod de realizare:
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Jiro Takamatsu ( 高 松 次郎 Takamatsu Jirō , 20 februarie 1936 - 25 iunie 1998 [1] ) a fost unul dintre cei mai influenți și importanți artiști care au făcut arta în Japonia în anii 1960 și 1970. Lucrând pe terenul fertil dintre Dada, Surrealism și Minimalism timp de aproape patru decenii, Takamatsu a folosit fotografia, sculptura, pictura, desenul și performanța pentru a crea investigații fundamentale asupra originilor filosofice și materiale ale artei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu