sâmbătă, 17 februarie 2018

Pierre Auguste Cot - Portretul unei tinere

ANIVERSAREA CLASICISMULUI ACADEMIC CU PICTORUL PIERRE AUGUSTE COT

Ce mare noroc

Ce mare noroc ca tu m-ai vazut
Ca m-ai indragit
Si m-ai invatat sa ma vad frumoasa si buna
Acum ma vad prin ochii tai
Si-mi place sa fiu cu mine
Pentru ca tie iti place .
Ce mare noroc
Ca atunci cand dau de greu
Si mi se pare ca ar trebui sa fac mai mult
Tu imi spui ca ma descurc grozav,
Si-atunci ma simt si eu mai bine cu mine
Pentru ca tu esti bine cu mine.
Ce mare noroc ca tu ma placi
si ma incurajezi si ma ierti
Ce mare noroc
Ca eu te iubesc
Si te-as iubi si daca intr-o zi
Nu ai mai fi incantat de mine
Doar ca ...in ziua aceea,
pe mine mi-ar fi greu sa ma iubesc.
Ce mare noroc Ca te am pe tine
Ca sa ma redai pe mine mie.

de Calinici Simona Mirela
 





------------------------------------------------------------------------------
Seninul zilei : Joni Mitchell - For The Roses
------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Pierre Auguste Cot
Titlul: Portretul unei tinere
Titlul original:
Data:
Stilul: Clasicism academic
Mod de realizare:
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:

Pierre Auguste Cot (17 februarie 1837 – 2 august 1883) a fost un pictor francez al scolii de Academic Classicism.
S-a nascut in Bédarieux, a studiat initial la l’Ecole des Beaux-Arts in Toulouse, apoi la Paris. Acolo a studiat cu Leon Cogniet, Alexandre Cabanel si William-Adolphe Bouguereau. In 1863 si-a facut un debut de succes la Salon, iar din anii 1870, popularitatea lui a crescut foarte repede. S-a bucurat de protectia sculptorului academic Francisque Duret, cu a carui fiica s-a casatorit si de cea a lui Bouguereau, cu care a lucrat. A castigat numeroase premii si medalii, iar in 1874 a fost facut Cavaler al Legiunii de Onoare.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu