luni, 12 martie 2018

Anton Raphael Mengs - Autoportret - Aniversare


DE VORBĂ CU ANTON RAPHAEL MENGS DESPRE PICURĂ

Eu nu sunt eu


Eu nu sunt eu.
Eu sunt celălalt
mergând alături de mine, nevăzut,
şi totuşi care reuşesc să il vizitez,
dar alte ori uit să o fac;
cel ce ramâne calm şi liniştit când vorbesc,
şi care mă iartă, cu blândeţe, când urăsc,
care păşeşte acolo unde nu sunt,
care stă de veghe când voi muri.

de Juan Ramón Jiménez



--------------------------------------------------------------------------------------- -

Pictor: Anton Raphael Mengs
Titlul: Autoportret
Titlul original:
Data: c. 1776
Stilul: neoclasicism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea: 89 × 68.5 cm (2.9 × 2.2 ft)
Unde se gaseste: Colecție privată

Date despre pictor:
Anton Raphael Mengs (12 martie 1728 – 29 iunie 1779) a fost un pictor german, a lucrat in Roma, Madrid si Saxonia, a fost unul dintre precursorii picturii neo-clasice.

Mengs s-a nascut in 1728 la Ústí nad Labem (germana: Aussig) din Bohemia. Tatal lui, Ismael Mengs, un pictor danez, s-a stabilit in Dresda, de unde in 1741 si-a dus fiul la Roma.

In Roma, fresca Parnassus pictata la Villa Albani i-a adus reputatia de maestru in pictura. Numirea lui Mengs in 1749 ca prim pictor al curtii lui Frederick Augustus, elector de Saxonia, nu prevedea ca va petrece asa mult timp in Roma, unde s-a casatorit cu Margarita Guazzi, un model care a pozat pentru el in 1748.Dupa ce si-a terminat lucrarile in 1777, Mengs s-a reintors in Roma, iar dupa doi ani a murit intro situatie materiala foarte proasta, lasand douazeci de copii, sapte dintre ei avand o indemnizatie de le regele Spaniei.

Mengs a fost faimos printre artistii contemporani, ca de exemplu, pictorul italian Pompeo Batoni. De asemenea a fost prieten cu Giacomo Casanova.

A murit in Roma pe 29 iunie 1779 si a fost inmormantat in biserica romana Santi Michele e Magno.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu