miercuri, 7 octombrie 2020

John White Alexander - Juliette (The Green Girl)

 

Întoarceri

De dimineață, la țară, am intrat,
după atâta iarnă, în camera de studiu.
Era un miros aproape sufocant:
miros de ziduri vechi; m-a lovit
ca melodiile ce ni ne aprind
în inimă nostalgicele-amintiri.
Știi: pe acel mic divan atât am plâns
când am aflat că nu mai reveneai.
Iar azi, la ușă, sufletu-mi de atunci
s-a strâns; am retrăit o clipă
întregul meu trecut.
Mi se părea că m-arătam
pe o terasă strâmtă și privind,
sub mine, o nesfârșită forfotă,
înecată în gol și în azur.
Un tremur lent m-a prins
și-am ieșit: afară, sub portic,
era o rândunică ce s-a speriat
și-a triluit atâta de puternic
că iute un salt prostesc avut-am.

de Antonia Pozzi
(Milano, 26 mai 1929) 



------------------------------------------------------------------------------------------

Pictor: John White Alexander
Titlul : Juliette (The Green Girl)
Titlul original: Juliette (The Green Girl)
Data:
Stilul:
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
John White Alexander (7 octombrie 1856 – 1 iunie 1915), pictor simbolist american, ilustrator.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu