sâmbătă, 24 aprilie 2021

Viktor Oliva - The beautiful model

 E periculos să citești ziarele

"Pe când înălțam castele
frumusețe-n lădița cu nisip
grabnic gropile se umpleau
stârvuri scoase la soare de buldozere

și pe când mergeam la școală
spălat, pieptănat, călcând
pe crăpăturile cimentului sub tălpile
mele detunau bombe.

Acuma c-am crescut mare
și-s știutor de carte și stau în fotoliu
la fel de calm ca-n sine un proiectil

iar junglele ard, și sub-
arboretu-i ticsit de soldați
numele de pe apăsătoarele hărți
se prefac în fum.

Eu-s pricina, eu-s o magazie
de jucării chimice, trupul mi-i
un ucigător dispozitiv,
cu dragoste mi-ntind brațele, mâinile mi-s puști
bunele mele intenții – cu totul mortale.

Până și ochii mei pasivi prefac
tot ceea ce privesc în afumătura
alb-neagră a unei fotografii de război,
cum oare
m-aș putea opri.

E periculos să citești ziarele.

Ori de câte ori la mașina
mea de scris electrică ating vreo clapă
și spun ceva despre arborii pașnici

mai explodează un sat."

de Margaret Atwood
Traducere de Ion Caraion




---------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Viktor Oliva
Titlul : The beautiful model
Titlul original: Krásná modelka
Data :
Stilul: Impresionism
Mod de realizare: ulei
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Viktor Oliva ( 24 aprilie 1861 - 5 aprilie 1928) pictor ceh.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu