duminică, 23 mai 2021

Charles-Emile Jacque - The Old Forest

 

PE LĂZILE PĂMÂNTII ALE ŢĂRANILOR

"Pe lăzile pământii ale ţăranilor
stă scris că eu va trebui să mor iarna,
părăsit de soarele meu,
de clipocitul găleţilor pline cu laptele muls,
mărturisind calvarul şi sfârşitul, sub bătaia
vântului de martie ce mă sfâşie
cu amintirea petalelor de măr şi vraja luncilor!
Nicicând n-am pângărit eu noaptea cu blesteme
şi bocete, dar acest timp, acest veac fără noimă
mă va ucide cu poezia-i nătângă şi barbară!
De-acum, mai mult decât să-ndur pustia,
va trebui să port peste milenii
cirezile lăsate mie moştenire de părinţi.
Va trebui să reinventez ploaia,
ninsoarea şi sentimentul matern,
pentru păcatele mele, să slăvesc prăpădul
ce ruinează grâul propriilor mele ţarini.
Voi aduna negustorii şi târfele
de sâmbăta într-un loc din pădure,
şi pământul acesta, acest trist pământ,
îl voi dărui sălbaticei lor neîncrederi!
Mii de sori voi lasă să-mi astâmpere lăcomia!
Mâine voi redescoperi efemerul veşniciei,
în preajma izvoarelor şi turnurilor,
departe de meşteşugari,
în dimineaţa sătulă de suferinţele mele,
în care nu se întâmplă nimic altceva
decât întoarcerea acasă a stelelor.
…acolo aş vrea să le vorbesc
celor ce şi-au pierdut nădejdea,
să las în urmă tot ce a fost dispreţ,
amărăciune şi durere pe acest pământ."

de Thomas Bernhard
 
 
 

 
-------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Charles-Emile Jacque
Titlul:
Titlul original: The Old Forest
Data : 1870
Stilul: Realism
Mod de realizare: ulei pe pînză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor
Charles-Emile Jacque (23 mai 1813 - 7 mai 1894) a fost un pictor francez

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu