joi, 13 mai 2021

Pierre-Narcisse Guerin - Sappho

 întâlnirea


"îmi va acoperi ochii cu palmele
ghici cine e
voi simţi în spatele meu
o povară apăsătoare o părere de rău
dintr-un vis fără final
întrerupt în fiecare dimineaţă


îi voi ridica palmele nefireşti de reci
de pe faţa mea
când voi întoarce capul
mă vor uimi ochii ei mari
ochii ei frumoşi
ochii ei cu sclipiri nepământene
pentru că ea este singura vie
între atâţia morţi
şi toate sufletele vor adormi în ea
fiecare generaţie îi va întări
încrederea nemuririi ei
se va uita în ochii mei ademenitor
cu ochii aceia mari nefireşti
în care albastrul cerului n-a mai avut loc
se va uita la mine cu privirea aceea nepământeană
îmi va amorţi gândurile apoi mâinile
se vor contopi în răceala palmelor sale
doar gândul tău Doamne mă va încălzi
eliberându-mi glasul minţii
ca să poată striga către tine"

de Ioan Barb 



----------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Pierre-Narcisse Guerin
Titlul: Sappho
Titlul original: Sappho
Data :
Stilul: Neoclasicism
Mod de realizare: Ulei pe panza
Dimensiunea: 82 x 70 cm
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Pierre-Narcisse, baron Guérin (13 mai 1774 – 6 iulie 1833) a fost un pictor francez

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu