sâmbătă, 15 mai 2021

Vilhelm Hammershøii - Portretul unei tinere. Sora artistului Anna Hammershøi

 Amintirea de dragoste dintr-o joi

"De luni până miercuri
Uit ceștile cu cafea prin casă
Până se răcesc
Și se acresc
Cămășile îmi sunt toate șifonate,
Genele îmi par mai scurte,
La ușă bat vecinii să-mi ceară drojdie
Deși le-am zis că nu cumpăr niciodată

De joi încolo apa este mereu caldă la duș,
Toate fermoarele se închid din prima
Portocalele din frigider sunt zemoase
Și nimeni nu claxonează pe-afară

De luni până miercuri
Se oprește curentul de șase ori pe zi
Și câinele din capul străzii latră toată noaptea,
Îmi pătez tricourile cu suc de roșii,
Mă lovesc de colțurile de mobilier
Și-mi vine bretonul în ochi

De când începe joia
Prăjiturile sunt bune chiar dacă nu au mult zahăr,
Deschid geamurile să mă bucur de aerul greu,
Străinii sunt toți frumoși și buni
Și fața de masă e mereu curată

Pot să beau și cafele reci, și acre,
Să arăt mai nearanjată,
Să mă fac de râs prin vecini,
Să citesc câteva ore pe întuneric,
Să-mi prind bretonul cu o agrafă,
Și noaptea să dorm cinci ore

Dar mi-ar plăcea să ne întâlnim într-o joi."

de Catinca Nistor



-------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Vilhelm Hammershøii
Titlul: Portretul unei tinere. Sora artistului Anna Hammershøi
Titlul original:
Data : 1885
Stilul: impresionism
Mod de realizare:
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Vilhelm Hammershøii (15 mai 1864 – 13 februarie 1916) a fost un pictor danez.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu