miercuri, 2 iunie 2021

Federico Zandomeneghi - Torso di giovane donna

 ***

"strâng în pumn o amintire pe care nu vreau s-o las să scape
pastilele mi-au afectat memoria, iar miile de
gânduri s-au rupt în bucățele de carton
nu pot forma un puzzle care să însemne
ceva oricât de mult m-aș strădui
astăzi mi-am văzut reflexia în paginile unei cărți groase
poza unui om mort pe o casă mare, albă,
din satul cu numele X, m-a făcut să zâmbesc
îmi lipeam obrazul de geamul rece al mașinii și urmăream zborul ciorilor
ieri am dansat pe cioburi de sticlă spartă
stai liniștit! știu că doare, că în curând voi sângera – ciudat că n-am făcut-o până acum
dar îmi place
la fel cum piesele lui eugen ionescu mă fac să zâmbesc
mâine n-aș mai vrea să văd lucruri atât de mari
mi-ajunge să plâng din nimic"

de Bianca Trușcă



-------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Federico Zandomeneghi
Titlul :
Titlul original: Torso di giovane donna
Data :
Stilul: Verism
Mod de realizare:
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Federico Zandomeneghi (2 iunie 1841 – 30 decembrie 1917), pictor italian.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu