sâmbătă, 10 iulie 2021

Bernard Buffet - Cina cea de taină

 Cina cea de taină

"Casa cu ziduri mişcate
cu odăile călătorind una într-alta.
Sub pene de pasăre, tavanele toate
trec marea, spre Malta.
Salon cu masă lungă
cu scaune, solzi de şarpe-ncolăcit.
Eu stau în capăt, la nuntă,
cu o talpă afară ieşindu-mi din mit.
O, şi deasupra ce ploaie de capete, torenţială,
capete de bărboşi, de cârni, de bătrâni,
ploaie de noapte, pe podeaua goală,
ploaie bubuitoare, ţinând săptămâni.
Dă-mi mâna, mireasă a mea, speriată,
şi să fugim, să fugim amândoi.
În curând va ploua cu trupuri, plonjată
bolta va fi peste noi.
Va ploua cu trupuri decapitate.
Să fugim, să fugim, eu şi tu,
din casa cu ziduri întruna mişcate
unde cina noastră de taină se petrecu…"

de Nichita Stănescu



----------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Bernard Buffet
Titlul: cina cea de taină
Titlul original: Ultima cena
Data: 1945
Stilul: Expresionism
Mod de realizare:
Dimensiunea:
Unde se gaseste: Vaticano

Date despre pictor:
Bernard Buffet ( 10 iulie 1928 - 4 octombrie 1999) a fost un pictor francez

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu